Skocz do zawartości
flinkston86

Nastawnik-dawka paliwa-uszczelnienie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,zwracam się do Was z problemem z moim paskiem 1.9tdi afn,problem wygląda następująco-po wymianie uszczelki pod nastawnikiem i po jego zamontowaniu zgodnie ze zrobionymi moimi znakami na pompie samochód ciężko odpala tak jakby byl zapowietrzony i gorzej reaguje na pedał gazu(jest zmulony).dodam ze wycieków już nie ma i wolne obroty ma ok tylko tak jakby na zimnym nie miał tego spadku obrotów po chwili od zapalenia z wiekszych na mniejsze.Bardzo prosze o pomoc,z góry dziękuje i pozdrawiam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzej silnik i wejdź na vagu w grupe 001. Poluzuj śruby nastawnika , i pukaj młoteczkiem drewnianym/gumowanym nastawnik w stronę kabiny (od wentylatora do kabiny), tak jakbyś go chciał przesunąć. Ułamki milimetrów robią swoje. I sprawdzaj w grupie 001, drugie okienko (Injeection Quantity), ma zejść do 3.6mg (tyle jest fabrycznie), ale jeżeli chcesz by auto jeszcze lepiej paliło i miało trochę więcej mocy to zejdź w okolice 2.2-2.4mg (bezpiecznie). Po tym przykręć nastawnik, przy czym wskazania mogą się delikanie zmienić o jakies +-0.2mg.

 

Różnice odczujesz momentalnie, bo teraz pewnie nie został skorygowany i masz dawke typu 7-8mg, co skutkuje słabym odpalaniem i problemami z mocą.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak zgadza sie nie było korekty na vag-u.jutro sie wybieram do znajomego który twierdzi ze ma do tego urządzenie(launch x431 diagun),da się tym skorygowac ustawienie dawki??orientujesz się może??i jeszcze jedno,po nastawniku stuka się na odpalonym silniku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo takowej korekty nie ma sensu przeprowadzać na vagu... na vagu przestawisz może o 1-1.5mg max. A jak masz teraz 8mg to jak chcesz zejść na 3 ? ... tylko mechanicznie. Wystarczy zwykły vag-com i tyle. Nagrzewasz silnik, włączasz vaga, grupa 001, druga kolumna i tam ma być coś koło 3mg.

 

Ludzie pukają gaszą silnik i pukaja, ale ja to robie na odpalonym aucie - 10x szybciej, nie męczysz rozrusznika i aku ciągłym odpalaniem. Tylko pamiętaj - nie widać tego, że nastawnik się przesunął, a na vagu dawka ulegnie zmianie :)

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki jutro napisze czy mi się udało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, tak sobie czytam ten post i zastanawiam sie czy nie dokonac takiej regulacji u mnie, obecnie jest w grupie 001, okienko drugie 4,8mg, dodam ze nastawnik nigdy nie był ruszany, podpowiedzcie czy jest sens przestawiac i czy faktycznie mozna odczuc róznice w mocy,

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci kolego chagi ze chyba warto,dziś ustawialem i ustawilem 2.4-2.6mg,pali perfekcyjnie i fajnie sie wkręca na obroty,zobaczymy jutro w trasie jak bedzie z osiągami.Mój pasek po uszczelnianiu nastawnika nie miał prawa palic bo bylo 12.2mg!!!nie wiem ile było wcześniej bo przed rozbiórką nie sprawdzałem ale musiało byc więcej bo nie palił tak dobrze jak teraz!!

 

 

 

Podziękowania dla Daron za pomoc i informacje!!!!!

 

---------- Post added at 20:36 ---------- Previous post was at 20:33 ----------

 

z tego co wyczytałem i mi mówił kolega który mi to vag-iem ustawiał to podobno ma mniej palic zobaczymy, jak sprawdze to napisze!!!

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

flinkston86, czyli vagiem miałeś przestawione z 12mg na ok 3mg ?? nie możliwe że nie ruszałeś (poluzowywałeś) samego nastawnika ?? nie jest to moim zdaniem wykonalne ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
flinkston86, czyli vagiem miałeś przestawione z 12mg na ok 3mg ?? nie możliwe że nie ruszałeś (poluzowywałeś) samego nastawnika ?? nie jest to moim zdaniem wykonalne ....

 

niemozliwe,masz racje.kolega chyba poprostu zle sie okresli.

 

z tego co wyczytałem i mi mówił kolega który mi to vag-iem ustawiał to podobno ma mniej palic zobaczymy

 

kolego mylisz sie,tez kiedys mialem ustawione na 2,8 wiecej palil (mial lepsza dynamike ale byla glosniejsza kultura pracy silnika),dotego jak dobrze pamietam jest tak ze jak ustawisz przy urzyciu vag na mniejsza dawke to dziala to wrecz odwrotnie czyli zwieksza sie dawka paliwa.

 

jesli sie myle to prosze o sprostowanie koledzy bo juz dokladnie nie pamietam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze mniejsza wartość większa dawka i odwrotnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam....tak panowie popuszczałem nastawnik i nim regulowałem dawke...co do spalania to trudno powiedziec bo nie mam komputera pokładowego...dziś przejechałem ok 200km i moge powiedziec ze dynamika znacznie lepsza i odpalanie też....

 

 

A fabrycznie dawka na ile jest ustawiona??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie kolego jest 3.6mg z wyciśniętym sprzęgłem (z wciśniętym 3.8mg), bez włączonej klimy i urządzeń elektrycznych (typu grzanie szyby, światła, radio).

 

Będzie palił więcej, to normalne. Im mniejsza dawka w grupie 001, tym w rzeczywistości jest ona większa. Jeżeli masz seryjne wtryski możesz spokojnie jeździć na 2mg. Zmniejszać można do tąd, aż nie zacznie falować silnika (falują obroty, nie równo pracuje, twardziej), i wtedy do tej wartości (przewaznie przy 1.2mg zaczyna się falowanie) dodajemy 0.6-0.8mg czyli 1.8-2mg zostawiamy i jest git. Odpalanie dużo lepsze, dynamika jazdy również, zwłaszcza reakcja na gaz.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś mogę coś więcej napisac po dłuższej jeździe....wydaje mi się że więcej pali i tak jakby powiększyła się turbodziura.....może tak być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziś mogę coś więcej napisac po dłuższej jeździe....wydaje mi się że więcej pali i tak jakby powiększyła się turbodziura.....może tak być??

 

siebie zapytaj czy ci tak pasuje,ja osobiscie ustwailem jak fabrycznie 3,6.silnik cichszy,mniej pali ale ostateczna decyzja nalezy do ciebie.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziś mogę coś więcej napisac po dłuższej jeździe....wydaje mi się że więcej pali i tak jakby powiększyła się turbodziura.....może tak być??

 

Więcej pali - to normalne.

 

Większa turbodziura - niemożliwe, a nawet wręcz odwrotnie powinieneś odczuć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odswieze temat interesuje mnie czy ktos sprawdzal dawke na wtryskach 0.216 i przy mocy 150 kM jaka powina byc mam ustowione 3mg i mam razenie ze passacio oslabl albo to tylko przyzwyczajenie do tej mocy? Mial ktos z tym doczynienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawilem na takich wtryskach na 3,4 i jest miodzio, sprawdz kąt poczatku wtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat.

Czy ktoś może podać mi fabryczne wartości dawki paliwa i kąta początku wtrysku dla silnika AHH 90km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A i nie nnapisem ze zmienialem ostatnio uszzelke pod nastawnikiem i nie sprawdzilem jaka mial dawke przed i ustawilem tak jak mowilem na ok 3mg. A ten kat poczatku wtrysku jak sprasprawdzic czy jest ok i ile powinien miec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam podepnę się pod temat.

Czy ktoś może podać mi fabryczne wartości dawki paliwa i kąta początku wtrysku dla silnika AHH 90km.

Witam ponownie ustawień nikt nie podał:dodupy sam znalazłem - ale mam pytanko czy kąt wtrysku w granicach 60-67 i dawka 6.5mg mogą powodować spalanie 8l/100km pozostałe parametry w normie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności