czajek19 Zgłoś #21 Napisano 1 Grudnia 2010 wsadzic wieczorem wycieraczke w reklamówke , drugą to samo zawiazać hahaha rano nie będzie zamarznięta :D hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #22 Napisano 2 Grudnia 2010 Mam dość dziwny problem i nie wiem gdzie szukać przyczyny, nie działają mi przednie wycieraczki podczas dużych mrozów, nawet nie drgną (na pewno nie przymarzają do szyby).W zeszłą zimę też miałem ten problem. Przekaźnik rozebrałem i przeczyściłem styki ale to nie pomogło, co nie jest dziwne bo problem występuje jedynie gdy jest mróz. Co to za cholerstwo może zamarzać? możliwe, że masz zasyfione trzpienie od mechanizmu wycieraczek - te na których siedzą całe ramiona. Albo ktoś je już rozbierał, ale użył smaru który nie wytrzymuje tak niskiej temperatury np. -20 stopni i wtedy twardnieje. Jeśli elektronika jest dobra to chyba pozostaje tylko sprawdzić mechanizm. p.s. jak już stwierdzisz, że to mechanizm (albo jak z ciekawości się do niego zabierzesz) to zanim go zdemontujesz zapamiętaj jak jest ustawiony żebyś nie miał później problemu z montażem wycieraczek(jak źle ustawisz będą wychodzić za auto!) Ogólnie w necie znajdziesz info co i jak zrobić. A wracając do tematu - jak auto stoi w nocy to chyba najlepiej podnieść wycieraczki do góry Niestety w trasie się tak nie da. A jakimś drucikiem oporowym nie dałoby rady zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #23 Napisano 2 Grudnia 2010 wsadzic wieczorem wycieraczke w reklamówke , drugą to samo zawiazać hahaha rano nie będzie zamarznięta hehe no dobra a co w czasie jazdy? wczoraj przy - 9 i lekkich opadach przymarzal mi snieg splywajacy z rozgrzanej szyby,musialem sie zatrzymywac co pare kilometrow i kruszyc,bo nie dalo rady jechac.Paranoja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonk Zgłoś #24 Napisano 5 Grudnia 2010 wiem że to może zabrzmieć trochę głupio, ale gdyby wycieraczki posmarować jakąś wazeliną? może wtedy śnieg mniej by się do nich lepił? nie mówię o samych piórach, tylko raczej o tych elastycznych ramkach które je podtrzymują... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #25 Napisano 5 Grudnia 2010 jak spłynie na szybę to dopiero będzie jazda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonk Zgłoś #26 Napisano 5 Grudnia 2010 ale w sumie dlaczego ma spłynąć? wystarczy delikatnie przesmarować, żeby po prostu woda trzymała się z dala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #27 Napisano 5 Grudnia 2010 wiem że to może zabrzmieć trochę głupio, ale gdyby wycieraczki posmarować jakąś wazeliną? może wtedy śnieg mniej by się do nich lepił? nie mówię o samych piórach, tylko raczej o tych elastycznych ramkach które je podtrzymują...Ale jak to ma się do przymarzających piór. Elementy nie dotykające szyby można sobie smarować wazeliną i czym tam chcesz oby nie za dużo bo tłuszcz na szybie to dramat. Kiedyś ktoś mi wlał zamiast płynu do szyb płyn do chłodnicy. Jadąc w mróz myślałem że wysiądę i pójdę obok. Szyby wyglądały jak by je ktoś masłem posmarował byłem w trasie, co chwila postój i mycie szyby ręcznie. ale jak chlapnęło błoto pośniegowe na szyby i je rozmazałem miałem jazdę apiać od nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonk Zgłoś #28 Napisano 6 Grudnia 2010 ma tyle, że zauważyłem że śnieg i lód zaczyna przymarzać nie od części gumowej, tylko właśnie od tamtej która nie ma kontaktu z szybą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #29 Napisano 6 Grudnia 2010 mi się zdaję , że tak już nasze auta mają i już , ja nie mam problemu w czasie jazdy z zamarzającymi wycieraczkami... jak odsnieżam auto to wtedy je dobrze ogarne z lodu , auto dobrze odsnieże i w droge... i mi dobrze zbierają i nie zamarzają... / no chyba , że są zlodowaciałe i ich nie ogarne i tak ruszam to wtedy co innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #30 Napisano 11 Grudnia 2010 Mój sposób jest bardzo prosty!! Wożę zimą w aucie wycieraczki sprzed wymiany i w razie potrzeby zakładam je, a te z szyby biorę do wnętrza, żeby odmarzły i po jakimś czasie znowu zamiana... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pawcio3city Zgłoś #31 Napisano 12 Grudnia 2010 Genialne:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #32 Napisano 12 Grudnia 2010 Wszystkie genialne rozwiązania są bardzo proste... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3kreciki Zgłoś #33 Napisano 12 Grudnia 2010 (edytowane) Wracając do maty grzewczej (jeżeli już ktoś stworzyłby takową metodą sitodruku), czy nie było by problemu z naklejeniem jej od środka? Mnie się wydaje że nie wsunę tam palców, bo mam nieco za duże. Ale mata to najlepsze rozwiązanie, nikt wam jej nie podprowadzi. Na Allegro zadałem pytanie sprzedającemu maty do lusterek, czy ma możliwość zdobycia mat o wym 40x450 lub 40x500mm. Teraz czekam na odpowiedź. Edytowane 12 Grudnia 2010 przez 3kreciki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Veyron Zgłoś #34 Napisano 12 Grudnia 2010 Ja mam taki sposób że codziennie wieczorem podnoszę wycieraczki i rano nie mam problemu z zamarzaniem, co do przedniej szyby to daje mocny nadmuch ciepłego powietrza i wszystko super ( nic nie marznie ) nawet drobny śnieg się topi i nie muszę podczas jazdy włączać wycieraczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3kreciki Zgłoś #35 Napisano 13 Grudnia 2010 Niestety takich mat niema i raczej nie będzie. Dodzwoniłem się również do producenta takich mat w Krakowie, stwierdził że "jest to nie opłacalne, bo sam projekt i sprzęt do produkcji teko kosztowałby z 50 000zł.". Pozostaje nam wykombinowanie czegoś innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #36 Napisano 13 Grudnia 2010 Wożę zimą w aucie wycieraczki sprzed wymiany i w razie potrzeby zakładam je, a te z szyby biorę do wnętrza, żeby odmarzły i po jakimś czasie znowu zamiana... hahaha Ja mam taki sposób że codziennie wieczorem podnoszę wycieraczki ja bym nie kusił losu nie chciałbym żeby mi ktoś w nocy je wyłamał , bo sobie fajnie stały Nie wiem , ja to po prostu wstaje rano , odsnieżam auto , w tym czassie już jest zapalone, nawiew na max na szybe, na tył odmrażanie i już , wycieraczki biorę trochę palcami obieram z lodu i jakoś to jest, po 10 min jak się silnik zagrzeje i zacznie wiać ciepłym to się wszystko na szybie rozpuszcza... a w czasie jazdy to jeszcze nigdy nie miałem , żeby mi wycieraczki zamarzły a po sezonie zawsze wrazie co można wymienić pióra.. w końcu ich koszt to z 20 zł za 2 sztuki.. więc raz na rok można zakupić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler159 Zgłoś #37 Napisano 13 Grudnia 2010 ich koszt to z 20 zł za 2 sztuki. To ja nie wiem jakich Ty wycieraczek używasz za 10 pln sztuka ? Zawiewa trochę jakimś dziadostwem. W niektórych fl są mocowania tylko do Valeo extreme, które kosztują w granicach 80 nawet do 100 paru złotych... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #38 Napisano 13 Grudnia 2010 no u mnie są zwykłe pióra ich koszt to coś właśnie lekko ponad 10 zł za sztuke . Czy są dziadowe to nie wiem ,w każdym bądź razie spełniają swoje zadanie , a to , że są mocowania w tych nowszych modelach na te drogie wycieraczki to wiem , mój kumpel ma VW turana i do niego wycieraczki kosztują 150zł komplet PS wsumie o tym nie pomyślałem , patrzyłem tylko na siebie i na takie jakie ja mam sorka :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MsKondri Zgłoś #39 Napisano 13 Grudnia 2010 Nie będziemy tu teraz reklam robić albo coś, które wycieraczki lepsze, ale dobre sa takie no... Czyli maty nie ma szans zdobyć, podgrzewane to za drogie i ciagnąć kable aż do środka to nie za dobrze wygląda. Ja dałem krótsze wycieraczki (żeby nie haczyły za bok szyby u góry) i przesunąłem troche wyżej na śrubce. Dziadowo to wygląda, bo tak jakbym nie umiał tego ustawić, ale na zime to sie nie przejmuje. w b4 oczywiście, w b5 sie też tak da. Krotsze wycieraki typ U i wyżej troche przekręcić. Przy okazji można wszystko nasmarować. Ogólnie chce też śledzić wątek, może jakiś sposób jeszcze sie znajdzie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #40 Napisano 13 Grudnia 2010 (edytowane) 1) Bezpośrednio z komory silnika poprzez usunięcie uszczelki (żółte "X" na fot.1)2) Z urządzenia typu "farelka na 12V" (fot.2) i rozprowadzeniu strumienia ciepłego powietrza jakimiś rurkami (jako kanały) 3) Z wnętrza kabiny.... Dobre pomysły. Ja jako że mam na codzień do czynienia z elektryką , elektroniką i trochę z automatyką mogę dodać jeszcze jeden pomysł. Są (nieco ciężko) dostępne samoprzylepne, bezbarwne maty grzewcze. Więc taką o odpowiedniej szerokości matę można byłoby przykleić do szyby na wysokości wycieraczek i odpowiednio zasilić. Stosując np czujnik temp załączający tą matę przy zadanej temp np -5. Jak znajdę gdzieś w necie przykład takiej maty to wstawię link. Coś w tym stylu. Ale oczywiście trzeba byłoby znaleźć odpowiednie wymiary. http://allegro.pl/mata-grzewcza-podgrzewacze-do-lusterek-gb-10s-i1356242950.html Edytowane 13 Grudnia 2010 przez latinoo_80 link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach