Skocz do zawartości
maniek

Układ napędowy wycieraczek - smarowniczki (kalamitki)

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że mechanizm wycieraczek w moim passacie zatarł się po raz kolejny:annoyed:. Tym razem na śmierć, bez możliwości reanimacji:dupablada http://yfrog.com/ehdscn3775gj

:hmmpostanowiłem poprawić trochę fabrykę i tak oto zmodyfikowałem kolejny mechanizm (od B5 FL jest taki sam jak do B5).

http://yfrog.com/mvdscn3779j

http://yfrog.com/6rdscn3778hj

Tym sposobem, oprócz podstawowych czynności serwisowych jak wymiana oleju, filtrów itp. przybyły mi dwa dodatkowe punkty do smarowania:hyhy.

 

No to po kolei. Najczęściej zaciera się ta tulejka od strony kierowcy. Tak czy siak musimy mieć cały mechanizm na wierzchu. Wyciągnęcie to jakieś 10-15 min. Odkręcamy wycieraczki, demontujemy plastikową osłonę pod wycieraczkami i pokrywę kompa - jest wtedy trochę więcej miejsca, odkręcamy trzy śrubki mocujące mechanizm. Ja odkręciłem też to krótkie ramię bezpośrednio przy silniczku i jakoś udało mi się to wszystko wyciągnąć, odpinamy oczywiście wtyczkę od silniczka. Mając całe ustrojstwo na wierzchu rozbieramy mechanizm. Ośki wycieraczek zabezpieczone są pierścieniami sprężystymi (łatwo je zdjąć), potem jest podkładka i gumowy oring, od spodu tak samo, tylko są dwie podkładki (jedna cienka, druga trochę grubsza). Wkładamy tulejkę w imadło (kalamitki mają być od spodu, trzeba o tym pamiętać), szlifujemy napisy żeby mieć gładką powierzchnię, tulejkę punktujemy w połowie jej długości i wiercimy wiertłem 4,5-8. Gwintownik 6mm i do roboty, ja zastosowałem kalamitki 6 mm które niestety okazały się trochę za długie i zahaczały o ośkę, musiałem dać dwie podkładki pod kalamitkę. Smarujemy i składamy (nie da się pomylić bo tulejki są różnej długości), potem bawimy się towotnicą i patrzymy jak ładnie przechodzi smar podwoziowy:dobrze. Przy składaniu najpierw podłączyłem i włożyłem sam silniczek, potem dopiero mechanizm (wyjąć było łatwiej), da się wszystko poskręcać na samochodzie bez problemu. Po przykręceniu silniczka nie podłączałem go do mechanizmu, włączyłem wycieraczki aby silniczek zatrzymał sie w skrajnym połorzeniu, to małe ramię mocowane bezpośrednio do silnika musi być ustawione dokładnie w jednej lini z ramionami wycieraczek, a one z kolei muszą być ustawione na max. w prawo. Ładnie tam pasuje płaski kluczyk 13. TERAZ TRZEBA TYLKO PAMIĘTAĆ O SMAROWANIU CO JAKIŚ CZAS:zeco

DSCN3779.jpg

DSCN3778.jpg

DSCN3775.jpg

Edytowane przez tony_w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobry pomysł, niech się Niemcy uczą , Polska myśl techniczna,stare dobre kalamitki, kto dziś pamięta jak smarowało się zawieszenie w 126p pozdrawiam dobry pomysł, sam niedawno, wymieniałem mechanizm, i się zastanawiam na ile starczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o tym samym pomyślałem :] tylko z wykonaniem mnie uprzedziłeś

-patent do warsztatu

 

Tylko tak teraz się zastanawiam jak jest z dojściem do tych kalamitek ?? żeby je przesmarować szczególnie przy sterowniku wygląda dość ciasno

Edytowane przez eNcoM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko tak teraz się zastanawiam jak jest z dojściem do tych kalamitek ?? żeby je przesmarować szczególnie przy sterowniku wygląda dość ciasno

Ze smarowaniem prawej wycieraczki nie ma żadnego problemu, do lewej używam łamanej końcówki. Zwykła końcówka też podejdzie, ale trzeba zdjąć pokrywę sterownika, niewielki wysiłek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę zrobić taki sam patent-wycieraczki zaczynają wolno chodzic A czyscilem i smarowalem na jesień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol kim

witam mam problem z moim passatem w zimę trochę postał po zimie zaczoł strasznie kopcić na czarno i brakuje mocy.gdy kopci moc trochę czuć ale gdy lekko przestaje kopcić strasznie słabnie.czego to może być przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czego to może być przyczyna?
przyczyna osunięcia się któregoś z wężyków lub przepływomierza, lub dziury w dolocie lub 100 innych spraw

a tak na marginesie ZŁY DZIAŁ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam problem z moim passatem w zimę trochę postał po zimie zaczoł strasznie kopcić na czarno i brakuje mocy.gdy kopci moc trochę czuć ale gdy lekko przestaje kopcić strasznie słabnie.czego to może być przyczyna?

 

skoro piszesz w tym wątku to pewnie zatarły ci się wycieraczki i pewnie silnik wycieraczek ma tak duży pobór mocy że silnik nie daje rady napędzić alternatora, a z wyłączonymi wycieraczkami też kopici?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności