slawekm65 Zgłoś #21 Napisano 15 Stycznia 2011 Już kiedyś z kimś dyskutowałem na forum starając się udowodnić dlaczego zawsze auto pali więcej gazu. Zasada jest prosta. Wartość opałowa gazu i benzyny jest praktycznie taka sama, z tym że odnoszona do jednostki masy. Ten sam kilogram benzyny ma mniejszą objętość od gazu i dlatego przy dystrybutorze wychodzi mniej, właśnie o ~20%. Zawsze można tak poregulować, że będzie palił mniej, pytanie tylko co z osiągami i trwałością silnika. Tyle teorii. Wracając do tematu wątku to sam jeżdżę na gazie i jestem na etapie zmiany auta. Mocno się zastanawiam nad TDi. Wydaję mi się, że koszty gazu i diesla są porównywalne z minimalnym wskazaniem na gaz. Ale zawsze można kupić "oszczędności" i wtedy diesel powinien być tańszy. Na niekorzyść gazu przemawia dodatkowo bagaż w postaci zapasu w bagażniku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #22 Napisano 15 Stycznia 2011 Jak już tak teoretyzujesz to spalanie według teorii powinno wynosić ponad 30% więcej lpg, ale teoria i praktyka się często mijają,jeśli auto jest dobrze wystrojone to nie traci nic na mocy ani na trwałości, a zużycia będą takie jak wcześniej pisałem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #23 Napisano 15 Stycznia 2011 Mocno się zastanawiam nad TDi. Wydaję mi się, że koszty gazu i diesla są porównywalne Pytanie ile chcesz wydać na auto -- jak chcesz kupić 10-cio letnie TDI z przebiegiem "146 tys" to sugeruję jeszcze wszystko przemyśleć. Tak , gaz się jeszcze opłaca , zwłaszcza przy starszych bardziej paliwożernych autach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #24 Napisano 15 Stycznia 2011 (edytowane) a zużycia będą takie jak wcześniej pisałem Szkoda dyskutować, nie mam czasu na jałowe dyskusje, które nic nie wnoszą. jak chcesz kupić 10-cio letnie TDI z przebiegiem "146 tys" to sugeruję jeszcze wszystko przemyśleć. Bez przesady, naiwny nie jestem. Znajomy ostatnio kupił 3 letnie volvo w dieslu z przebiegiem prawie 130 tysi, czyli średnio 40 tysi rocznie. Może ktoś dużo jeździł, ale i tak należy przyjąć roczny przebieg jakieś 30tysi, czyli po 10 latach będzie coś koło 300tysi. Tu można się pobawić i przeliczyć czy się opłaca założenie gazu: http://gazeo.pl/widget.php Edytowane 15 Stycznia 2011 przez slawekm65 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #25 Napisano 15 Stycznia 2011 To nie jałowa dyskusja tylko prawda jak się kupuje słabe instalacje i do tego montuje gdzieś u kogoś kto się nie zna to tak jest że i auto więcej pali Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #26 Napisano 15 Stycznia 2011 A dlaczego ma mniej palić? Podnosi się sprawność silnika o te 20%? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #27 Napisano 15 Stycznia 2011 Nie podnosi się sprawność silnika tylko dokładność dawkowania , precyzja regulacji i najważniejsze odpowiedni montaż Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #28 Napisano 15 Stycznia 2011 Tak jak wcześniej napisałem: szkoda czasu na jałowe dyskusje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #29 Napisano 25 Stycznia 2011 Poczekam do lata, do tego czasu zostanę przy LPG. Jeśli w ciągu pół roku cena gazu nie zmieni się vs diesel, kupuję 1.9TDI AFN. W budzie Skody Octavi I. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #30 Napisano 5 Lutego 2011 wszystko zależy od instalacji i stylu jazdy jak ktoś ma ciężką noge to auto spali dużo więcej testowałem to na swoim aucie butla do pełna i 360km jak jeździłem ja i znowu do pełna i szwagier za kółko 320km dodam że na tej samej trasie pełna butla 38l lpg Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #31 Napisano 7 Lutego 2011 Dziś jadąc non stop 90km/godz i bez wyprzedzania Golf spalił 7,4... Ale to i tak za dużo. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #32 Napisano 7 Lutego 2011 Dziś jadąc non stop 90km/godz i bez wyprzedzania Golf spalił 7,4...Benzyny czy gazu ??Pamiętaj że gazu powinien jakieś 15-25% więcej spalać niż benzyny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #33 Napisano 8 Lutego 2011 Oczywiście że LPG. Żeby przy tych cenach gaz był opłacalny, to Golfina musiałaby spalać poniżej 7 LPG, co jest zwyczajnie niemożliwe. Nadmienię że opony mam napompowane do 2,6 atmosfery Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #34 Napisano 8 Lutego 2011 Żeby przy tych cenach gaz był opłacalny, to Golfina musiałaby spalać poniżej 7 LPG, co jest zwyczajnie niemożliwe. ??? Policz ile spalasz benzyny, a ile gazu i przelicz to na złotówki. Wszystko zależy od tego ile wydałeś na instalację LPG i ile jeździsz. Rachunek jest prosty i łatwo policzyć. Co do tych 7 litrów to wynik chyba nie jest zły. Benzyny czy gazu ??Pamiętaj że gazu powinien jakieś 15-25% więcej spalać niż benzyny Chemik211, zajmujesz się LPG zawodowo? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #35 Napisano 8 Lutego 2011 Chemik211, zajmujesz się LPG zawodowo? Zawodowo to buduję auta terenowe do rajdów a LPG dodatkowo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #36 Napisano 8 Lutego 2011 Czy robię dużo kilometrów? Odpowiedź brzmi: bardzo dużo,więcej w tym wątku: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=78982 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #37 Napisano 8 Lutego 2011 - 7,4 * 2,56zl (tyle u mnie na bp) = 18,94pln - zalozmy, ze spaliloby ci ok 6,5l benzyny, tj. 4,71 (95, bp) = 30,6pln - diesel, zalozmy, ze pali te 4,5-5l przy 90kmh = 20,25 - 22,5. Pod warunkiem tankowania najtanszego ON. Mowisz, ze golf lpg pali malo? Chcialbym, zeby moj passek tyle palil. U mnie przy jezdzie ok 85-95kmh (tak na oko) pali 8,5-9lpg (gdy wracam z pracy). Jezdze 40km w jedna strone. Jednakze, gdy tylko przyjda korki juz pali 10l mimo wolnej jazdy. Nie wiem, na co chcesz przechodzic na diesela, tak z ciekawosci pytam. Zmienisz auto, czy ono bedzie w takim stanie jak golf? Oplaca sie inwestowac? Auto to nie tylko paliwo... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plecak Zgłoś #38 Napisano 8 Lutego 2011 ja śmigam dwoma autkami ( na szczęście nie jednocześnie)B3, 1.8 LPG i B5 FL 1,9 TDI. Na gazie śmigam pewnie ponad 12 lat. I to musi się opłacać. Tylko instalacja musi być dobra a przede wszystkim przez właściwych ludzi zakładana. W mojej b3 mam Tartarini, zakładaną przez zaj......gościa. Tylko raz po 5-6 latach parownik robiony, poza tym sonda lambda po 5 latach i uszczelka pod głowicą również po około 6 latach użytkowania instalacji. Poza tym wszystko super. Nie ma spadku odczuwalnego mocy na gazie, nigdy nie śmierdzi gazem w aucie i na zew. Dodam, że na instalacji przejechane ok 200tys km. Spalanie około 9 l/100km w trasie i 12/100km w mieście. Dobrą instalację serdecznie polecam. A B5 wychodzi tylko taniej w trasie, bo po mieście wynik 8l ON najtaniej po 4,55 to ponad 36 zł za 100km a 12 l LPG najtaniej po 2,52 to ponad 30 zł za 100km. Konkludując Opłaca się LPG, oczywiście pod warunkiem, że nie sprzedasz auta po 3 miesiącach i że jeździsz powiedzmy tak około 200km tygodniowo min. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambi Zgłoś #39 Napisano 9 Lutego 2011 Witam http://www.autocentrum.pl/lpg-mania/kalkulator-lpg/ http://www.kalkulatory.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=213 trzeba policzyć także koszty eksploatacji takie jak czyszczenie regulacje a także większy koszt przeglądu to wszystko grosze ale jednak wydatek, jak miałem golfa 1,6 Pb jazdy 10000 - 11000tys./rok to w porównaniu z kolega on na gazie wydatek samego Pb a gaz wynosił nadpłaty 1000 zł. w skali roku ale to było 5 lat temu wiec inna była także różnica miedzy nimi tzn większa i teraz od 1000 na rok trzeba odliczyć 70 zł droższy przegląd filtr i inne pierdoły a i tak przy gazie trzeba coś benzyny tankować. LPG może się i opłaca jak się jeździ min 20tys./rok bądź auto kupione na min 10 lat Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
itor Zgłoś #40 Napisano 13 Lutego 2011 jak najbardziej sie oplaca, jezdze rocznie 30-35 tys. km i gaz zwraca mie sie po roku potem jezdze o 40% taniej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach