maniek Zgłoś #1 Napisano 11 Listopada 2010 (edytowane) Jako, że mechanizm wycieraczek w moim passacie zatarł się po raz kolejny:annoyed:. Tym razem na śmierć, bez możliwości reanimacji:dupablada http://yfrog.com/ehdscn3775gj :hmmpostanowiłem poprawić trochę fabrykę i tak oto zmodyfikowałem kolejny mechanizm (od B5 FL jest taki sam jak do B5). http://yfrog.com/mvdscn3779j http://yfrog.com/6rdscn3778hj Tym sposobem, oprócz podstawowych czynności serwisowych jak wymiana oleju, filtrów itp. przybyły mi dwa dodatkowe punkty do smarowania:hyhy. No to po kolei. Najczęściej zaciera się ta tulejka od strony kierowcy. Tak czy siak musimy mieć cały mechanizm na wierzchu. Wyciągnęcie to jakieś 10-15 min. Odkręcamy wycieraczki, demontujemy plastikową osłonę pod wycieraczkami i pokrywę kompa - jest wtedy trochę więcej miejsca, odkręcamy trzy śrubki mocujące mechanizm. Ja odkręciłem też to krótkie ramię bezpośrednio przy silniczku i jakoś udało mi się to wszystko wyciągnąć, odpinamy oczywiście wtyczkę od silniczka. Mając całe ustrojstwo na wierzchu rozbieramy mechanizm. Ośki wycieraczek zabezpieczone są pierścieniami sprężystymi (łatwo je zdjąć), potem jest podkładka i gumowy oring, od spodu tak samo, tylko są dwie podkładki (jedna cienka, druga trochę grubsza). Wkładamy tulejkę w imadło (kalamitki mają być od spodu, trzeba o tym pamiętać), szlifujemy napisy żeby mieć gładką powierzchnię, tulejkę punktujemy w połowie jej długości i wiercimy wiertłem 4,5-8. Gwintownik 6mm i do roboty, ja zastosowałem kalamitki 6 mm które niestety okazały się trochę za długie i zahaczały o ośkę, musiałem dać dwie podkładki pod kalamitkę. Smarujemy i składamy (nie da się pomylić bo tulejki są różnej długości), potem bawimy się towotnicą i patrzymy jak ładnie przechodzi smar podwoziowy:dobrze. Przy składaniu najpierw podłączyłem i włożyłem sam silniczek, potem dopiero mechanizm (wyjąć było łatwiej), da się wszystko poskręcać na samochodzie bez problemu. Po przykręceniu silniczka nie podłączałem go do mechanizmu, włączyłem wycieraczki aby silniczek zatrzymał sie w skrajnym połorzeniu, to małe ramię mocowane bezpośrednio do silnika musi być ustawione dokładnie w jednej lini z ramionami wycieraczek, a one z kolei muszą być ustawione na max. w prawo. Ładnie tam pasuje płaski kluczyk 13. TERAZ TRZEBA TYLKO PAMIĘTAĆ O SMAROWANIU CO JAKIŚ CZAS:zeco Edytowane 13 Stycznia 2011 przez tony_w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amigos10 Zgłoś #2 Napisano 16 Stycznia 2011 bardzo dobry pomysł, niech się Niemcy uczą , Polska myśl techniczna,stare dobre kalamitki, kto dziś pamięta jak smarowało się zawieszenie w 126p pozdrawiam dobry pomysł, sam niedawno, wymieniałem mechanizm, i się zastanawiam na ile starczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #3 Napisano 16 Stycznia 2011 (edytowane) o tym samym pomyślałem tylko z wykonaniem mnie uprzedziłeś -patent do warsztatu Tylko tak teraz się zastanawiam jak jest z dojściem do tych kalamitek ?? żeby je przesmarować szczególnie przy sterowniku wygląda dość ciasno Edytowane 11 Lutego 2011 przez eNcoM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #4 Napisano 27 Lutego 2011 Tylko tak teraz się zastanawiam jak jest z dojściem do tych kalamitek ?? żeby je przesmarować szczególnie przy sterowniku wygląda dość ciasno Ze smarowaniem prawej wycieraczki nie ma żadnego problemu, do lewej używam łamanej końcówki. Zwykła końcówka też podejdzie, ale trzeba zdjąć pokrywę sterownika, niewielki wysiłek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #5 Napisano 27 Lutego 2011 Muszę zrobić taki sam patent-wycieraczki zaczynają wolno chodzic A czyscilem i smarowalem na jesień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol kim Zgłoś #6 Napisano 15 Października 2011 witam mam problem z moim passatem w zimę trochę postał po zimie zaczoł strasznie kopcić na czarno i brakuje mocy.gdy kopci moc trochę czuć ale gdy lekko przestaje kopcić strasznie słabnie.czego to może być przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 15 Października 2011 czego to może być przyczyna?przyczyna osunięcia się któregoś z wężyków lub przepływomierza, lub dziury w dolocie lub 100 innych spraw a tak na marginesie ZŁY DZIAŁ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #8 Napisano 15 Października 2011 witam mam problem z moim passatem w zimę trochę postał po zimie zaczoł strasznie kopcić na czarno i brakuje mocy.gdy kopci moc trochę czuć ale gdy lekko przestaje kopcić strasznie słabnie.czego to może być przyczyna? skoro piszesz w tym wątku to pewnie zatarły ci się wycieraczki i pewnie silnik wycieraczek ma tak duży pobór mocy że silnik nie daje rady napędzić alternatora, a z wyłączonymi wycieraczkami też kopici? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach