Skocz do zawartości
MrZi

Rozladowal sie AKU i padl sterownik

Rekomendowane odpowiedzi

Auto stalo weekend w garazu i dzis tj w poniedzialek juz nie chcialo odpalic, rozladowal sie akumulator nie wiadomo czemu. Podladowalem go z prostownika, udalem sie do ASO bo wymagane bylo kodowanie sterownikow i okazalo sie ze padl sterownik od parkowania. Czujniki nie dzialaja, nie pokazuje nic na Navi.

Czy to mozliwe zeby po rozladowaniu aku sterownik sie popsul? Nie daje sie zakodowac przez Vas? Czy te sterowniki sa takie czule czy to poprostu przypadek?

Czemu te nowe auta sa takie czule na spadki napiecia? Ostatnio jak aku sie rozladowalo tez musialem jechac na kodowanie auta ale czy musi to byc za kazdym razem?

Co jesli skonczy sie gwarancja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spadki napięcia raczej nie powodują uszkodzeń.

Natomiast "prostowniki" generujące przepięcia - mogą.

 

Odłącz sterownik od zasilania na chwilę, mógł się zwyczajnie "zawiesić" jak każdy układ mikroprocesorowy.

Kilka razy tak przywracałem komunikację z komfortem w B5 ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze sie zawiesil, dziwi mnie tylko fakt ze w ASO powiedzieli ze nowy sterownik beda mieli na srode a z tego co sprawdzilem to sterownik jest u producenta czyli czas sciagniecia troche dluzszy.

Moze prosciej byloby odlaczyc kleme z aku na chwile i pozniej podlaczyc czy trzeba szukac tego sterownika? Widzialem w Etce ze dostep do niego moze byc trudny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze prosciej byloby odlaczyc kleme z aku na chwile

 

Można i tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe co piszesz bo mnie tez dwa razy padl aku i nic nie musialem kodowac !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ci się skończy gwarancja: To płacz i płać!!!!

Ja miałem malowane pól samochodu który był bezwypadkowy bo pojawiła się perforacja powłoki lakierniczej i jakdojdzie do sprzedaży cekawe jak wytłumacze komuś o co chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze mi ktos powiedziec gdzie dokladnie znajduje sie ten sterownik oraz jak sie do niego dobrac?

 

Zdjalem klapke pod kierownica, jest tam jakis sterownik o nr 3C8 919 475. Ma podpiete trzy wtyczki. Odlaczylem aku na jakies 15min, podlaczylem i nadal to samo.

VCDS pisze w kanale 10 ze EEPROM Error. Wydaje mi sie ze sterownik chyba sie uszkodzil trwale, co Wy na to?

Edytowane przez MrZi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności