Skocz do zawartości
lazym

Swiruje czujnik oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Myslalem wczesniej ze to tylko kabelki ale.

 

silnik 1.8 T 230 tys. olej wymieniony 1.5 miesiąca temu, niestety ktoś wlał półsyntetyk.

Chłodnica nowa i stan plynu idealny, tak samo jak stan poziomu oleju, kabelki sprawdzone od góry tyle ile mogłem dostać, może sprawdzić od dołu?? nie wiem??

 

6 dni temu wymieniony czujnik (zastanawiające może być to że w wiązce kabelków oryginalnie miałem jeszcze jeden, tak jak by miał być do innego czujnika. Kabelek ten był w plastykowej obudowie i z końcówką typu żeńskiego)

 

Treaz tak jak jeżdże w mieście nie ma problemów, po zrobieniu 150km i stanięciu w korku autko sygnalizuje mi problem z olejem, wyłącze i włącze silnik jest już OK.

 

Jadę następne 100 km zatrzymuję samochód i 2 godziny postoju, wracam jakies 250 km bez żadnych problemow, dodam tylko że wracałem noca i już natężenie ruchu zmalało ale po drodze był wypadek więc stałem jakieś 5 minut i już nic czujnik nie sygnalizował.

 

Nie wiem co mam rozbić silnik żyletka nie ma problemu z mocą, spalanie ok 7/100 w trasie, na jałowym troche nierówne obroty ale myślę że to przeplywka, w instrukcji dodatkowo napisali ze jak kontrola świeci to może być probelm z łożyskiem na korbowodzie co mnie strasznie martwi.

 

Mieszkam w angli w grudniu jadę do Polski i boje się ze coś mi nawali z trasie;

prosze Was o pomoc :)

 

pozdro Marek Malek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robcar

witaj mało prawdopododne aby to był problem z silnikiem lecz jest to nie wykluczone musisz podjechac gdzies do warsztatu i zrobic test silnika i zestawu wskażni ków da ci to obraz o instalacji napisz co pokazało ja ci odpowiem co trzeba zrobic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej wymieniony 1.5 miesiąca temu, niestety ktoś wlał półsyntetyk

Jaki włał półsyntetyk ??

 

6 dni temu wymieniony czujnik

Czy to był wymieniany czujnik temperatury oleju?? (jakim olejem zalany został samochód po wymianie czujnika??

 

i stanięciu w korku autko sygnalizuje mi problem z olejem, wyłącze i włącze silnik jest już OK

Sprawdź dokładnie czy?? nie jest to sygnalizacja słabego ciśnienia oleju (podjedź do dobrego serwisu (zanim wyruszysz w długą drogę) wykręć czujnik ciśnienia oleju i w jego miejsce wkręć manometr (ciśnienie na wolnych obrotach nie powinno być mniejsze jak 1,6) po dodaniu gazu na 3000obr/min ciśnienie powinno dwukrotnie zwiększyć się.

 

Lampka kontrolna - oleju

popychacze a olej???

stuki w silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loraks

:!: ZATRZYMAĆ SIĘ! WYŁĄCZYĆ SILNIK - sprawdzić poziom oleju - w razie czego uzupełnić. (komputer wyświetli inf.) "Stop! oldruck motor aus! betriebe sanleitung"

 

 

taki komunikat mi sie zdarzyl dzis, po otwarciu maski i sprawdzeniu poziomu oleju ktory byl ok, odpalilem i nic sie nie dzieje wiecej, nic nie moge wiecej powiedziec, poniewaz mam ten samochod od tygodnia...

1,8 tdi 2002 100 koni kombi

niedlugo bede nim jechal z niemiec do polski i nie wiem czy mi po drodze nie odmowi posluszenstwa. marku :) co poradzisz ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cze..

po otwarciu maski i sprawdzeniu poziomu oleju ktory byl ok, odpalilem i nic sie nie dzieje wiecej,

 

a czy przed sprawdzeniem poziomu oleju, samochód ostygł??

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loraks

to bylo tak samochod byl zimny, wczesniej kombinowalem gdzie na bezpiecznikach zamontowac odcinke i wyjalem bezpiecznik z oznaczeniem silnika, potem zostal wlozony na miejsce, za jakies 20 min chcialem wyjechac z hali i to wlasnie sie stalo. czy wyjecia bezpiecznika moglo miec taki skutek ? dodam za odpalalem z wlozonym bezpiecznikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1,8 tdi 2002 100 koni kombi

Nie wiele mogę powiedzieć ale mam wrażenie że jeszcze długa droga przed tobą, więc zapoznaj sie trochę z manualami jakie cieszą się ogromną popularnością. Sprawdź swojego paska na jakimś warsztacie, niech jakiś mechanik obejrzy go dokładnie, może coś powie więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marku widze ze na szczescie masz ten sam sinlik co ja, teraz tak czy sytuacjie ktore opisujesz w postach dotycza 1,8 t ?

olej ktory wlaji to 10w40 polsyntetyk. To wszystko co wiem.

 

Czyli mam sprawdzic cisnienie jak jest zle to pompa oleju sie zapycha jak by nie dzialala to juz silnik byl by zatarty

 

Teraz tak czy trzeba sciagac klawke (masakra) czy dam rady uporac sie z tym tylko przy misce.

I kolejne pyt czy po wyczyszczeniu silnika moge wlac inny olej chodzi mi o systetyk 5w40 jak pisales w postach i czy czyscic tez pompe ??

A propo czunika to wymienilem ten od cisnienia, bo nawet nie wiedzialem ze jest od temperatury, gdzie go znajde i czym sie objawia nie dzialanie tego ustrojstwa.??

 

p.s. za mam paska ok 2 miechy i juz niedlugo stane sie wachowiec od paskow tyle juz w nim naprawiam i naprawiam ;/

 

pozdro i wielkie dziekuje za pomoc i zainteresowanie moim tematem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A propo czunika to wymienilem ten od cisnienia

 

Ja byłem przekonany że wymieniąłeś ten od temperatury (jest on na spodzie miski olejowej). Jeśli wymieniłeś czujnik ciśnienia oleju i kontrolka ciśnienia oleju nadal się odzywa to możesz mieć to samo co ja. :przestraszony:

 

Wal czym prędzej na pomiar ciśnienia oleju

 

Pierwszy pomiar na zimnym silniku właczasz na wolnych obrotach (bez gazu)

powinno być minimalnie 2 do 2,5, następnie sprawdzenie na 3000obr/min powinno dojść do 4 (4,5) jak wejdziesz na jakieś 5000obr/min powinno dojść do 6,5 (maksymalne ciśnienie w naszych silnikach to 6,8 (7,0)

 

Takie same pomiary robisz przy dobrze rozgrzanym silniku po przejażdżce.

 

Jeśli po dodaniu gazu będzie ciśnienie spadać (lub nie będzie się podnosić do wymienionych wartości to znaczy że to nie jast awaria elektryki ani czujnika. Pompa olejowa nie podaje odpowiedniego ciśnienia oleju (od razu zwalaj michę nie dojedziesz do kraju w tym stanie) :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze silnik pracuje bez zadnych problemow i klawka cicho tyklo przy odpalaniu troche glosna jest ale to sa sekundy, temperatura silnika tez ok (mowe o tym co sie pokazuje na desce zordzielczej 90 stopni i nie przekracza)

sam nie wiem ...

 

ok zrobie tak sprawdze cisnienie, nie bede narazie ruszal klawki sprobuje z miska wymienie olej i sprawdze czujnik temperatury, wtorek mam wolny to zobaczym :)

jak wpadna Ci jakies pomysly do glowy to pisz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie do ostatnich chwil zamykał szafę również chodził jak żyleta (nie podobało mi się te chwilowe zapalanie kontrolki) szukałem również w elektryce i czujnikach. wszystko wyszło dobrze że prawie pod domem. :padam:

 

W razie czego to pisz jak wyszły pomiary masz w razie czego wszystkie anormalne objawy opisane w moich postach :ok:

 

18T 3BG to super odrzutowiec który zamyka szafę na życzenie w kilkanaście sekund - dlatego nie oddawaj go do sewisu ciemniakom bez wyobrażni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemon_ek

Gdzie w Burton Serwisujesz Autko Lazym - ja mam klopoty z Turbo - Omijaj SOLO na Hawkins Lane - Chyba widzialem Cie Dzis pod Halfords-em...pozdro i powodzenia ja walcze z moja fura na chodniku kila ulic dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorka ale mnie troche nie bylo (kom nawalil mialem wira ktory poskladal mi wszystko nawet bios)

 

Ja robie wszystko sam w Solo tylko zbierznosc mi ustawiali po tym jak wymienilem wachacz

 

A oto wyniki pomiaru ciśnienia:

 

Zimny silnik

obroty/cisnienie

900 1,6 do 2,0 bara i skacze pomiedzy tymi wartosciami

3000 6,0

5000 6,2

 

Cieply silnik

obroty/cisnienie

900 1.1 do 1.8

3000 5.0 do 6

5000 6.0

 

Jakie pomysly? Jaka diagnoza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[1.1] To mi się nie podoba?? tu czujnik jest na granicy palącej się kontrolki. Kontrolka zaczyna się świecić w zakresie 1.1-1.6 tak jest nawet na czujniku wybite jak dobrze pamiętam.

 

Po wejściu na wyższe obroty ciśnienie jest w prawie w normie, czyli przy normalnej jeździe nie powinno być większych problemów choć przy 5000 tys. powinno być 6,7. I tu chyba jest wytłumaczenie brakuje tych 0.7 (a nawet 1.0) setek ciśnienia w całym zakresie obrotów.

 

Jedno mnie zastanawia? wolne obroty biegu jałowego są za wysokie to znaczy powinno być 750-760 czyli podejrzewam że obroty tu były trochę podkręcone bo kontrolka by cały czas się paliła. Z tego co zauważyłem to olej po rozgrzaniu robi się prawie woda więc teraz wiesz dlaczego tyle pytań na temat olejów.

 

Teraz co z tym zrobić:

1. Bardzo możliwe że zaczyna się zapychać ssak olejowy (żeby to sprawdzić to trzeba by zdjąć miskę olejową, do tego nowy olej a jak nowy olej to nowe filtry i tak wychodzi prawie remoncik więc najlepiej zrobić wszystko za jednym razem raz a dobrze. Taniej pewnie wyjdzie u nas w PL.

 

2. Zastanawiam się nad kanałami olejowymi czy gdzieś nie są przytkane Przewody do turbiny to najczęściej). Ale to również jedna robota jak się zdejmie miskę to wszystko wyjdzie co i jak.

 

3. W pompie olejowej jest specjalny zaworek zwrotny, jeśli on zaczyna przepuszczać to właśnie efekt może być w postaci spadającego ciśnienia ale jest on tak sprytnie zrobiony że niech go diabli, ja nie dałem rady go wydłubać (w końcu kupiłem w ASO całą nową pompę z zaworem i wszystkimi gratami za 500zł) zamontowałem i chodzi jak żyletka do dziś.

 

4. Czy dojedziesz do domciu, 1700 zrobisz spokojnie (przydało by się żebyś przegonił trochę ciągnik - niech się dobrze przedmucha na wysokich obrotach z gorącym olejem. Jedynie zastanawiam się nad wymianą ojeju+F przed trasą? abyś miał gwarancję że syf z miski nie zapcha ci dalej ssaka podczas jazdy to bym zrobił tak awaryjnie nie robiąc kosztów dodatkowych.

 

5. A w ogóle to ja bym mu wlał full synthetic 5-50 Mobila i niech to wszystko wymyje na gorąco. Jak w kraju zdejmiesz michę to i tak wszystko pod ciśnieniem (sprężonym powietrzem po kanałach wyciśniesz do suchego. Ale to tylko ja bym tak zrobił!! wiedząc! że zdejmę miskę i to wszystko wyczyszczę, łacznie z tym co się odklei od ścianek osiądzie na dnie miski i na ssaku. Również klawiaturka sru i kompresor w kanały olejowe i odmę do sucha.

 

6. Co tej mazi na korku jak jest jej nie wiele (tyle co na palec) to nic się nie przejmuj auto długo stało, mamy wilgoć w powietrzu więc trochę zawsze się tam zbiera, uruchom silnik jak będzie gorący, odkręć na chwilę korek wlewu oleju niech wypchnie parę i wytrzyj korek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki Marku za pomoc,

 

I znowu cos jest nie tak :( w dniu kiedy podlaczylem barometr do silnika aby sprawdzic cisnienie zauwazylem ze mam kaluze pod akku wiec wyjalem go wczesniej odlaczajac zasilanie w aucie i tu chyba moj blad, bo jak juz podlaczylem odpalam silnik a on odrazu zgasl, po pomownej probie ok. I teraz tak jak przygazuje troche tak do 1300 obr/min i puszcze gaz to silnik "nurkuje mi do b wolnych obrotow ok 500-600" a na zimnym nawet gasnie. Czy to ja cos zepsulem ?? Nie mam pojecia

 

Jakies pomysly? Jaka diagnoza?

 

prosze o pomoc ... przerasta mnie to juz zwlacza ze na auto wydaje wszystkie oszczednosci, ktore mamy na urlop.

 

ps. jestem wlasnie po lekturze z forum i doszedlem do wliosku ze mogllem cos rozlaczyc podczas wkrecania baromatru wiec jutro z ranka zobacze pod maske i napisze co i jak ale jak macie jakies pomysly to z checia skozystam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemon_ek

Ojej przykro slyszec ze sasiad rowniez nadal sie boryka - moge polecic dobre miejsce wrazie czego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakos dojechalem do Polski i bez problemow prawie klawka zaczela glosno chodzic jutro jadę do znajomwgo mechanikia czeka nas wymiana oleju filtrów zdjecia miski olejowej, klawiatury i ladne czyszczonko.

 

edit

No nie poszlo latwo 2 dni czyszczenia, mechanik dziwil sie ze mam taki syf na nakladce od klawki no i oczywiscie w misce olejowej, po jej zdjeciu ozazalo sie ze pompa jest walnieta. Aby wyjac pompe trzeba sie niezle nameczyc (silnik AEB) odkrecenie jednej poduszki silnika, belka od przedniego zawieszenia, silnik do gory, brecha i podwazanie belki i w koncu pompa oleju wychodzi. Wymiana:

 

pompa: 160 zl

olej: 105 zl

filtr: 21 zl

uszczeli: 100zl

rozrzad: 220 zl

mechani (kolega 300zl)

 

wspomnienia: bezcenne autko wygladalo jak po dobrym wypadku

 

1 odpalenie klawka klekocze jak stado dzikich bocianow (popychacze)

pompa zassala olej ciszej ciszej i cisza, po jakis 30 sek znowu glosno, wylaczamy silnik dolewka oleju

2 odpalenie zassala pompa olej i ciasza piknie i ladniutko, dodam tylko ze klawka do dzisiaj sie nie odezwala :)

po tym pojechalem na mycie silnika, i dzien po tym autko troche zaczelo przerywac ale wydaje mi sie ze gdzies sie woda dostala musze zajzec pod maske.

 

Wielki gigantyczny poklon w strone kolegi Marka, tylko pozazdroscic wiedzy jaka kolega dysponuje :):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności