michal195 Zgłoś #1 Napisano 5 Stycznia 2011 Witam. Czy ktoś może mi napisać co dokładnie będę potrzebował do zmiany skrzyni automatycznej na manualną z silnika 2.3 V5 w moim passacie B4? Wiem, że flansze się różnią o 8mm i one idą do zmiany, na pewno sprzęgło, wybierak, pedały bo w automacie są tylko 2 Czy coś jeszcze będzie mi potrzebne, jakieś dodatkowe łapy, itd? Czy wybierak skrzyni jest uniwersalny w każdym silniku, które były montowane w Passatach B3 i B4? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuman Zgłoś #2 Napisano 5 Stycznia 2011 Ludzie ile można o tym samym pisać. Już któryś raz z kolei... Jest dokładny temat z opisem na forum ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #3 Napisano 5 Stycznia 2011 ja robilem takie cos jak ty piszesz jak chcesz pomocy to dawaj na gg 893530 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wleusz Zgłoś #4 Napisano 5 Stycznia 2011 każdy pyta tyle, ile razy zachodzi taka potrzeba.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmicic323 Zgłoś #5 Napisano 5 Stycznia 2011 Wymieniłem skrzynie z automatycznej na manualna w passacie 1,9 TDI(110km) i nie odpala. Po przekreceniu kluczyka w pozycje do odpalania nic sie nie dzieje. Moze ktos wie co trzeba zrobic zeby odpalił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #6 Napisano 5 Stycznia 2011 przekaźnik musisz zmostkować... jest on na podszybiu koło przekaźnika ABS.. z tyłu skrzynki z bezpiecznikami.. musisz ją odpiąć i głęboko na grodzi silnika będą 2 albo 3 przekaźniki ale chyba 2... to napewno nie ten z bezpiecznikiem 30A bo to od abs-u.. zmostkuj ten drugi i odpali... on odpowiada za to żebyś automatu na biegu nie odpalił.. tylko na P i N odpalał automat.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal195 Zgłoś #7 Napisano 5 Stycznia 2011 Ludzie ile można o tym samym pisać. Już któryś raz z kolei... Jest dokładny temat z opisem na forum ! Jeśli możesz to podaj link do tego opisu. każdy pyta tyle, ile razy zachodzi taka potrzeba.... Dokładnie... ja robilem takie cos jak ty piszesz jak chcesz pomocy to dawaj na gg 893530 Dzięki, odezwę się jak tylko będę miał trochę więcej wolnego czasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opornik Zgłoś #8 Napisano 5 Stycznia 2011 to moze zbierzmy wszystko do kupy raz a dobrze bo temat był walkowamy ale w kazdym jest po kawalku czegos niech ktos napisze pokolei..... co potrzeba..... jakie czesci... co trzeba zrobic przy elektryce.... jesli ktos zrobi takie coś o A do Z to napewno punkty sie posypia i zostanie to dla potomnych p.s. sam mysle dokładnie nad taka sama przekładką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmicic323 Zgłoś #9 Napisano 6 Stycznia 2011 Dzieki za info. w poniedziałek sie zabiore za to.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
starsky2 Zgłoś #10 Napisano 20 Stycznia 2011 (edytowane) panowie ja już mam to za sobą....prawie. jest jeden dylemat, jak kable sa podpinane pod rozrusznik wszystko jest ok, ale nie ma wstecznego, a jak podpinam pod wsteczny to nie pali auto, czy ktos wie jak to ogarnąć????? A co do części to postaram się pomóc. Potrzebne do zmiany będzie: -skrzynia, wybierak, tunel środkowy, gałka,pedały z pompką, wąż do płynów, łapy skrzyni, ława, półośki (ja zakupiłem z przegubami), sprzęgło, docisk, dwu masę, chyba jeszcze kilka drobnych bajerów. -natomiast nie zmieniałem jeszcze licznika co mnie czeka niedługo,ale poczeka:) Mam tylko problem ze światłem wstecznym,ale niedługo i to się ogarnie, jak ktoś wie to niech podpowie będę naprawdę wdzięczny.Pozdrawiam Edytowane 20 Stycznia 2011 przez starsky2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #11 Napisano 21 Stycznia 2011 ława, półośki (ja zakupiłem z przegubami) tego sie nie wymienia... dwu masę, ze coo?? tunel środkowy tylko obramowka na lewarek do zmiany biegow... natomiast nie zmieniałem jeszcze licznika co mnie czeka niedługo masz uszkodzony czy tez wymieniasz na manuala:D? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #12 Napisano 21 Stycznia 2011 ja nie rozumiem dlaczego w co drugą rozmowę o B4 wcina się jakiś gość z B5 i sieje zamieszanie. Maniek - zerknij w jego profil - on nie ma B4 więc zapewne i nie w B4 wymieniał skrzynię! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #13 Napisano 21 Stycznia 2011 ja nie rozumiem dlaczego w co drugą rozmowę o B4 wcina się jakiś gość z B5 i sieje zamieszanie. Maniek - zerknij w jego profil - on nie ma B4 więc zapewne i nie w B4 wymieniał skrzynię! wlasnie widze... moze on wymienial w b5 i tam byl 2mas:D jak znajde troszke czasu to opisze co mi bylo potrzebne na przekladke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #14 Napisano 21 Stycznia 2011 (edytowane) Wymiana skrzyni automatycznej w Passacie B4 VR6 na skrzynie manualna (VR6,VR5)1.Lista zakupów-Skrzynia biegów oryginalna VR6 lub VR5 (w skrzyni od golfa są inne flansze trzymajace przegub wewnetrzny tzn. w skrzyni od VR6 flansza jest na zabezpieczeniu a w skrzyni od VR5 jest przykrecana na klucz imbusowy. Koledzy na forum mowili tez że jest rozmiar flanszy inny ale w moim przypadku rozmiar byl taki sam.:hmm) -wybierak do skrzyni -impulsator do skrzynie (automat ma inny tzn. jest troche dłuższy) -lewarek zmiany biegow -sprzegło (tarcza i docisk) -kolo zamachowe -rozrusznik(automat ma inny) -łapa skrzyni manualnej (automat ma inną) -wąż z chłodnicy do termostatu (trzaba wymienic poniewaz skrzynia automatyczna ma chlodzenie woda i na wezu sa dodatkowe wyjscia. Mozna je zaslepic,ja tak zrobilem i zaoszczedzilem pare dolarów:hyhy) -pedały ( pedał sprzegła+ pedal hamulca+gaz) -wysprzęglik -pompka sprzęgła+przewód -obudowa plastikowa na lewarek zmiany biegów -mieszek+gałka zmiany biegów - "wtyczka" pod wsteczny bieg(automat ma inna) Jak coś bedzie brakowalo to dopisze:) To zabieramy sie za robote. Opisze to w punktach bedzie jasno i piknie. (tak z głowy bede brał bo juz pare m-c temu to robilem) 1.Odłączamy wszystkie przewody,węże od skrzyni biegow. Rozrusznik także. 2.odkręcamy przeguby wewnetrzne (oczywiscie tez trzeba odkrecic dolna głowiczke od zawieszenia w celu odsuniecie na bok półosi) 3.Odkrecamy wszystkie sruby mocujace skrzynie do silnika i do ramy (chyba nie musze mowic ze trzeba podwiesic silnik aby nie spadl bo wtedy to by sie szambo zrobilo) 4.Jak juz mamy skrzynie wyjeta to mozemy odkrecic kolo zamochowe od silnika. 5. Wykrecamy wklad wydechowy, najlepiej az od silnika do tlumika srodkowego (dlaczego? odpowiedz pozniej) W komorze silnika to bedzie narazie tyle a wiec zapraszamy do srodka. 6.Demontujemy plastiki: -nakladki na progi(chyba wystarczy od strony kierowcy) -tynel srodkowy -fotel kierowcy Trzeba zdemontowac poniewaz musimy zdjac wykladzine z podłogi (chociaz do szyn od fotela) bo inaczej nie dostaniemy sie do srób mocujacych pedala. 7. odkrecamy pedaly (hamulec+gaz) i wyjmujemy (nie pamietam teraz czy nie trzeba demontowac uklady kierownicy). montujemy odrazu te drugie. 8.Demontujemy lewarek zmiany biegow. Jest on przykrecony od spodu(dlatego trzeba wyjac tłumik:p) Idzie jeszcze taka linka do stacyjki tez ja demontujemy Z grubsza juz mamy graty powyciagane (jak sobie przypomne to dopisze) Zaczynamy montaz?? 9. Zakładamy lewarek z linkami od manuala (nie wiem jak to tam bylo do konca ale pamietam ze pasowaly tylko 2 sruby, tylko ze ja mialem lewarek od b3 i moze dlatego.) 10. Zakladamy tłumiki bo jest dobre dojscie bez skrzyni 11. Przykrecamy kolo zamachowe( polecam dac sruby na tzw. szczeliwo do gwintow do pewnosci aby sie nie odkrecily) i przykrecamy docisk z tarcza 12. Montujemy pompke sprzegła do grodzi silnikowej 13.Wkładamy skrzynie biegow z wybierakiem (impulsator radze załozycz pozniej poniewaz przy manewrowaniu skrzynia mozemy go uszkodzic. Ja uszkodzilem dwa ) 12. Przykrecamy linki do wybieraka -przykrecamy przeguby -zakladamy nowe weze wody -zakladamy wezyk do ze zbiorniczka z plynem hamulcowym do pompki i z pompki do wysprzeglika przy sprzyni 13. odpowietrzamy uklad 14. skladamy caly srodek(dywany,plastiki,fotel) 15. ODPALAMY?? Niestety ale nie odpali bo musimy przerobic elektryke. Ale jak to zrobic profesjonalnie? Sam nie wiem:p Moj sposob na odpalenie.. odkrecamy wszystkie kostki z automata i podłaczamy je do elektryki (do tych kabli co byly podpiete pod skrzynie, wtedy komputer wykryje skrzynie). Ja mam tak zrobione i jezdze po dzien dzisiejszy:D Po tym zabiegu upewniamy sie czy wszystko siedzi tam gdzie trzeba i odpalamy padaczke. Powinno wszystko dzialac jak nalezy a co za tym idzie wsiadamy do padaczki i cieszymy sie nizszym spalaniem conajmniej o 30% w porównaniu do automata. p.s jesli cos przeoczylem to postaram sie dopisac. :vw:pozdraVWiam:provw: Edytowane 21 Stycznia 2011 przez maniek230290 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
starsky2 Zgłoś #15 Napisano 22 Stycznia 2011 (edytowane) sorry panowie ze wtracilem sie w rozmowe:/ Wyszło małe zamieszanie z mojej stony! Edytowane 22 Stycznia 2011 przez starsky2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opornik Zgłoś #16 Napisano 1 Marca 2011 maniek230290, o to własnie chodziło elektryke mozna zrobic jeszcze tak jak pisal kobylak2206, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach