Skocz do zawartości
morobert

Świece

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie

Wczoraj wymieniłem sobie świece i troche mnie przeraziło :/ Trzy były bardzo ładne koloru kawy z mlekiem a jedna była mokra od oleju co to moze oznaczać ?

B3 2000 benzynka , 93 r . 2E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Podjedź na kontrolę ciśnienia sprężania + próba olejowa.Pewnie ma przedmuch na tym cylindrze.

 

 

...

 

Czy to był na pewno olej?Silnik chodzi na wszystkich cylindrach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to był olej napewno , silnik pięknie cyka tak jak powinien mocny jest naprawde , odpala na wszystkie cylindry , ciśnienie zmierze i napisze jakie mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świeca zużyta albo przebicie na kablu zapłonowym przy tym cylindrze.W pierwszej kolejności spradził bym to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen

Na tej świecy nie było iskry. Albo świeca, albo przewody... :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak podmienić najpierw świece i jeśli bedzie to samo to zmienić przewody , tak zrobie najpierw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz
Trzy były bardzo ładne koloru kawy z mlekiem a jedna była mokra od oleju co to moze oznaczać ?

Jeżeli ciśnienie sprężania masz równe to postawił bym na uszczelniacze na zaworach tego cylindra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

I jeszcze jedno pytanie: ile oleju bierze ci silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no oleju bierze około litra ma 1000 km , jak tylko zmierze ciśnienie napisze jak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość schak

Ja bym stawiał na świece albo przewody.

Ale litr na 1000km to baaardzo dużo, mój passaio łyka ok 1 - 1,5 litra na 10000 km a to wydaje mi się że jeszcze nie jest tak źle. Mam silnik 1.8 (AAM) 75KM a przebieg 301000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Silnik do remontu...ale poczekajmy na wyniki pomiaru ciśnień.Wtedy będzie 100% pewności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wielkie dzięki ze mnie pocieszyłeś , jak by tak miało być to Passacik idzie do ludzi !

Napiszcie tylko prosze na wrazie czego co mam zrobić (co wlać do niego ) aby klijentowi sie wszystko podobało. Mam nadzieje ze tak nie będzie :przestraszony:

Niech mi ktoś napisze prosze jak sie sprawdza ciśnienie bo mam dostęp do takiego czegoś (niewiem jak sie to nazywa jakiś zegarz ) jak sie to mierzy . Wiem ze musze wykręcić świece i wkładać to zamiast świec , ale mam wykręcić wszystkie czy pojedyńczo i co dalej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Wykręcasz wszystkie i mierzysz po koleii.Przykładasz manometr, ktoś musi zakręcić rozrusznikiem i patrzysz jakie wartości wskazuje miernik.Ważne: przepustnica musi być maksymalnie otwarta.

 

Ale lepiej podjedź do mechanika.Po próbie olejowej swierdzi on czy winne są uszczelniacze zaworowe (mniej kasy na naprawę - warto się zabawić) czy układ tłok - cylinder (IMO remont tego jest nieopłacalny - za 600zł kupisz dobry silnik).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pszemek , przepustnica musi być maksymalnie otwarta czyli pedał gazu wcisnąć na max tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, inaczej silnik nie będzie miał jak zasysać powietrza do cylindrów. Poza tym ciśnienie chyba mierzy się na zimnym silniku (tego nie jestem pewny), i musisz mieć naładowany akumulator. Nie zapomnij wykręcić wszystkich świec przed pomiarem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I już jestem zmierzony :D a więc tak

 

nie wiem który to jest pierwszy który drugi cylinder w kolejności ale mierzyłem wiadomo stojąc przodem do samochodu , zaczynałem od lewej strony oczywiście na zimnym silniku i jest tak :

 

1 2 3 4

 

0,9 MPa 1 MPa 0,95 MPa 1,15 MPa

 

 

Na pierwszej świecy był właśnie olej. I co wy na to Panowie co dalej , będzie jeszcze coś z tego mojego Pasia czy nie :D ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam morobert,

No nie wiem ale chyba nie jest dobrze

Mialem podobnie też mi łykal literek na tysiąc ale ciśnienie miałem po 15 tylko na jednym garku 10 .Zastanawiałem się nad zmianą silnika ale nie widziałem taniej jak 1200zl i niewiadomo co .Czyli co głowica do planowania i okazalo się że na jednym zaworze tuleja miala duży luz i oliwa się lała na ten garnek (ciśnienie 10) pierścieni nie ruszałem bo dodatkowy koszt oczywiście uszczelniacze też do wymiany.

Teraz po 12tyś-0,7l oliwy czyli chyba nie jest żle :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

morobert, nie jest tak źle.Ja bym szukał w głowicy(uszczelniacze,prowadnice zaworów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie to już nie jest ciekawie. Po naprawie głowicy jeżdzić będzie, ale te wartości ciśnień kwalifikują go do remontu. Być może docieranie zaworów coś pomoże w kwestii słabej kompresji, ale nie spodziewałbym się cudu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności