samek Zgłoś #241 Napisano 9 Marca 2016 Bo mam pytanie odnośnie silnika 1.8 TSI. Naprawdę aż tyle oleju biorą? Zależy jak trafisz. Ja u siebie np. dolewałem 0,5L po 6 tys. km od wymiany (olej Motul). Ja mało jeżdżę - w większości krótkie odcinki - w takich warunkach podobno najwięcej bierze. Moje auto ma na razie 47kkm przebiegu, zobaczymy co będzie później (chociaż pewnie prędzej go sprzedam, niż dobije do 100kkm). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rojass Zgłoś #242 Napisano 9 Marca 2016 Instalacja bardzo droga. Spala 80% lpg i 20% benzyny- tak w uproszczeniu. 1.8 Tsi biorą olej, temat znany i powszechny. Niezależnie czy to cc czy nie Bo silnik ten sam. No i 1.8 TSI tylko w mamualu bo DSG w tym połączeniu to 7 biegowa skrzynia sucha, która lubi sprawiać problemy. Temat jest na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ibiza Zgłoś #243 Napisano 10 Marca 2016 Rozumiem. Co do tych silników TSI czy TFSI to na to wychodzi, ze jest to jeden wielki badziew. Bo chyba każdy z tych silników bierze full oleju?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #244 Napisano 10 Marca 2016 Rozumiem.Co do tych silników TSI czy TFSI to na to wychodzi, ze jest to jeden wielki badziew. Bo chyba każdy z tych silników bierze full oleju?. Nie w każdym z TFSI najgorzej jest po 07/08 R wtedy trzeba na dzień dobry odmę (PCV) zmienić na poprawione . W starszych od 05 TFSI zależy od poprzednich właścicieli mój 2.0 TFSi nie brał nic na 10 tys Dużo masz opisane o problemach olejowych w TFSI/TSI na a4klub.pl , także o rozwiązaniach tego problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ibiza Zgłoś #245 Napisano 10 Marca 2016 A jaka jest możliwość sprawdzenia czy auto bierze olej i ile go bierze?. Bo wiadomo, że sprzedający się nie przyzna, że auto bierze powiedzmy 0,5L na 1000 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rojass Zgłoś #246 Napisano 10 Marca 2016 Nie wydaje mi się żeby można to było sprawdzić. Mój FSi z 2005r. nie bierze to wcale. Wymiana co 10tys, jeżdżę na Motulu 8100. W każdym niższym samochodzie będzie coś na czym koncerny zarabiają krocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszkunc Zgłoś #247 Napisano 10 Marca 2016 Witajcie, chciałbym kupić w tym roku Passata B6 2.0 FSI 150KM, czy ta jednostka z roku 205-2007 jest dostępna z beżowym środkiem, najlepiej w skórze, a auto czarne, dodatki chrom? Chodzi oto, czy da się taką wersję znaleźć bo tylko na takiej mi zależy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rojass Zgłoś #248 Napisano 10 Marca 2016 Pewnie że się da, zważywszy jednak na mala ich ilość w tej wersji silnikowej w stosunku do diesli znalezienie takiej jakiej szukasz będzie sporym problemem. Szukaj wersji highline, w niej występuje skóra z relingami w chromie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #249 Napisano 11 Marca 2016 ja mam 1.8 tsi nalatane tak jak Samek ok 50k km, po programie od 20k km, na 10kkm średnio wychodzi mi koło litra oleju. wg mnie też auto wciąga więcej oleju na krótkich odcinkach niż na trasach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ibiza Zgłoś #250 Napisano 11 Marca 2016 No to pozostaje do myślenia. Bo jestem zdania, że 10 tys km na 1l oleju to raczej nie tak dużo....jednak przed zakupem auta się tego nie wie ile bierze oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blitz Zgłoś #251 Napisano 11 Marca 2016 U mnie od nowości przepalał trochę, tzn. jakieś pół litra na 10kkm. A po około 60kkm przebiegu, przestał i teraz, czyli przy prawie 100kkm, jeździ bez dolewania - stan na bagnecie niezmienny. Co ciekawe o tej przypadłości i magicznym zakończeniu etapu spalania po około 60-70kkm przebiegu przeczytałem parę lat temu na tym forum. Nie wierzyłem, póki się sam nie przekonałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #252 Napisano 11 Marca 2016 u mnie nie bierze między wymianami, latem zrobiłem ciągiem przez 2 tyg. ok 12kkm dookoła Europy i nic nie musiałem dolewać... średnio rocznie robię ok.15kkm i starcza od wymiany do wymiany.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ibiza Zgłoś #253 Napisano 12 Marca 2016 Rysieek i Blitz - mówicie o silnikach FSI?. Bo mi chodziło o silniki TSI TFSI żeby ktoś się jeszcze wypowiedział. Wracając do silnika FSI to lejecie benzyne 95 czy 98?. Czy lepiej spytać sprzedającego czym zalewał auto? Podobne pytanie odnośnie oleju. Wiadomo, że lepiej kupić swój i patrzeć jak mechanik wymienia olej nasz kupiony. Teraz pytanie jaki ten olej powinien być?. Chodzi mi o coś z najwyższej półki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #254 Napisano 12 Marca 2016 po podpisach widać, że mamy i piszemy o FSI (o takie też pytałeś...) nie miałem problemów o pytanie czym zalewał sprzedający bo znam swój od nowości. na gwarancji chodził na Castrolu bo tym zalewało ASO, po chodzi na pełnym syntetyku Mobila... leje 95 ale na sprawdzonych stacjach, parę razy zalałem 98 ale różnicy brak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #255 Napisano 12 Marca 2016 Rysieek i Blitz - mówicie o silnikach FSI?. Bo mi chodziło o silniki TSI TFSI żeby ktoś się jeszcze wypowiedział. Wracając do silnika FSI to lejecie benzyne 95 czy 98?. Czy lepiej spytać sprzedającego czym zalewał auto? Podobne pytanie odnośnie oleju. Wiadomo, że lepiej kupić swój i patrzeć jak mechanik wymienia olej nasz kupiony. Teraz pytanie jaki ten olej powinien być?. Chodzi mi o coś z najwyższej półki. Do TFSI tylko 98 jak zalejesz 95 będziesz miał spalanie stukowe nie wiem jak w TSI ale chyba podobnie musiałby się ktoś z posiadaczy wypowiedzieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #256 Napisano 12 Marca 2016 Do TFSI tylko 98 jak zalejesz 95 będziesz miał spalanie TSI - u mnie też na 98, na 95 szarpało budą (a tankowałem tylko na BP i Statoil) FSI - podobnie poza tym mogę stwierdzić, że mimo że cena 98 wyższa przy moich przebiegach wychodzi na to samo, bo przepalam mniej o ok 1l na 100 km w stosunku do jazdy na 95 mnie nie bierze między wymianami, latem zrobiłem ciągiem przez 2 tyg. ok 12kkm dookoła Europy i nic nie musiałem dolewać... średnio rocznie robię ok.15kkm i starcza od wymiany do wymiany.... może dlatego, że wg mojej obserwacji te silniki ciągną więcej oliwy w cyklu miejskim.. ja na trasie tez nie dolewam mimo, że czasem gonie ten silnik.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #257 Napisano 12 Marca 2016 (edytowane) Wracając do silnika FSI to lejecie benzyne 95 czy 98? 2.0 FSI - Pb95, szkoda przepłacać, były już tematy na ten temat. Edytowane 13 Marca 2016 przez lopezpb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #258 Napisano 12 Marca 2016 TSI - u mnie też na 98, na 95 szarpało budą (a tankowałem tylko na BP i Statoil) /QUOTE] Czyli dokładnie tka samo jak TFSI spalanie stukowe , to już nie ważne jaka stacja te motory tak mają kumpel w CC'ku już myślał ,że ma coś z silnikiem zalał 98 i jak ręką odjął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #259 Napisano 12 Marca 2016 Bartek, nie przetłumaczysz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #260 Napisano 12 Marca 2016 Bo jestem zdania, że 10 tys km na 1l oleju to raczej nie tak dużo.... W benzynowym silniku ????????????? Wyobraź sobie, że istnieją takie silniki które nie potrzebują dolewek :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach