PeGaZ_28 Zgłoś #1 Napisano 4 Stycznia 2011 Witam, mam problem w trzecim stopem w kombi. Przez jakiś czas nie świecił się, po lekkim stuknięciu w kalpę zaczął świecić, ale świeci zdecydowanie słabiej (jak u kota oczy). Czy ktoś spotkał się z takim przpadkiem? Próbowałem go wymontować - zdemontowałem tapicerkę, ale niestety nie mam pojęcia jak wyciągnąć lampę - w klapie są jakieś owory, przez którą ją widać, ale nie chcę nic połamać używając nadmiernej siły. Może demontował ktoś tę lampę i służ opisem... Pozdrawiam Paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #2 Napisano 9 Stycznia 2011 witam Cie i co zdemontowałeś tą lampę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #3 Napisano 9 Stycznia 2011 Udało mi się zdemontować, ale niestety było to bardzo inwazyjne - po prostu połamałem całą lampę i ją wydłubałem - nie miałem jakiejś specjalnej motywacji do innej metody, gdyż i tak już miałem zakupioną nową na wymianę (uwaga - nie warto kupować na allegro - ceny dochodzą nawet do 100PLN, ja kupiłem w ASO za 120PLN). Lampa ma mocowania od dołu (4 metalowe zapinki, dostęp do nich po zdjęciu tapicerki, trzeba je wcisnąć), ale ma także plastikowe ograniczniki, od góry, do których nie ma dostępu i to właśnie one blokowały u mnie wysunięcie lampy, a nie chciałem porysować lakieru podważając te blokady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #4 Napisano 9 Stycznia 2011 dostęp do nich po zdjęciu tapicerki powiedz mi kolego jak się tą tapicerkę zdejmuję? bo nie mogę sobie poradzić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #5 Napisano 9 Stycznia 2011 Tapicerka to naprwadę najmniejszy problem. Po pierwsze w zagłębieniach (uchwytach do zamykania) od wewnątrz znajdziesz po jednej śrubce do odkręcenia. Kolejne dwie śrubki znajdziesz pod trójkątem ostrzegawczym (w schowku w klapie). I to wszystkie śruby - reszta to spinki (zatrzaski). Dynamicznie ciągniesz za uchwyty i "wrywasz" spinki z pokryciem (mi żadna się nie połamała, ale w poprzednim passacie musiałem dwie uzupełnić, więc zawsze można kupić na zapas). Na łączeniu tapicerek (czarnej z kolorową) trzeba lekko podważyć wkrętakiem - tam one są połączone na plastikowe zatrzaski, przy czym nie podważasz "w dół", tylko do środka (na zatrzaski są złączone te szersze częsci tapicerki). Po wyjęciu czarnej części, można demontować mniejszą kolorową cześć. Ma ona zatrzaski w częsciach bocznych (po dwa na stronę) i u góry. Przy czym na bokach klapy zatrzaski są skierowane w bok (więc trzeba wyrywać ciągnąc w bok), a w górnej częsci są skierowane w góre (więc ciągniemy w dół). Sporo może wyjaśnić poniższy rysunek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #6 Napisano 9 Stycznia 2011 no więc tak byłem w aucie i zrobiłem ^^ rozkręciłem całą tapicerkę jak mi kolega wyżej pisał owszem z wyciągnięciem były problemy ale na szczęście obyło się bez ofiar. Jak już zdjąłem tapicerkę miałem 4 dziurki przez które było już widać trzeci stop wsadziłem tam śrubokręta i po paru minutach wydłubałem zatrzaski i mi cały wyszedł... wyglądało wszystko na OK ale odpiąłem Ledy które zamontowałem pod siedzeniami na nogi i przyłożyłem zobaczyć czy jest w ogóle prąd, prąd był jaki był problem spaliły się Ledy;|... ale wpadłem na pomysł że zamiast oryginałów wsadzę normalne Ledy z pod siedzeń i tak zrobiłem wsadziłem 2 paski po 24 cm żeby świeciły po równo zamontowałem do środka skleiłem klejem na gorącą podpiąłem pod kable od stopu i działa:lol poskładałem wszystko razem tak jak było i śmiga cieszę się bo auto oddaje do przeglądu i jak by było coś nie tak to by mi nie podbił... a po przeglądzie auto do żyda p.s. dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lipens Zgłoś #7 Napisano 28 Stycznia 2011 Proszę a jakieś dokładniejsze wskazówki odnośnie rozłączenia czarnej części tapicerki z jasną ?? ---------- Post added at 20:45 ---------- Previous post was at 20:07 ---------- Paweł, Witam. Proszę jeśli możesz to podeślij jakieś wskazówki odnośnie demontażu tapicerki tylnej klapy w Passacie B6. Nie mogę rozczepić elementów tapicerki czarnej z kolorową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #8 Napisano 29 Stycznia 2011 Witam, z rozdzieleniem dwóch częsci jest pewien problem. Są one połączone plastikowymi zatrzaskami (na części czarnej są "wypustki, w części jasnej są dziury, taką wypustkę widać na rysnuku który zamieściłem na forum, na samej górze czrnej części z prawej strony). Należy między te dwie części włożyć wkrętak lub coś podobnego i dość mocno podważyć (plastik jest w miarę elastyczny i nie powinien popękać). Oczywiście operację należy wykonywać na tyle ostrożnie, aby nie porysować/uszkodzić zewnętrznego poszycia tapicerki (u mnie niestety z jednej strony pozostały wgłębienia po wkrętaku). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lipens Zgłoś #9 Napisano 29 Stycznia 2011 A dokładniej z której strony włożyć ten wkrętak (szyby czy amortyzatora klapy) i który element jasny czy ciemny podważać w którą stronę. Walczyłem z tym wczoraj i jakoś nie mogę tego rozłączyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldeksz26 Zgłoś #10 Napisano 1 Lutego 2011 mam to akurat rozebrane u siebie więc porobiłem fotki plastiku który trzeba wyczepić i blaszek na których trzyma się tapicerka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lipens Zgłoś #11 Napisano 14 Lutego 2011 wielki dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rp27 Zgłoś #12 Napisano 15 Października 2016 Fajnie, że ktoś to opisał, wielkie dzięki. Dzisiaj zajrzałem do tego stopu, ponieważ mam ten sam problem. Podważyłem tapicerkę, ale zauważyłem tylko kabel biegnący równolegle do światła przymocowany jakimiś opaskami oraz te otwory, o których wspominali przedmówcy. Zatrzasków nie zauważyłem, zapewne są schowane w środku. Pozostaje jednak kwestia samego wyjmowania światła, która wg mnie jest najważniejsza. Dodam też, że samo umiejętne odgięcie tapicerki pozwala na dostanie się do wewnętrznych otworów pod lampą. W związku z tym czy mógłby ktoś opisać, a może zamieścić fotki operacji samego wyjęcia światła? Druga rzecz to taka - zauważyłem też, że cała lampa jest wokoło "osyliskowana", czy tak też jest w Waszych pojazdach? No i ostatnia rzecz - jakiego używaliście "silikonu" montując już całe sprawne światło? Zwykłego czy jakiegoś specjalnego? Pozdrawiam, Radek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MickG Zgłoś #13 Napisano 1 Września 2018 Witam wszystkich, jestem po wymianie "nowego" trzeciego STOP. Chciałbym Wam przedstawić jak to wszystko udało się zrobić. Potrzebne narzędzia: TORX20, łapka do plastików {wąska, cienka, płaska}, magnes i prosty mocny szpikulec. Otwieramy klapę i odkręcamy 4 torxy. Dwa w zagłębieniach i dwa pod trójkątem. Możemy dla wygody ściągania wyjąć zaślepki od świateł cofania i przeciwmgielnego. Teraz ciągniemy {trzyma się tylko na zatrzaskach}, a z jasnej osłony powinna się nam elegancko wysunąć. Dlatego też zaczynamy o ciemnej.(foto 1,2,3,4,5) Jasną osłonę odciągamy od boków klapy (po 2 zatrzaski na stronę), a potem górę. Trzyma się jedynie na zatrzaskach.(Foto 6) Teraz "najlepsza" część. Tam gdzie mamy trzeci STOP są 4 dziurki, w które jeśli zaświecimy zobaczymy blaszki. W blaszkach są małe wgłębienia. Szpikulcem dzięki tym wgłębieniom zepchnąłem je w dół, tak aby odpadły od lampki. Są 4 blaszki i wszystkie należy zrzucić(nie zgubią się). Następnie bierzemy łapkę do plastików i delikatnie wciskamy ją między karoserię z zewnątrz a lampkę. Są tam 4 plastikowe haczyki, które dość mocno trzymają. Na szczęście STOP jest na tyle elastyczny, że się podda naciskowi łapki. Nie używajcie śrubokrętów i innych metalowych rzeczy bo poniszczycie lakier i rudy się wprowadzi (klapy niestety mamy podatne na rdze). Łapkę należy wcisnąć w 4 miejscach, tuż obok haczyków. Po tym wyczynie odpinamy kostkę (macie foto). Należy odgiąć zatrzask i wyciągnąć wtyczkę. Montaż STOPU jest banalnie prosty. Blaszki wkładamy na swoje miejsca (zagłębienia blaszek w dziurki lampki), podłączamy kostkę i wciskamy do oporu. Będziemy słyszeć jak zaskakują zatrzaski. Składając uważamy, aby wszystkie blaszki wróciły na swoje miejsce. Najpierw jasna tapicerka, potem ciemna osłona. Przed złożeniem oczywiście sprawdzamy czy działa. Jakby co, pasuje również od Golfa V i chyba Passata B7 Pozdrawiam MickG 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach