Alex_K Zgłoś #1 Napisano 15 Stycznia 2011 (edytowane) Posiadam Passka Ajm i od jakiegoś czasu zaobserwowałem dziwne zjawisko a mianowicie podczas jazdy na biegu np 4 z prędkościa np 90 km/h po puszczeniu pedału gazu samochód zamiast zwalniac jak to sie powinno dziać po zwolnieniu gazu mój pasek jedzie prawie ze stałą prędkością a na kompie w chwilowym spalaniu pokazuje na przemian 0,00l i np 2,8l czyli komputer nadal pulsacyjnie wtryskuje paliwo do cylindrów gdzie powinien odciąć paliwo w celu wyhamowania obrotów silnika . Następnym dziwnym objawem jest to iż gdy osiągnę jakąś prędkość X samochodu i wrzucę luz to obroty silnika praktycznie pozostają przez chwilę na tych na jakich był podczas jazdy na biegu i po chwili troche spadaja i znów się wieszają na niższej wartości obrotowej przez chwile i tak powoli sie dzieje do osiągnięcia nominalnych obrotów silnika . Pewna ciekawostka pojawia sie w momenicie jazdy na luzie z jakąś tam prędkością i dodamy gazu np na 4 tyś obr. i zwolnimy pedał gazu to silnik pozostaje na tych wysokich obrotach nie reagując na powtórne naciśnięcie pedału gazu ale sytuacja wraca do normy podczas wciśnięcia sprzęgła silnik momentalnie wraca na bieg jałowy silnika czyli ok 800 obr .Dodam fakt iż te zjawiska dzieja sie tylko podczas jazdy samochodu . Na Vagu wyskakuje tylko błąd czujnika temperatury występujący sporadycznie . Koledzy Pomóżcie może już ktoś sie borykał z podobnymi problemami Edytowane 15 Stycznia 2011 przez Alex_K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #2 Napisano 15 Stycznia 2011 a to niepotencjometr od pedału gazu ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex_K Zgłoś #3 Napisano 15 Stycznia 2011 podpinałem autko pod Vaga i KTS i tylko błąd czujnika temperatury wyskakuje i nic więcej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 15 Stycznia 2011 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #5 Napisano 15 Stycznia 2011 Kolego masz ESP? Był tu kiedyś podobny wątek, auto samo wchodziło na obroty i różne inne mecyje były. Po długim czasie doszli do tego, że z tyłu auta jest większy profil opony niż z przodu i wariował właśnie ABS albo ESP - już nie pamiętam, a nie mogę tego znaleźć. Możesz sprawdzić odczyty z poszczególnych czujników przy kołach, czy podają takie same wartości podczas jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #6 Napisano 15 Stycznia 2011 W pasku znajomego na postoju sam sobie gazu dodawał. Po podłączeniu VAG-a pokazało błąd czujnika temp. silnika. Zmieniłem mu czujnik ale błąd nie znikną. Okazało się że był lekko przetarty przewód idący do tego czujnika i dotykał do masy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex_K Zgłoś #7 Napisano 15 Stycznia 2011 ESP nie mam , ale cały czas zastanawia mnie jaki związek ma sprzęgło przecież chyba nijak jest sprzężone z komputerem , wystarczy ze wcisnę pedał sprzęgła i momentalnie obroty spadają na nominalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #8 Napisano 15 Stycznia 2011 przecież chyba nijak jest sprzężone z komputerem Nie zapominaj o czujniku sprzęgła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex_K Zgłoś #9 Napisano 16 Stycznia 2011 hmm no dobra jest czujnik sprzęgła ale auto zachowuje sie anormalnie a błędów brak na vagu i co teraz ?? jak sie za to zabrać .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosta Zgłoś #10 Napisano 16 Stycznia 2011 ESP nie masz ale ASR raczej tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex_K Zgłoś #11 Napisano 16 Stycznia 2011 nioo mam ASR i co sugerujecie jaki trop obrac ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #12 Napisano 16 Stycznia 2011 Jezeli sprzeglo przerywa te zaburzenia to proponuje sprawnic (tak jak kolega wyzej) PO PODLACZENIU NOWEGO CZUJNIKA TEMP jak pokaze blad to wymienic kabel od wiazki az do czujnika. Wtedy jak zaburzenia nie znikna to rozebralbym pedal gazu i sprawdzil czy przypadkiem sie potencjometr nie posypal. Wiecej nic mi do glowy nie przychodzi...moze jeszcze zdjol bym ''pokrywke'' i poczyscil polaczenia pompek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex_K Zgłoś #13 Napisano 18 Stycznia 2011 Dzisiaj wymieniłem czujnik tempa i skasowałem błąd i ok zero błędu w silniku ... ale jesli chcę wejść za p;ośrednictwem VAG-a w ABS to na wyświetlaczu na liczniku wyskakuje STOP bremse fehler a na Vagu jak mu sie uda wejść w usterki to wyskakuje magistrala CAN rozkodowana i potem odrazu w błędach na silniku wyskakuje odrazu błąd brak łączności z magistralą CAN czy coś podobnego ale po wyłączniu zapłonu i wyciągnięcia kluczyka wszytko wraca do normy , a dodam ze ABS działa normalnie podczas jazdy i zadne potem komunikaty czy kontrolki nie dają znac o sobie .... hmmm ciekawostki sie dzieja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach