MrZi Zgłoś #1 Napisano 6 Grudnia 2010 Auto stalo weekend w garazu i dzis tj w poniedzialek juz nie chcialo odpalic, rozladowal sie akumulator nie wiadomo czemu. Podladowalem go z prostownika, udalem sie do ASO bo wymagane bylo kodowanie sterownikow i okazalo sie ze padl sterownik od parkowania. Czujniki nie dzialaja, nie pokazuje nic na Navi. Czy to mozliwe zeby po rozladowaniu aku sterownik sie popsul? Nie daje sie zakodowac przez Vas? Czy te sterowniki sa takie czule czy to poprostu przypadek? Czemu te nowe auta sa takie czule na spadki napiecia? Ostatnio jak aku sie rozladowalo tez musialem jechac na kodowanie auta ale czy musi to byc za kazdym razem? Co jesli skonczy sie gwarancja? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #2 Napisano 6 Grudnia 2010 Spadki napięcia raczej nie powodują uszkodzeń. Natomiast "prostowniki" generujące przepięcia - mogą. Odłącz sterownik od zasilania na chwilę, mógł się zwyczajnie "zawiesić" jak każdy układ mikroprocesorowy. Kilka razy tak przywracałem komunikację z komfortem w B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrZi Zgłoś #3 Napisano 6 Grudnia 2010 Mozliwe ze sie zawiesil, dziwi mnie tylko fakt ze w ASO powiedzieli ze nowy sterownik beda mieli na srode a z tego co sprawdzilem to sterownik jest u producenta czyli czas sciagniecia troche dluzszy. Moze prosciej byloby odlaczyc kleme z aku na chwile i pozniej podlaczyc czy trzeba szukac tego sterownika? Widzialem w Etce ze dostep do niego moze byc trudny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #4 Napisano 6 Grudnia 2010 Moze prosciej byloby odlaczyc kleme z aku na chwile Można i tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #5 Napisano 6 Grudnia 2010 To ciekawe co piszesz bo mnie tez dwa razy padl aku i nic nie musialem kodowac ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldeksz26 Zgłoś #6 Napisano 6 Grudnia 2010 Jak ci się skończy gwarancja: To płacz i płać!!!! Ja miałem malowane pól samochodu który był bezwypadkowy bo pojawiła się perforacja powłoki lakierniczej i jakdojdzie do sprzedaży cekawe jak wytłumacze komuś o co chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrZi Zgłoś #7 Napisano 7 Grudnia 2010 (edytowane) A moze mi ktos powiedziec gdzie dokladnie znajduje sie ten sterownik oraz jak sie do niego dobrac? Zdjalem klapke pod kierownica, jest tam jakis sterownik o nr 3C8 919 475. Ma podpiete trzy wtyczki. Odlaczylem aku na jakies 15min, podlaczylem i nadal to samo. VCDS pisze w kanale 10 ze EEPROM Error. Wydaje mi sie ze sterownik chyba sie uszkodzil trwale, co Wy na to? Edytowane 8 Grudnia 2010 przez MrZi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach