Skocz do zawartości
hjulet2

Błąd 17964 i Brak mocy , proszę o analiże logów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o pomoc .

 

Mam problem z autem tj VW Passat 1.9 TDI 130KM, 2001r.; automat TIP TRONIC . Brak mocy i błąd 17964 Charge Pressure Control: Negative Deviation.

Na stronie ross techa doczytałem że może być problem z nieszczelnym dolotem, kierownicami w turbo lub N75. Proszę wytłumaczcie mi tylko dlaczego przepływomierz (na biegu jałowym) mierzy 2 razy tyle co ma zadany przez ECU ?? (często bywa tak jak silnik zimny jest, ale tutaj był ciepły i przegazowałem go i mimo to wskazania MAF były ponad 400mg/str gdzie zadane było coś ponad 250mg/str). Natomiast przy pomiarze dynamicznym jest zdecydowanie odwrotnie , proszę oceńcie te logi :

 

http://vaglog.rtnet.pl/stanczak24_34205.html

 

Dodam też że podczas testu egr w 003 BS MAF pokazuje cały czas ponad 400mg/str i nic się nie zmienia.

 

Proszę o wyjaśnienie mi i złożenie tego w całość tj. błędu z niedoładowaniem turbiny i tym jak mierzy przepływomierz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę wytłumaczcie mi tylko dlaczego przepływomierz (na biegu jałowym) mierzy 2 razy tyle co ma zadany przez ECU ??
Dodam też że podczas testu egr w 003 BS MAF pokazuje cały czas ponad 400mg/str i nic się nie zmienia.

Prawdopodobnie masz zaślepiony EGR i stąd takie wartości.

 

Jeśli chodzi o logi to turbina ledwo próbuje coś dmuchnąć, zacznij od sprawdzenia wężyków podciśnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, i też obstawiam jakieś wężyki czy nieszczelność ale wytłumaczcie mi jeszcze proszę czy to ma związek z tymi zaniżonymi wartościami przepływomierza ( 850 wymagana a on mierzy ok 600 i mniej jak widac na logu ) ?? czy po prostu równolegle padł przepływomierz?? Dodam że brak jest od niedawna -wcześniej ładnie się zbierał lecz pomiarów żadnych w vagu nie robiłem . Błąd tylko jeden zapisany ten 17964.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, i też obstawiam jakieś wężyki czy nieszczelność ale wytłumaczcie mi jeszcze proszę czy to ma związek z tymi zaniżonymi wartościami przepływomierza ( 850 wymagana a on mierzy ok 600 i mniej jak widac na logu ) ?? czy po prostu równolegle padł przepływomierz?? Dodam że brak jest od niedawna -wcześniej ładnie się zbierał lecz pomiarów żadnych w vagu nie robiłem . Błąd tylko jeden zapisany ten 17964.
jeśli przepływomierz zaniża to auto nie ma odpowiedniej mieszanki (uboga) i siły więc chyba dalej nie muszę tłumaczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz nie mierzy bo nie ma co - turbina nie pompuje, więc również nie zasysa powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wiem , że jak zaniża to nie będzie mocy ale czy to ma dalej odzwierciedlenie w doładowaniu czyli czy przy sprawnym turbo będzie osiągnięte cisnienie zadane ?? bo w moim przypadku tak jakby 2 usterki się nałożyły ( MAF zaniża i do tego jakaś usterka z turbo związana ) ?dobrze to odczytuje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak wiem , że jak zaniża to nie będzie mocy ale czy to ma dalej odzwierciedlenie w doładowaniu czyli czy przy sprawnym turbo będzie osiągnięte cisnienie zadane ?? bo w moim przypadku tak jakby 2 usterki się nałożyły ( MAF zaniża i do tego jakaś usterka z turbo związana ) ?dobrze to odczytuje??

tak :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz mam mętlik :) - mielke napisałeś , że 2 usterki :) a chopok opisał :

Przepływomierz nie mierzy bo nie ma co - turbina nie pompuje, więc również nie zasysa powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To teraz mam mętlik :) - mielke napisałeś , że 2 usterki :) a chopok opisał :
jest na to rada odłącz przepływkę i sprawdź jak wtedy będzie się auto zachowywać jeśli dalej braknie mu mocy to turbina do regeneracji jeśli nie to przepływka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MAF zaniża i do tego jakaś usterka z turbo związana

:nie

MAF mierzy poprawnie - skup się na turbinie, a raczej na jej sterowaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten sam problem lecz w 1.9 115km PD też automat, jeżdżony po mieście i nie wstawiane, wyskakiwał bład 17964 (sporadyczny) wężyki podcisnienia wymienione dla pewności gdyz juz miały swoje lata, a okazało się, że powodem braku mocy były zapieczone kierownice turbo wystarczyło rozruszać bez rozbierania turbo sztangę z puszki podcisnienia sterujacej przy turbinie (sztange podciagamy srubokretem za srubke do gory i puszczamy i tak az bedzie mozna ja palcami conajmniej do polowy podniesc z lekkim opore) i nastepnie podczas jazdy rozpedzanie tak aby zmienial bieg przed wejsciem w tryb awaryjny i samo puscilo teraz smiga az milo moge startowac na przyspieche z manualami. Pozdrwiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i z gory przepraszam bo nie wiem czy w dobrym miejscu to pisze ale mianowicie posiadam paska 1,8 t +lpg 99r i jest totalny spadek mocy na kompie pokazano sensor 2 sonda lamnda wymienilem ja i nic sie nie zmienilo (stara miala bialy nalot ) auto wogole nie ma sily max 100km h szarpie a na jalowym wchodzi na obroty do 7 tys a podczas jazdy szarpie niemilosiernie calym silnikiem PAnowie nie mam pojecia co to moze byc dodam ze wszystkie filtry i swiece wymienione 3 miesiace temu a sprawa jest o tyle lipna ze teraz jestem za granica dokladnie w hamburgu koledzy prosz pomocy co to moze byc ja ne mam juz sily

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podpinam sie pod temat

Bo ostatni mi przeniesli tylko nie wiem gdzie:)

 

Opis:

WITam.

Prosze o Pomoć

Przewaliłem wszystko na tych forum i nic>

Chodzi o błą 17964

czyciłem turbine i dalej mam ten sam błąd

wczesniej zbierał sie po 1800 obr/min a teraz po 2200

Po podpieciu pod komap na luzie ładuje tyle co ma jak ma ładować 1000 daje 1000

a jak 1600 daje 1610.

Casem łapie błęda a czasem 140 km /h i nic poprostu idzie

chodzi o passat b5 Fl z 2002 1001kW

Zawór ERG wyczyszczony . Turbina na połysk w ultradzwiekach

Auto zaczyna ciągnoć po 2300.

Bleda łapie tylko pod obciążeniem jakaś wieksza górka zazwyczaj na 4 biegu na 2100-2200 obrotach przy pretkości 80-90km

Czy ktoś mi w tym temacie cokolwiek pomorze?

 

Prosze o POMOC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób komplet logów i się zerknie, a póki co widzę ciemność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności