gumbas Zgłoś #1 Napisano 17 Stycznia 2011 wITAM PODCZAS JAZDY ZWŁASZCZA PO NIERÓWNOŚCIACH PRZY OTWARTEJ SZYBIE SŁYCHAC JAKBY DZWONIENIE CHYBA ZAWIESZENIA,TO TAK JAKBY 2 DUZE NAKŁADKI SIE STYKAŁY-TAKI RODZAJ ODGLOSU. JAK KTOS WIE CO TO MOZE BYC PISZCIE,JAK ZAMKNE SZYBE NIC NIE SLYCHAC!!! POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #2 Napisano 17 Stycznia 2011 Sprawdź katalizator. Może ceramika się wykruszyła i dzwoni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2011 stawiałbym na klocki hamulcowe, chyba czas wymiany nastał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #4 Napisano 18 Stycznia 2011 stawiałbym na klocki hamulcowe, chyba czas wymiany nastał Klocki fakt dzwonić mogą , ale to nie one są do wymiany tylko sprężyny je amortyzujące. Wymiana na nowe albo jak ja to uczyniłem własnoręczna regeneracja. Uczyniłem to we wrześniu i do dziś nic nie dzwoni , a i 60 ziko zaoszczędzone za komplet na przód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #5 Napisano 18 Stycznia 2011 Klocki fakt dzwonić mogą , ale to nie one są do wymiany tylko sprężyny je amortyzujące. Wymiana na nowe albo jak ja to uczyniłem własnoręczna regeneracja. Uczyniłem to we wrześniu i do dziś nic nie dzwoni , a i 60 ziko zaoszczędzone za komplet na przód. tak jak kolega pisze klocki potrafia sie tluc niemilosiernie i strasznie potrafia byc irytujace te dzwieki..lecz ja najpierw poradzil bym ci sciagnac kolo i chwycic zacisk rekami i ruszac na wszystkie strony-gdyz mogly sie wyrobic sworznie prowadzenia zacisku.Jesli jednak zacisk nie buja sie na boki to sciagnij zacisk i sprawdz jarzma czy nie wyrobione.Sprawdz rowniez blaszki wewnetrznego klocka ktore wchodza w tuleje,poodginaj jesli sztywno nie trzymaja sie tuleji.Jesli jednak sa ok to jak kolega pisal przyczyna moze byc ta sprezynka lecz tez bym jej odrazu nie kupowal i tak zrobilem tylko poodginalem by wiekszy opor stawiala. Ponadto mozesz uzyc kleju do klockow dla pelnego efektu link ponizej http://allegro.pl/wycisza-hamulce-crc-disc-brake-quiet-118ml-i1407949099.html ja go uzylem i powiem ze rewelacja,az milo bylo jezchac nawet po dziurach i nie slyszec tego klepania.Cala operacje przeprowadzilem wczoraj po dwoch stronach i zajelo mi to 1godz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #6 Napisano 18 Stycznia 2011 popraw _niekrzycz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #7 Napisano 18 Stycznia 2011 Może to pomoże: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42988&highlight=co%B6+dzwoni+podczas+przyspieszania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodyguard41 Zgłoś #8 Napisano 18 Stycznia 2011 Oszczedzac mozna,ale na klockach?Moim skromnym zdaniem oprócz silnika to najważniejszy element w aucie.Jesli dzwonia to jest cos nie tak,jesli jest cos nie tak to trzeba wymienic i tyle w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #9 Napisano 18 Stycznia 2011 Oszczedzac mozna,ale na klockach?Moim skromnym zdaniem oprócz silnika to najważniejszy element w aucie.Jesli dzwonia to jest cos nie tak,jesli jest cos nie tak to trzeba wymienic i tyle w temacie. a kto tu chce na klockach oszczedzac?cos niedoczytales pozadnie tutaj nie ma nic o oszczedzaniu lecz ewentualna diagnoza i jej rozwiazanie.Milego wieczoru zycze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumbas Zgłoś #10 Napisano 20 Stycznia 2011 Jezeli chodzi o klocki to są wporzadku,dzwiek wydobywa sie tylko jak jade po nierownosciach,po kostce brukowej itp.zaglądałem pod samochód ale nic nie widac,wszystko jakby jest oki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #11 Napisano 20 Stycznia 2011 Jezeli chodzi o klocki to są wporzadku,dzwiek wydobywa sie tylko jak jade po nierownosciach,po kostce brukowej itp.zaglądałem pod samochód ale nic nie widac,wszystko jakby jest oki. no wlasnie,klocki sie tluka podczas jazdy po nierownosciach. sprawdzales zaciski czy oby napewno sa ok?? pozatym jak twierdzisz ze dzieje sie to podczas jazdy na nierownosciach to po co zagladasz pod auto na postoju,pojedz na linie diagnostyczna,wjedz na szarpaki i niech ci sprawdza bo moze zawiecha jest zrodlem twojego problemu.Jesli okaze sie ze nie to mozna myslec dalej.A nie gdybanie co to moze byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 20 Stycznia 2011 Zeby wyeliminować dzwonienie klocków - pojedź na "nierówną drogę" rozpędź trochę auto i lekko naciśnij hamulec lewą nogą, aż auto zacznie zwalniać. Prawa nogą nadal ciśnij gaz. Jak nie będzie w tym wypadku dzwonic - to w takim razie ewidentnie klocki a raczej sprężyny dociskajace. Inna rzecz, to sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią. Jeśli będzie urwana razem ze śrubą - to będzie dzwonic A tego z dołu nie widać - jeśli śruba pod poduszką - wyłamie się z obudowy. No i jeszcze popatrz, czy gdzieś za silnikiem nie masz klucza U mnie dzwoniło i wyjęli zza silnika klucz 13-tke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #13 Napisano 20 Stycznia 2011 poczytaj moze tu cos znajdziesz http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=379&highlight=stuki+pod+autem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #14 Napisano 21 Stycznia 2011 kolego, chodzi Tobie o dzwonienie a nie stuki, klocki oczywiście mogą być ok, tylko, że klocki mają takie druciane sprężynki, one po jakimś czasie mogą pękać i klocek nie jest dociskany do zacisku, wtedy one potrafią tak sobie "latać" w zacisku a słychać to przede wszystkim na nierównościach, kopnij sobie nogą w oponę to będziesz wiedział czy to klocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Creativ Zgłoś #15 Napisano 21 Stycznia 2011 Jestem nowy na forum, podpiąłem się pod ten wątek. Potrzebuje pomocy. Mam passata 1997 Tdi kilka dni temu auto zaczęło się dziwnie zachowywać, pojawił się luz, szarpanie kierownicą (bardziej przy małych prędkościach) i słychać jakiś szum w lewym kole oraz ściąga mocno na prawo. Znajomy diagnosta na tzw szarpakach stwierdził luz na wachaczach dolnych i końcówki drążków kierowniczych. Wymieniłem na nowe te elementy ustawiłem zbierzność i nie pomogło pozostałe wachacze oki. Opony mam nowe założone miesiąc temu(fulda). Najdziwniejsze jest to że te objawy występują tylko czasami tzn jadę 20km normalnie a potem znowu szarpie i ściąga, skręce na maksa kołami w lewo i w prawo objawy ustają jadę i znowu powracają, przy dodawaniu gazu oraz nagłym puszczeniu drga kierownica, ściąga bardzo mocno w prawo, tarcze klocki mam nowe, łożyska w kołach również, przeguby zewnętrzne nowe. Maglownica nie cieknie. Może ktoś miał podobne objawy. Proszę o odpowiedzi bo mechanik rozkłada ręce a mi już brakuje siły do passata. Dodam tylko że auto nie jest powypadkowe jest w mojej rodzinie od nowości. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #16 Napisano 22 Stycznia 2011 kopnij sobie nogą w oponę to będziesz wiedział czy to klocki kopanie w kolo nic nie pokarze,tez tego probowalem i nic,trzeba zrobic jak kolega napisal wyzej Zeby wyeliminować dzwonienie klocków - pojedź na "nierówną drogę" rozpędź trochę auto i lekko naciśnij hamulec lewą nogą, aż auto zacznie zwalniać. Jak nie będzie w tym wypadku dzwonic - to w takim razie ewidentnie klocki ja osobiscie nie polecam hamowac lewa noga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 22 Stycznia 2011 ja osobiscie nie polecam hamowac lewa noga Czyli nie rozumiesz tego - co napisałem :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #18 Napisano 22 Stycznia 2011 Czyli nie rozumiesz tego - co napisałem doskonale rozumiem,tylko prosciej jest rozpedzic sie puscic gaz i delikatnie nacisnac hamulec normalnie prawa noga oto mi chodzilo,robiac jak mowisz jeszcze kolega sie o kierownice uderzy i sobie krzywde zrobi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 22 Stycznia 2011 Rozpędzić się na nierównej drodze i nacisnąć hamulec.... Powodzenia życzę. Powiem krótko - G...... usłyszysz a nie dzwonienie - jeśli miałby byc z winy klocków. Chodzi o to, ze z małą prędkością się jedzie po nierównej drodze i jednocześnie trzymając hamulec i równą prędkość auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #20 Napisano 22 Stycznia 2011 (edytowane) Rozpędzić się na nierównej drodze i nacisnąć hamulec.... Powodzenia życzę. Powiem krótko - G...... usłyszysz a nie dzwonienie - jeśli miałby byc z winy klocków. Chodzi o to, ze z małą prędkością się jedzie po nierównej drodze i jednocześnie trzymając hamulec i równą prędkość auta. kolego ty nic nie rozumiesz,jesli jazda po nierownosciach dziurach powoduje stukanie a chce wyeliminowac problem z hamulcami to najprostrzym sposobem wjechac w takie nierownosci z delikatnie wcisnietym hamulcem,jesli dzwiek ustanie to wiadomo gdzie problem lezy,gdzie ja napisalem ze bedzie dzwonic przy wcisnietym hamulcu.czytaj ze zrozumieniem. pare dnie temu przechodzilem to osobiscie,nawet na lini diagnostycznej nic nie wykazalo,i w taki sposob sprawdzalem czy to napewno wina zaciskow/klockow.rozebralem poprawilem i cisza milego milego dnia Edytowane 22 Stycznia 2011 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach