ElRoy Zgłoś #1 Napisano 25 Grudnia 2010 Witam Wszystkich, przez dwa ostatnie dni zaobserwowałem niepokojący odgłos stukania ( wydaje mi się że w silniku ) gdy auto stoi parę minut na biegu jałowym. Stukanie trwa przez jakieś 10-15 sekund, później ustaje i jest cisza. Po minucie ponownie, taki sam objaw, Tak jakby się coś tam zawieszało. Czyżby padał jakiś pompowtrysk ? Czy miał ktoś podobny objaw ? Raczej wykluczam sprzęgło dwumasowe, bo byłby to objaw stały, a nie przerywany. Przynajmniej tak mi się wydaje. Z góry dziekuję za naprowadzenie na problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #2 Napisano 25 Grudnia 2010 początki padła dwumasy są przerywane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr81 Zgłoś #3 Napisano 25 Grudnia 2010 Czy w kabinie są wyczuwalne drgania w czasie stukania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ElRoy Zgłoś #4 Napisano 25 Grudnia 2010 Trudno tak jednoznacznie stwierdzić te drgania, ale stojąc na biegu jałowym przez ok. 1 minutę faktycznie, czuć lekkie bujnięcie autem 2 - 3 razy, ale to bardzo lekko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr81 Zgłoś #5 Napisano 25 Grudnia 2010 To ja mam to samo. Tylko, że u mnie niedawno jeszcze bardzo mocno bujało i te dźwięki były dosyć długotrwałe, tak 10-15 sekund później przerwa 30 sekund i znowu. Silnik pracował nierówno. Wymieniłem oringi na pompowtryskach i trochę pomogło, ale nie w 100%. Nadal ciepły silnik na biegu jałowym wydaje takie dźwięki o których mowa i lekko drga, co czuć w kabinie. Mechanik powiedział, że te silniki tak mają, ale moim zdaniem to lipa, nie ma prawa takie auto tak pracować. Natomiast nie mam pojęcia co jest przyczyną. Jak kolega znajdzie powód, dlaczego pojawia się ten dźwięk stukania to proszę o info. ---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 22:49 ---------- dodam tylko, że mam zmieniony rozrząd, wymienione turbo, wymieniony na nowy mechanizm od pompy olejowej, nową listwę elektryczną do pompek, nową pompę tandemową, oringi od pompek, akumulator, pompę paliwa w baku, a silnik ciągle troszkę stuka i lekko drga, różnych rzeczy można się spodziewać, ale tu trzeba chyba geniusza. Jak ktoś znajdzie przyczynę takiej usterki to niech się podzieli informacją. ---------- Post added at 00:52 ---------- Previous post was at 23:10 ---------- dwu-masa wymieniona w tym roku, też. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ElRoy Zgłoś #6 Napisano 26 Grudnia 2010 No ładnie...... to naprawdę z tego co wymieniłaś to już zainwestowałeś w swoje auto ładnych kilka złotych.... A od jak dawna pojawia Ci się to stukanie ? Jaki masz przebieg aktualnie ? Zastanawiam się czy może się coś bardziej z tego stukania rozsypać. Spróbuję coś się dowiedzieć we wtorek u mechanika, mam nadzieje że coś mądrego powie, to dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr81 Zgłoś #7 Napisano 26 Grudnia 2010 Witaj, Ja mam 137 tys, natomiast część remontów wykonał poprzedni właściciel, część ja. Jedyne co chyba mi pozostało to oddać do sprawdzenia głowicę czy nie jest uszkodzona i pompowtryski oddać do czyszczenia ultradźwiękami i sprawdzenia, bo 3 były wymieniane ( koło 100 tys zaczęły padać ) w tamtym roku ale nie na nowe bo to kosztuje 3000 zł ( mało kto ma sprzęt do sprawdzania tych pompek, przynajmniej taki profesjonalny podobno). Ewentualnie może być wyrobiona np krzywka, ale to przy okazji głowicy się sprawdzi. Mój wniosek jest zdecydowanie taki, że to jest związane z pompkami, przynajmniej u mnie bo po wymianie oringów jest dużo lepiej. Sprawdź może czy masz olej w filtrze paliwa, bo to może oznaczać uszkodzenie pompy ciśnieniowej albo oringów, ale ja mam w swoim dość już sprawdzania, póki co będę tak jeździł, ale faktycznie strasznie mnie denerwowało to stukanie. Bardzo mi to przypominało cichy dźwięk od dwumasy jak np pracuje na półsprzęgle, ale dwumasa u mnie była wymienia na nową więc odpada. Na Youtube można posłuchać jak się psuje dwumasa, to jaki dźwięk wydaje i u mnie jest coś innego. Jak będziesz miał jakieś info od mechanika to daj znać. Może Tobie uda się znaleźć przyczynę stukania. Jeździłem kilko samochodami, ale żaden nie dał mi takiej szkoły jak ten. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snajper0001 Zgłoś #8 Napisano 26 Grudnia 2010 Wschluchiwales się z której strony silnika dochodzi ten stukot????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ElRoy Zgłoś #9 Napisano 26 Grudnia 2010 Wydaje mi się że słychać to przy górnej części z przodu auta. Odgłos jest podobny jak stukanie zaworów w benzyniaku. Z wewnątrz auta absolutnie nic nie jest słyszalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #10 Napisano 26 Grudnia 2010 A jest różnica jak wcisniesz sprzęgło? Bo czasami pada łożysko w elemencie ktory ma styk z dociskiem, tak było u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ElRoy Zgłoś #11 Napisano 26 Grudnia 2010 No i na to pytanie Ci nie odpowiem bo mam skrzynię DSG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr81 Zgłoś #12 Napisano 26 Grudnia 2010 Raczej masz coś innego niż ja. U mnie było słychać stukanie jak stoi się na zewnątrz auta. Proponuję na początek sprawdzić na kompie ustawienia pompek. Raz że to można zrobić szybko i tanio, a może pomóc. Mi raz mechanik przywracał parametry fabryczne i faktycznie pompki zaczęły cicho pracować. Wcześniej klekotały bardzo nie przyjemnie. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Compatic Zgłoś #13 Napisano 27 Grudnia 2010 Może to śmieszne ale najprawdopodobniej jest to stukanie łopatek w klimatyzacji. Najlepiej to sprawdzić jak wyłączysz silnik a załączysz tylko stacyjkę tak aby pracowała tylko klimatyzacja. Mam identyczne problemy na biegu jałowym - przy cichym radyjku - głuche drobne stukanie czasami mniej a czasami bardziej rytmiczne - czasami go nie ma przez parę dni a czasami wraca co światła. Myślałem to samo co Wy o silniku ale Pan w serwisie pokazał ten eksperyment przy zgaszonym silniku i się sprawdziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ElRoy Zgłoś #14 Napisano 27 Grudnia 2010 Napisałem że wewnątrz tego NIE słychać. Tylko gdy się stoi przy silniku. Także klimatyzacja odpada, zresztą wiem jakie to są odgłosy. Taż musiałem na początku poczytać o tym na forum żeby być spokojnym Byłem dzisiaj u mechanika, ale niestety ( lub stety) akurat przez paręnaście minut nic nie stukało, także stwierdził że jak się choroba rozwinie to żeby przyjechać. Ale podjadę jutro na podłączenie do komp., może coś pokaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogi12 Zgłoś #15 Napisano 27 Grudnia 2010 Wydaje mi się ze dwumas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lideek Zgłoś #16 Napisano 21 Stycznia 2011 witam, u mnie ten sam objaw - czyli przerywane stukanie, z tym że u mnie występuje to tylko na zimnym silniku. ASO stwierdziła początki padania dwumasy - nie potrafiło powiedzieć dlaczego słychac koło dwumasowe tylko na zimnym silniku?? może ktos zna odpowiedz? bdw. czytałem gdzies posta na tym forum że ktoś równiez miał takie odgłosy i stwierdzono pęknięcie wału korbowego.....? :dupablada:dupablada:niekumam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don Sulco Zgłoś #17 Napisano 22 Stycznia 2011 Czołem! U mnie też coś stuka przy zimnym silniku przez parę minut ale gdy wcisnę sprzęgło wszystko wraca do normy. Czy ktoś się orientuje co to może być, czy to dwumasa czy jakieś łożysko??? Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr81 Zgłoś #18 Napisano 23 Stycznia 2011 Lideek masz rację co do wału korbowego. Mój kolega w ubiegłym tygodniu rozwalił silnik w Vectrze C. Diagnozą był pęknięty wał korbowy, ale co ciekawsze pękł od luzu przy dwumasie, która przez długi czas podobno przenosiła małe uderzenia na wał korbowy. Lepiej posprawdzać od razu dwumasę, bo u niego już musiał zamówić inny silnik. W passacie niestety jest to dużo droższa przyjemność niż Vectrze C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #19 Napisano 23 Stycznia 2011 czy jest różnica przy zimnym a przy rozgrzanym silniku? Będę niedługo w Zamościu to mogę Tobie dać posłuchać jak pada dwumasa (info na PW). Dwumasę słychać przede wszystkim na zimnym silniku. Są charakterystyczne cykania - stukania pojawiające się czasem regularnie a czasem sporadycznie. We wnętrzu tego nie słychać ale na zewnątrz dosyć wyraźnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szyna50 Zgłoś #20 Napisano 25 Stycznia 2011 Na 100% dwumas miałem idętyczny problem . Niestety to droga operacja trzeba kupić orginał bo nikt jeszcze nie produkuje do DSG zapłaciłem 3100 za koło + 600 wymiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach