Gość Primera Zgłoś #21 Napisano 22 Listopada 2006 Aha. Xedos. Ja w ogóle jestem fanem starych mazd (i Nissanów ) . Tych jeszcze sprzed ery współpracy z Fordem. Jeżeli tuningujemy samym chipem to faktycznie nasz 100% racji. Z turbo da sie więcej "wywalczyć". O ile mamy doładowanie juz fabrycznie. Ale jakbym miał przerabiać wolnego ssaka to wybrał bym "kompresor" + IC + wałek rozrzadu. Przy turbo trzeba by jeszcze dodać do tego obniżenie stopnia spręzania. Albo lac 99+ . Oczywiście mowie o robocie wykonanej "in legis artis". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #22 Napisano 23 Listopada 2006 ale przeciez tu jest wazne doladowanie. wiec czy kompresor czy turbo 0,4bara mozna ladowac to wiekszosci dobrych silników. jesli chcesz wiecej ladowac to i przy kopresorze i turbo trza odprezac.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #23 Napisano 24 Listopada 2006 Ale mi chodziło o zastosowanie równolegle ze cylkem Millera (zmiana walka rozrządu). On pod tym wzgledemdaje podobny efekt (skrócenie suwu spreżania) jak odprezenie. Z suwem rozprezania spalin jest odwrotnie. Przy turbodoładowaniu cyklu Millera nie zastosujesz bo... nie bedzie miało co turbiny napedzic To jasene ze powyzej pewnego stopnia doładowania nawet w układzie kompresor+Miller tez trzeba bedzie stopien spręzania zmniejszyć. Ale ta potrzeba pojawi sie później niż przy turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach