Skocz do zawartości
szewos

Wolno spadające obroty 1,8 ADR

Rekomendowane odpowiedzi

 

Może potencjometr nastawnika gazu? Sprawdź w usterkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

narazie dziękuję , jak się wyleczę pojadę łobuza podpiąć pod komputer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , odgrzewam temat , od jakiegoś czasu borykam się z podobnym problemem , po naciśnięciu sprzęgła obroty opadają do 840 i po chwili rosną do 1400 na jakieś 5s . Kolektor działa , przepustnica była adaptowana ze trzy razy , VAG pokazuje dwa błędy 17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting P1564 - 35-10 - - - Intermittent

17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermitten

 

Czy ktoś rozwiązał ten problem, błędy wracają za każdym razem po skasowaniu . Odpowiedzi na forum są rozmaite ale konkretnej odpowiedzi na to nie ma , co jeszcze zauważyłem że jak hamuję silnikiem pedał gazu pod noga drga tak jak przy ruszaniu ze sprzęgła ( wtedy przepustnica podciąga gaz by nie zadusić silnika )

 

Jeszcze jedna prośba jakiej przepustnicy szukać mam na myśli jaki nr powinna mieć ??

 

PS. przypomniało mi się jeszcze że wyskakuje mi błąd 16885 - coś z prędkością pojazdu ( na zegarach pokazuje prawidłowo )

Edytowane przez tomascor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przepustnica była adaptowana ze trzy razy , VAG pokazuje dwa błędy 17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting P1564 - 35-10 - - - Intermittent

17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermitten

Naładuj AKU i przed adaptacją wyłącz wszelkie odbiorniki prądu (radio, światła...itp.)

Jak to nie pomoże, to problem może być z zasilaniem na wiązce do przepustnicy - czyli instalacja. Ewentualnie sama przepustnica. A wyciągałeś ją w ogóle i czyściłeś? Sprawdziłeś wszystkie przewody powietrzne do niej dochodzące? :fajny

 

 

jakiej przepustnicy szukać mam na myśli jaki nr powinna mieć ??

Przeczytaj oznaczenie na swojej.

 

ps: 17967 - mi raz na jakiś czas się pojawia, ale nawet jak jest, to wszystko pracuje normalnie, więc chyba w innym kierunku musisz szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... zobaczę z aku , bo latam na kródich odcinkach możliwe że nie nadąża ładować się ... Choć na blokach wychodzi że ładuje 14V , obadam wiązki i podciśnienia ...

 

PS. Adaptacja wychodzi zawsze ADP OK

Edytowane przez tomascor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na blokach wychodzi że ładuje 14V

 

A co ma ci tam wychodzić, skoro adaptację robisz na włączonym zapłonie a WYŁĄCZONYM silniku :fajny Prąd wtedy idzie z AKU. To - że ładowanie sprawdziłeś, to nie wyklucza awarii akumulatora.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem właśnie sprawdzić napięcie 11.8V ( trochę mało ) ale z tego co czytałem min wartość do Adaptacji to 11.5V . W sumie może i masz rację jak włączę zapłon to nap. może spadać poniżej min ( mimo wyłączonych odbiorników )

 

w załączniku zrzuty ekranu pomiar temp silnika w porównaniu do temp pokazywanej na zegarach .

temp zeg.jpg

Temp silnik.jpg

Edytowane przez tomascor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka wszystkim :) Temat stary ale jak go odkopię :D Niestety mojego paszczura też bolało to że silnik powoli spadał z obrotów przy zmianie biegów i okazało się widać na zdjęciach ;/

Zdjęcie484.jpg

Pęknięte uszko od tego gruszki z podciśnienia ;/ Sprawdzałem tą wajchę z kolektora i chodzi albo w pionie albo poziomie jest.

Teraz muszę tylko dorwać tą część i myślę że będzie git malina, bo już mnie to wkurzało aż po sprzęgle było czuć ;/

Pzdr

Zdjęcie480.jpg

Zdjęcie481.jpg

Zdjęcie482.jpg

Zdjęcie483.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ciesz się tak :P

Ja mam sprawne te elementy i obroty nadal wolno spadają.

Szukaj przyczyny gdzieś indziej.

Jak naprawisz ta wajchę to zobaczysz jak auto się odmuli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem już prowizorkę i powiem że jest lepiej, tzn szybciej spada z obrotów :)

A jakie przyczyny jeszcze mogą być ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta wajcha otwiera i zamyka dodatkowe powietrze. Nie wiem jak to fachowo opisać.

Może faktycznie u mnie delikatnie szybciej spadają obroty, albo to placebo.

jeśli ją kleisz to klej nie wytrzyma. Próbowałem naprawić na różne sposoby aż w końcu się udało.

Ja zrobiłem tak :P

31e5f39c1eaf684bm.jpg

99613dbd17fa984em.jpg

3e78822be5d11bcam.jpg

6ff1edee6befd655m.jpg

f4514299c7d0ba07m.jpg

 

Jak uda ci się ustalić co odpowiada za te wolno spadające obroty daj znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czego jest te trzymanie ??? Nie jest to tak czasem to do kurzu ??? Ja czekam na tel od kumpla bo w pon ma nową dostawę anglików i powiedział że jak bd 1.8 to da mi znać że mam przyjechać. A teraz to na razie zliftingowałem malutka dziurka i z miedzianego drutu zrobiłem taki no ala uchwyt jak był ten plastikowy. Trzymać trzyma byle do poniedziałku. Ale różnica jest w spadaniu obrotów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak końcówka jest od szczotki do kurzu.

Specjalnie ją kupiłem dla tego oczka. Kupiłem komplet szczotek w sklepie po 4zł. Dwie końcówki pasują.

Zrobiłem to ze 2 lata temu i nadal działa.

Szukałem też tego elementu używanego, ale wszystkie były urwane.

Nowy w serwisie vw 600 albo 800 zł – 2 lata temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PAULENCJO18 możesz sprawdzić czy masz coś takiego jak czujnik na pedale sprzęgła?

Musiałbyś zdjąć jedną osłonę żeby się do niego dostać.

Jeśli masz tam czujnik to może on być powodem wolno spadających obrotów.

 

Ja go nie posiadam, bo przerabiałem z automatu na manual i nie znalazłem schematu podłączenia tego czujnika do silnika ADR – wiedz wygląda, że nie był montowany w naszych autach.

Jeśli okaże się, że czujnik taki masz zamontowany to chyba wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale konkretnie gdzie masz na myśli ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I on może być uszkodzony tak ? Ja po małym lifcie "gruchy" zauważyłem że obroty silnika dużo szybciej spadają :D Jutro obadam co i jak z tym czujnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"szewos" ostatnio sprawdzałem czy mam ten czujnik który mówisz ale nic nie ma. Tylko na hamulcu jest.

Wie ktoś co jeszcze może być przyczyną wolego spadania obrotów ?

przepustnica wyczyszczona

adaptacja zrobiona

grucha naprawiona

Niby jest lepiej trochę ale dalej takie jakieś odczucie mam że powoli spadają te obroty.

A ten czujnik za co jest odpowiedzialny ???

Edytowane przez PAULENCJO18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś w ogóle, czy masz jakieś błędy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności