Skocz do zawartości
Grimson

Czy LPG jest jeszcze opłacalne?

Rekomendowane odpowiedzi

Już kiedyś z kimś dyskutowałem na forum starając się udowodnić dlaczego zawsze auto pali więcej gazu. Zasada jest prosta. Wartość opałowa gazu i benzyny jest praktycznie taka sama, z tym że odnoszona do jednostki masy. Ten sam kilogram benzyny ma mniejszą objętość od gazu i dlatego przy dystrybutorze wychodzi mniej, właśnie o ~20%. Zawsze można tak poregulować, że będzie palił mniej, pytanie tylko co z osiągami i trwałością silnika. Tyle teorii.

 

Wracając do tematu wątku to sam jeżdżę na gazie i jestem na etapie zmiany auta. Mocno się zastanawiam nad TDi. Wydaję mi się, że koszty gazu i diesla są porównywalne z minimalnym wskazaniem na gaz. Ale zawsze można kupić "oszczędności" i wtedy diesel powinien być tańszy. Na niekorzyść gazu przemawia dodatkowo bagaż w postaci zapasu w bagażniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak już tak teoretyzujesz to spalanie według teorii powinno wynosić ponad 30% więcej lpg, ale teoria i praktyka się często mijają,jeśli auto jest dobrze wystrojone to nie traci nic na mocy ani na trwałości, a zużycia będą takie jak wcześniej pisałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mocno się zastanawiam nad TDi. Wydaję mi się, że koszty gazu i diesla są porównywalne

 

Pytanie ile chcesz wydać na auto -- jak chcesz kupić 10-cio letnie TDI z przebiegiem "146 tys" to sugeruję jeszcze wszystko przemyśleć.

 

Tak , gaz się jeszcze opłaca , zwłaszcza przy starszych bardziej paliwożernych autach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a zużycia będą takie jak wcześniej pisałem

Szkoda dyskutować, nie mam czasu na jałowe dyskusje, które nic nie wnoszą.

jak chcesz kupić 10-cio letnie TDI z przebiegiem "146 tys" to sugeruję jeszcze wszystko przemyśleć.

Bez przesady, naiwny nie jestem. Znajomy ostatnio kupił 3 letnie volvo w dieslu z przebiegiem prawie 130 tysi, czyli średnio 40 tysi rocznie. Może ktoś dużo jeździł, ale i tak należy przyjąć roczny przebieg jakieś 30tysi, czyli po 10 latach będzie coś koło 300tysi.

 

Tu można się pobawić i przeliczyć czy się opłaca założenie gazu:

http://gazeo.pl/widget.php

Edytowane przez slawekm65

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie jałowa dyskusja tylko prawda jak się kupuje słabe instalacje i do tego montuje gdzieś u kogoś kto się nie zna to tak jest że i auto więcej pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ma mniej palić? Podnosi się sprawność silnika o te 20%?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie podnosi się sprawność silnika tylko dokładność dawkowania , precyzja regulacji i najważniejsze odpowiedni montaż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej napisałem: szkoda czasu na jałowe dyskusje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekam do lata, do tego czasu zostanę przy LPG. Jeśli w ciągu pół roku cena gazu nie zmieni się vs diesel, kupuję 1.9TDI AFN. W budzie Skody Octavi I.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od instalacji i stylu jazdy jak ktoś ma ciężką noge to auto spali dużo więcej

testowałem to na swoim aucie butla do pełna i 360km jak jeździłem ja

i znowu do pełna i szwagier za kółko 320km dodam że na tej samej trasie

pełna butla 38l lpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś jadąc non stop 90km/godz i bez wyprzedzania Golf spalił 7,4...

 

Ale to i tak za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś jadąc non stop 90km/godz i bez wyprzedzania Golf spalił 7,4...
Benzyny czy gazu ??Pamiętaj że gazu powinien jakieś 15-25% więcej spalać niż benzyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że LPG.

 

Żeby przy tych cenach gaz był opłacalny, to Golfina musiałaby spalać poniżej 7 LPG, co jest zwyczajnie niemożliwe. Nadmienię że opony mam napompowane do 2,6 atmosfery :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żeby przy tych cenach gaz był opłacalny, to Golfina musiałaby spalać poniżej 7 LPG, co jest zwyczajnie niemożliwe.

??? Policz ile spalasz benzyny, a ile gazu i przelicz to na złotówki. Wszystko zależy od tego ile wydałeś na instalację LPG i ile jeździsz. Rachunek jest prosty i łatwo policzyć.

Co do tych 7 litrów to wynik chyba nie jest zły.

 

Benzyny czy gazu ??Pamiętaj że gazu powinien jakieś 15-25% więcej spalać niż benzyny

 

Chemik211, zajmujesz się LPG zawodowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chemik211, zajmujesz się LPG zawodowo?
Zawodowo to buduję auta terenowe do rajdów a LPG dodatkowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- 7,4 * 2,56zl (tyle u mnie na bp) = 18,94pln

- zalozmy, ze spaliloby ci ok 6,5l benzyny, tj. 4,71 (95, bp) = 30,6pln

- diesel, zalozmy, ze pali te 4,5-5l przy 90kmh = 20,25 - 22,5. Pod warunkiem tankowania najtanszego ON.

 

Mowisz, ze golf lpg pali malo? Chcialbym, zeby moj passek tyle palil. U mnie przy jezdzie ok 85-95kmh (tak na oko) pali 8,5-9lpg (gdy wracam z pracy). Jezdze 40km w jedna strone. Jednakze, gdy tylko przyjda korki juz pali 10l mimo wolnej jazdy.

 

Nie wiem, na co chcesz przechodzic na diesela, tak z ciekawosci pytam. Zmienisz auto, czy ono bedzie w takim stanie jak golf? Oplaca sie inwestowac? Auto to nie tylko paliwo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja śmigam dwoma autkami ( na szczęście nie jednocześnie)B3, 1.8 LPG i B5 FL 1,9 TDI. Na gazie śmigam pewnie ponad 12 lat. I to musi się opłacać. Tylko instalacja musi być dobra a przede wszystkim przez właściwych ludzi zakładana. W mojej b3 mam Tartarini, zakładaną przez zaj......gościa. Tylko raz po 5-6 latach parownik robiony, poza tym sonda lambda po 5 latach i uszczelka pod głowicą również po około 6 latach użytkowania instalacji. Poza tym wszystko super. Nie ma spadku odczuwalnego mocy na gazie, nigdy nie śmierdzi gazem w aucie i na zew. Dodam, że na instalacji przejechane ok 200tys km. Spalanie około 9 l/100km w trasie i 12/100km w mieście. Dobrą instalację serdecznie polecam. A B5 wychodzi tylko taniej w trasie, bo po mieście wynik 8l ON najtaniej po 4,55 to ponad 36 zł za 100km a 12 l LPG najtaniej po 2,52 to ponad 30 zł za 100km. Konkludując Opłaca się LPG, oczywiście pod warunkiem, że nie sprzedasz auta po 3 miesiącach i że jeździsz powiedzmy tak około 200km tygodniowo min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

http://www.autocentrum.pl/lpg-mania/kalkulator-lpg/

http://www.kalkulatory.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=213

trzeba policzyć także koszty eksploatacji takie jak czyszczenie regulacje a także większy koszt przeglądu to wszystko grosze ale jednak wydatek, jak miałem golfa 1,6 Pb jazdy 10000 - 11000tys./rok to w porównaniu z kolega on na gazie wydatek samego Pb a gaz wynosił nadpłaty 1000 zł. w skali roku ale to było 5 lat temu wiec inna była także różnica miedzy nimi tzn większa i teraz od 1000 na rok trzeba odliczyć 70 zł droższy przegląd filtr i inne pierdoły a i tak przy gazie trzeba coś benzyny tankować.

LPG może się i opłaca jak się jeździ min 20tys./rok bądź auto kupione na min 10 lat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

jak najbardziej sie oplaca, jezdze rocznie 30-35 tys. km i gaz zwraca mie sie po roku potem jezdze o 40% taniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności