Skocz do zawartości
Leo

Ścieranie się krawędzi opony.

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj akurat zmienialem opony i przyjzalem sie temu blizej - peknieta guma tulei lewa strona, uszkodzona wewnetrzna krawedz opony - prawa strona

 

wiec albo to nie przez tuleje albo sciera sie przeciwna strona do uszkodzonej tulei

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tuleje wczoraj odebrałem-142 funty oryginały. Miałem dziś zmieniać, ale wczoraj śniegiem popadało, a temperatura to 0stopni w dzień i się wkurzyłem i zaklepałem termin u znajomych mechaników na poniedziałek. I tak grzebałem przy aucie, bo montowałem dogrzewacz, ale leżeć na asfalcie w takie zimno to trochę juz hardcore i sobie odpuszczam.

Przemek u mnie nie widać, żeby którakolwiek była pęknięta, a jednak z tej strony gdzie ścieło oponę, śruba w tulei nie jest po środku, jak w tej z drugiej strony, gdzie nie tnie mi opony. W każdym razie w poniedziałek mi wymienią i od razu sprawdzą geometrie bo tydzień temu, wyszło, że niby koła są lekko ustawione w lewo. No zobaczymy jak teraz będzie. Jak pisałem wczesniej nigdy nie miałem problemów ze ścinaniem opon z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jestem po wymianie, aczkolwiek stwierdzili, że praktycznie nie ma tam możliwości regulacji i koła dalej nie są idealnie prosto. No ale zobaczymy, czy będzie brało oponę czy nie. Jak patrzę na koła z tyłu to wydaje mi się, że są w negatywie. Cholera wie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Belka krzywa, ośka piasty? Przyczepka, ciężkie ładunki w bagażniku były może wożone jak nie przez ciebie to może przez poprzedniego właściciela?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam auto 3,5 roku, nigdy wcześniej nie było problemu, haka nie mam, jedyne ciężkie ładunki to 2x w roku trasa do Polski i z powrotem-fakt, wtedy dostaje po tyłku.

W każdym razie popatrzyłem na jeszcze jednego paska i na dwie A6 C5-wszystkie mają koła tak samo jak ja. Zapytałem w warsztacie czy sprawdzali kąt pochylenia po wymianie tulei-nie sprawdzali, ale mogę podjechać i sprawdzić, aczkolwiek powiedzieli, że vw, audi tak mają koła ustawione z tyłu. To mnie uspokoiło-pewnie zawsze tak koła były jak są, tylko teraz po ściętej oponie zacząłem szukać dziury w całym. W każdym razie po wymianie tulei auto jakby się usztywniło z tyłu. Po prostu będe obserwował czy bierze oponę czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma z tyłu regulacji pochylenia, a koła mają być w lekkim negatywie, z tego co pamiętam to -1st20'. BMW ma jeszcze mocniej pochylone z tyłu bo mają -2st10' i opon nie tnie ;)

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemek. Hehe widziałem, że bmki tak mają, ale nigdy wcześniej nie patrzyłem na to u siebie, aż do teraz. W każdym razie teraz jestem już spokojny o to i mam nadzieje, że to tuleja była winna zjedzenia opony ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I oficjalnie moge potwierdzić, że to tuleje były winne. Po wymianie na nowe ori nie ma problemu ze ścieraniem opon, ani zimówek, ani letnich, z zrobiłem już troche km, między innymi trasa UK-PL-UK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodać mogę też, że stwierdzeniu przez warsztat, że tylne koła są skręcone lekko w jedną stronę, winne były uszkodzone przyrządy do pomiarów zbieżności w warsztacie. U mnie jest jak najbardziej wszystko w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Piszę z uwagi ,że wyczerpały mi się pomysły. Może ktoś z Was miał do czynienia z podobnym tematem. Jakieś dwa dni temu przypadkowo zauważyłem nienaturalne zużycie opony (przednia prawa strona). Zdemontowałem koło i okazało się, że opona jest nierównomiernie podcięta na całym obwodzie od strony wewnętrznej.

 

20150715_141451.jpg

 

Pierwsze co pojechałem na diagnostykę aby wykluczyć uszkodzone zawieszenie. Okazuje się ,że wszystko jest ok. Żadnych luzów ,nie ma się do czego przyczepić. Następnie jadę na sprawdzenie geometrii . Parametry ok.

 

20150716_101127.jpg

 

Podczas jazdy brak jakichkolwiek oznak nieprawidłowości. Może jakaś wada opony ? Sam już nie wiem.

pozdrawiam

20150715_140950.jpg

20150715_141003.jpg

20150715_141020.jpg

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt.2.1a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy felgi mają ET fabryczne, czy może mniejsze? Opony masz od nowości, czy kupiłeś używki. Jaki mają przebieg i jaki rozmiar? Wyglądają na 16-tki, ale mogę się mylić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Felgi są oryginalne 16",nowe opony 205/55R16 91V kupione na początku 2013 roku , rok produkcji 2013 ,przebieg około 40tys km.Do tej pory normalne zużycie bieżnika. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale miesiąc temu wymieniałem łącznik stabilizatora z tej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale miesiąc temu wymieniałem łącznik stabilizatora z tej strony.
Raczej nie.

Parametry nie się ok, bo po lewej koła mają za duży negatyw. Nie rotowałeś czasem opon? Bo może starła ci się wcześniej na lewej stronie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rotowałem ale tył na przód i odwrotnie. Opony oglądałem przed zmianą z zimówek na letnie. 1 stopień na minusie dotyczy lewej strony a nas interesuje prawa. Wg faceta, który dokonywał pomiarów ten minus nie ma wpływu na nic bo sumaryczny błąd jest w normie.Pomijam kwestię tylnej osi gdzie informowali mnie ,że jest za duży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem właśnie że lewa, dlatego pytałem o rotację. Może podjedź jeszcze na szarpaki sprawdzić amortyzator i zawieszenie. No tak wygląda jakby cały czas pracowała w negatywie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co zrobiłem to pojechałem do stacji kontroli pojazdów. Amortyzatory i zawieszenie sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierwsze co zrobiłem to pojechałem do stacji kontroli pojazdów. Amortyzatory i zawieszenie sprawne.

 

U mnie też brało przednie opony od wewnątrz i niby wszystko ok. Okazało się że tuleje tylnej belki były wykończone. Niby tył ale miało duży wpływ na przód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem dzisiaj znajomego i zasugerował mi również tuleje tylnej belki. Jutro podjadę na diagnostykę to może coś wyjdzie, bo jak na razie to sprawdzałem tylko przód.Tyłu nawet nie brałem pod uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz seryjne zawieszenie?

U mnie identyczna sytuacja na przodzie z tym że ja mam spore obniżenie na gwincie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie jest seryjne.Może to wina -2stopni z geometrii lewego tylnego koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności