zyggy Zgłoś #1 Napisano 15 Stycznia 2011 Witam. Potrzebuję porady w sprawie sterowania turbiną poprzez podciśnienie. Silnik jak w opisie. Postaram się opisać problem. Pomimo wyczyszczenia turbiny raz na jakiś czas podczas przyspieszania auto łapie notlauf . Sprawdzałem jak porusza się sztanga od turbiny i w sumie nie stawia ona oporów w ruchu góra dół. Praktycznie wszystkie gumowe wężyki w układzie podciśnienia sprawdzone lub wymienione a pomimo to nie podoba mi się jak jest sterowana (wciągana) sztanga w gruszcze. Na pracującym na wolnych obrotach silniku zdejmując wężyk z gruszki sztanga opada gwałtownie, gdy go założę na gruszkę sztanga jest wciągana w górę, ale dużo wolniej i na dodatek jakby skokowo. Myślałem, że winna jest turbina (zapieczona), więc zrobiłem mały test. Podłączyłem nowy 1m wężyka do trójnika przy pompie vacum i bezpośrednio do gruszki i o dziwo sztanga podnoszona jest energicznie, szybko i gładko. Kiedyś podmieniałem już N75 od kolegi (cycu) i sztanga była podnoszona tak samo (tzn. wolniej i skokowo), a nie pamiętam jak było u kolegi. Stąd pytanie do posiadaczy AFN'ów i innych posiadających wiedzę w tym temacie, jak to powinno działać poprzez zawór N75? Czy u was na ciepłym silniku, na wolnych obrotach zdejmując i zakładając wężyk na gruszkę, sztanga jest podnoszona szybko (gwałtownie, momentalnie), czy są jakieś opóźnienia, czy ruch wciągający jest jednostajny i szybki? Proszę pomóżcie! Jeśli u was ten ruch w górę jest szybki, płynny itd jak piszę, to podpowiedzcie gdzie szukać problemu (jak napisałem N75 był podmieniany i nic to nie dało)? Ogólnie mówić mam wrażenie, że turbina zbyt późno wstaje, a logów nie ma kiedy i z kim zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonci Zgłoś #2 Napisano 15 Stycznia 2011 Czy u was na ciepłym silniku, na wolnych obrotach zdejmując i zakładając wężyk na gruszkę, sztanga jest podnoszona szybko (gwałtownie, momentalnie), czy są jakieś opóźnienia, czy ruch wciągający jest jednostajny i szybki? U mnie podnosi się wolno ale jednostajnie. Ja osobiście uważam, że wina jest po stronie turbo. Musisz zrobić logi bo bez tego się nie obejdzie. Kiedyś też czyściłem turbo bo miałem takie same problemy, po czyszczeniu było lepiej ale dalej łapał tryb awaryjny. Założyłem turbo od AWX/AVF i śmiga aż miło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #3 Napisano 15 Stycznia 2011 U mnie podnosi się wolno ale jednostajnie. Dzięki za info, zobaczymy co jeszcze koledzy podpowiedzą. U mnie ten ruch nie jest jednostajny, a do tego bardzo wolny moim zdaniem. Postaram się o logi, tylko które najlepiej zrobić, aby to zdiagnozować ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonci Zgłoś #4 Napisano 15 Stycznia 2011 Jak ściągniesz wężyk z gruszki to możesz ruszać sztangą? Logi grupy 003 i 011 to na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #5 Napisano 15 Stycznia 2011 Jak ściągniesz wężyk z gruszki to możesz ruszać sztangą? - oczywiście tak. Wiesz, że dostęp tam słaby, ale jak zastosuje się odpowiednie podeście krzywymi kleszczykami, to bez problemu można poruszać sztangą. Gdyby dało się zdjąć zawleczkę zabezpieczającą sztangę na dźwigni turbiny, to najlepiej można by ocenić opory samych łopatek turbiny, ale tego bez demontażu całości niesposób dokonać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #6 Napisano 15 Stycznia 2011 (edytowane) Witam. Logować musisz kanał 3, 8, 11. dodatkowo mozesz prawdzić turbo na postoju Basic Setting kanał 11. Włączając ten kanał obroty sinika podniosą sie do 1500 i turbina powinna się co 10 sekund podnosić i opuszczać. Jeśli nie masz kabelka to niestety potrzebujesz kogoś żyby ci przygazował do 2000 co 10s. Jeśli zobaczysz jakieś zacięcia możesz spróbować zatkać na chwilę wężyk odpowietrzający podciśnienie z N75 (wchodzi do filtru powietrza). Jeśli N75 przepuszcza delikatnie podciśnienie to przyblokowanie wężyka powinno spowodować bardziej płynny ruch. Samą gruszkę przy turbinie możesz sprawdzić podłączając kawałek wężyka i wytwarzająć podciśnienie. Edytowane 15 Stycznia 2011 przez rybak02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi7610 Zgłoś #7 Napisano 15 Stycznia 2011 mam ten sam problem a koledzy po podlaczeniu Vaga stwierdzili BYC MOZE wadliwy N75. nie wymieniam go jeszcze i do 160 km/h jezdze zreszta wiecej u mnie nigdzie nie wyciagne. czy jest to mozliwe aby ten czujnik sie poprostu zepsul?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #8 Napisano 16 Stycznia 2011 Samą gruszkę przy turbinie możesz sprawdzić podłączając kawałek wężyka i wytwarzająć podciśnienie. To właśnie zrobiłem podłączając nowy wężyk bezpośrednio do trójnika przy pompie vacum i tak jak napisałem wtedy sztanga jest wciągana momentalnie. Sprawdzę jeszcze tą metodę z zatkaniem ciśnienia atmosferycznego i BS kanał 011 i zobaczę co będzie. Zapytam jeszcze dodatkowo, czy zawór odpowiedzialny za przestawianie kata wtrysku ma duży wpływ na przyspieszenie i czy może się zabrudzić lub zacinać (kąt wtrysku ustawiony prawidłowo)? Jaki powiązać lepsze przyspieszanie auta z lepszym hamowaniem. Wiem, wiem, może to głupio brzmi, ale gdy lepiej przyspiesza to i lepiej hamuje. Gdzie szukać przyczyny, w podciśnieniach, czy układzie hamulcowym? Kabelek ma więc coś jeszcze podziałam, tylko wezmnę kolegę do logów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #9 Napisano 16 Stycznia 2011 mam ten sam problem a koledzy po podlaczeniu Vaga stwierdzili BYC MOZE wadliwy N75. nie wymieniam go jeszcze i do 160 km/h jezdze zreszta wiecej u mnie nigdzie nie wyciagne.czy jest to mozliwe aby ten czujnik sie poprostu zepsul?? Odłącz katalizator i zobacz do ilu pociągnie. Poza tym zrób logi dynamiczne kanału 3, 8 i 11. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #10 Napisano 16 Stycznia 2011 Mój ostatnio 195km/h latał, więc z tym nie ma problemu. Dla mnie problemem jest dynamika / przyspieszenie i po części spalanie bo było mniejsze około 6l, teraz jest 6,7l a w Golfie AHU miałem 5,1 - 5,5l. Może przesadzam, ale myślałem, że AFN mniej spali. Jak się uda, to jeszcze dzisiaj logi zrobię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo-o3 Zgłoś #11 Napisano 28 Maja 2011 (edytowane) Mam podobny problem z zaworem. Po regeneracji turbo byłem na reklamacji bo słabo się kręci między 1000 a 1900 obrotów, przed włączeniem turbo. Niby rozebrali sprężarkę ale okazała sie OK i teraz zwalają na zawór N75, że niby źle działa bo za wolno podnosi zaworek w gruszce. Co wy na to? zaczął mi tez więcej palić. Edytowane 28 Maja 2011 przez olo-o3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach