Skocz do zawartości
vw-passat

[B6] 2.0 FSI - opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Bo mam pytanie odnośnie silnika 1.8 TSI. Naprawdę aż tyle oleju biorą?

Zależy jak trafisz.

Ja u siebie np. dolewałem 0,5L po 6 tys. km od wymiany (olej Motul).

Ja mało jeżdżę - w większości krótkie odcinki - w takich warunkach podobno najwięcej bierze.

Moje auto ma na razie 47kkm przebiegu, zobaczymy co będzie później (chociaż pewnie prędzej go sprzedam, niż dobije do 100kkm).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacja bardzo droga. Spala 80% lpg i 20% benzyny- tak w uproszczeniu. 1.8 Tsi biorą olej, temat znany i powszechny. Niezależnie czy to cc czy nie Bo silnik ten sam. No i 1.8 TSI tylko w mamualu bo DSG w tym połączeniu to 7 biegowa skrzynia sucha, która lubi sprawiać problemy. Temat jest na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem.

Co do tych silników TSI czy TFSI to na to wychodzi, ze jest to jeden wielki badziew. Bo chyba każdy z tych silników bierze full oleju?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem.

Co do tych silników TSI czy TFSI to na to wychodzi, ze jest to jeden wielki badziew. Bo chyba każdy z tych silników bierze full oleju?.

 

Nie w każdym z TFSI najgorzej jest po 07/08 R wtedy trzeba na dzień dobry odmę (PCV) zmienić na poprawione .

 

W starszych od 05 TFSI zależy od poprzednich właścicieli mój 2.0 TFSi nie brał nic na 10 tys

 

Dużo masz opisane o problemach olejowych w TFSI/TSI na a4klub.pl , także o rozwiązaniach tego problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest możliwość sprawdzenia czy auto bierze olej i ile go bierze?. Bo wiadomo, że sprzedający się nie przyzna, że auto bierze powiedzmy 0,5L na 1000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się żeby można to było sprawdzić. Mój FSi z 2005r. nie bierze to wcale. Wymiana co 10tys, jeżdżę na Motulu 8100. W każdym niższym samochodzie będzie coś na czym koncerny zarabiają krocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, chciałbym kupić w tym roku Passata B6 2.0 FSI 150KM, czy ta jednostka z roku 205-2007 jest dostępna z beżowym środkiem, najlepiej w skórze, a auto czarne, dodatki chrom? Chodzi oto, czy da się taką wersję znaleźć bo tylko na takiej mi zależy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że się da, zważywszy jednak na mala ich ilość w tej wersji silnikowej w stosunku do diesli znalezienie takiej jakiej szukasz będzie sporym problemem. Szukaj wersji highline, w niej występuje skóra z relingami w chromie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1.8 tsi nalatane tak jak Samek ok 50k km, po programie od 20k km, na 10kkm średnio wychodzi mi koło litra oleju. wg mnie też auto wciąga więcej oleju na krótkich odcinkach niż na trasach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pozostaje do myślenia. Bo jestem zdania, że 10 tys km na 1l oleju to raczej nie tak dużo....jednak przed zakupem auta się tego nie wie ile bierze oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie od nowości przepalał trochę, tzn. jakieś pół litra na 10kkm. A po około 60kkm przebiegu, przestał i teraz, czyli przy prawie 100kkm, jeździ bez dolewania - stan na bagnecie niezmienny. Co ciekawe o tej przypadłości i magicznym zakończeniu etapu spalania po około 60-70kkm przebiegu przeczytałem parę lat temu na tym forum. Nie wierzyłem, póki się sam nie przekonałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie bierze między wymianami, latem zrobiłem ciągiem przez 2 tyg. ok 12kkm dookoła Europy i nic nie musiałem dolewać... średnio rocznie robię ok.15kkm i starcza od wymiany do wymiany....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rysieek i Blitz - mówicie o silnikach FSI?. Bo mi chodziło o silniki TSI TFSI żeby ktoś się jeszcze wypowiedział.

 

Wracając do silnika FSI to lejecie benzyne 95 czy 98?. Czy lepiej spytać sprzedającego czym zalewał auto?

Podobne pytanie odnośnie oleju. Wiadomo, że lepiej kupić swój i patrzeć jak mechanik wymienia olej nasz kupiony. Teraz pytanie jaki ten olej powinien być?. Chodzi mi o coś z najwyższej półki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po podpisach widać, że mamy i piszemy o FSI (o takie też pytałeś...) nie miałem problemów o pytanie czym zalewał sprzedający bo znam swój od nowości. na gwarancji chodził na Castrolu bo tym zalewało ASO, po chodzi na pełnym syntetyku Mobila... leje 95 ale na sprawdzonych stacjach, parę razy zalałem 98 ale różnicy brak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rysieek i Blitz - mówicie o silnikach FSI?. Bo mi chodziło o silniki TSI TFSI żeby ktoś się jeszcze wypowiedział.

 

Wracając do silnika FSI to lejecie benzyne 95 czy 98?. Czy lepiej spytać sprzedającego czym zalewał auto?

Podobne pytanie odnośnie oleju. Wiadomo, że lepiej kupić swój i patrzeć jak mechanik wymienia olej nasz kupiony. Teraz pytanie jaki ten olej powinien być?. Chodzi mi o coś z najwyższej półki.

 

Do TFSI tylko 98 jak zalejesz 95 będziesz miał spalanie stukowe nie wiem jak w TSI ale chyba podobnie musiałby się ktoś z posiadaczy wypowiedzieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do TFSI tylko 98 jak zalejesz 95 będziesz miał spalanie

 

 

TSI - u mnie też na 98, na 95 szarpało budą (a tankowałem tylko na BP i Statoil)

FSI - podobnie

 

poza tym mogę stwierdzić, że mimo że cena 98 wyższa przy moich przebiegach wychodzi na to samo, bo przepalam mniej o ok 1l na 100 km w stosunku do jazdy na 95

 

 

mnie nie bierze między wymianami, latem zrobiłem ciągiem przez 2 tyg. ok 12kkm dookoła Europy i nic nie musiałem dolewać... średnio rocznie robię ok.15kkm i starcza od wymiany do wymiany....

 

może dlatego, że wg mojej obserwacji te silniki ciągną więcej oliwy w cyklu miejskim.. ja na trasie tez nie dolewam mimo, że czasem gonie ten silnik..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wracając do silnika FSI to lejecie benzyne 95 czy 98?

 

2.0 FSI - Pb95, szkoda przepłacać, były już tematy na ten temat.

Edytowane przez lopezpb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TSI - u mnie też na 98, na 95 szarpało budą (a tankowałem tylko na BP i Statoil)

 

 

/QUOTE]

 

Czyli dokładnie tka samo jak TFSI spalanie stukowe , to już nie ważne jaka stacja te motory tak mają kumpel w CC'ku już myślał ,że ma coś z silnikiem zalał 98 i jak ręką odjął

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek, nie przetłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo jestem zdania, że 10 tys km na 1l oleju to raczej nie tak dużo....

 

:lol:wmorde

 

W benzynowym silniku ?????????????

Wyobraź sobie, że istnieją takie silniki które nie potrzebują dolewek :hyhy :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności