Skocz do zawartości
robertAVF

Wycinanie katalizatora (1.9 TDI AVF AWX)

Rekomendowane odpowiedzi

2 dni temu podczas czyszczenia zapieczonej turbiny stwierdzilem ze musze pozbyc sie kata. Wyjelem takze pacjenta, wlozylem preta, wydlubalem wszystko co tam bylo, pozniej dmuchnelem sprezareczka zeby zobaczyc czy czasem nic nie zostalo. Pokruszonego kata wlozylem do reklamowki i na skup. Placa za niego 100zl/kg, za swojego dostalem 60 pln. Nie dosc ze teraz swietnie slychac turbo i autko jest bardziej zwawe to jeszcze mi za to zaplacili. GORACO POLECAM TAKI ZABIEG !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fuhmateusz

Witam posiadam pasata 1,9 tdi ajm 115 km dziś po wycięciu katalizatora i wstawienu rury fi 60 auto straciło moc wgl nie jedzie pojechałęm do diagnosty wyszło ze ma za duzo powietrza jak by przepływomierz ale wstawiłęm przepływomierz do drugiego auta i jest dobry proszę pomózcie co to moze byc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również pozbyłem się kata w moim AFNie. Mimo że był czysty jak łza i żal było go ruszać to efekty usunięcia są na Duży Plus.

A największym plusem są walory akustyczne pracy turbiny które się drastycznie poprawiły niewspominając o innych walorach.

DSC02278.jpg

DSC02277.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam jeśli piszę w niewłaściwym temacie. Tyle tutaj jest opisane o wycinaniu katalizatora. Nie wiem dlaczego się tak robi, ale moje pytanie brzmi, jak sprawdzić czy dany katalizator jest sprawny? Będę wdzięczna za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Posiadam passata b6 silnik BMA 2.0 TDI. Przejechane ponad 200 tys. Chce wybebeszyc katalizator, wyglada on tak http://images65.fotosik.pl/89/dd015740b62095be.jpg Czy wywalenie ceramiki spowoduje hałas ? Musze wstawiac rurke ? Przez to ze pucha jest z kolankiem nie chcialbym rozcinac go od strony turbiny. Spawajac rurke tylko od drugiej strony pewnie bezie telepac ;/ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja opisze jak w swoim AVB pozbylem sie kata nic nie spawalem tylko kupiłem zestaw z Allegro taki który odkrecilem od turbo i umnie dalej było łączenie dopiero pod połowa auta a sa tez zaraz za katem. Zestaw kosztował 300 zł a za kata dostałem 150 więc polowe Więc wniosek taki jak chcesz zarobić na sprzedaży kata z 1.9 w pasku to napewno niezarobisz jak chcesz mieć rzeźbę to spawaj cuduj docinaj trochę taniej a jak chcesz mieć profi i odrazu dobra bazę pod przelot 2.5 kup zamiiennik i go wkrec. Dodam ze przebieg 300 tys ale mi to było potrzebne do podbijania mocy w moim AVB Różnicy w mocy bardzo nie czuje jedynie moze mniej kopci bo wszystko leci na bierzaco nic nie blokuje spalin a turbo jak było cicho tak nadal jest nic nie gwizda a dodam ze mam turbo hybryde ARL Nie bardzo znam 2.0 140. Ale moze coś moja wypowiedz pomorze.

A dodam ze Moj kolega w audi a3 z 98 r 90 koni za kata dostał 700 zł więc zrobił to by zarobić bo strumiennica i spawanie kosztowało 100 więc 600 zostało

Edytowane przez tasior69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy można jakąś chemią udrożnić katalizator ? zalać rozpuszczalnikem np ? a po jakims czasie podpalic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zestaw kosztował 300 zł a za kata dostałem 150 więc polowe Więc wniosek taki jak chcesz zarobić na sprzedaży kata z 1.9 w pasku to napewno niezarobisz jak chcesz mieć rzeźbę to spawaj cuduj docinaj trochę taniej a jak chcesz mieć profi i odrazu dobra bazę pod przelot 2.5 kup zamiiennik i go wkrec.

 

pokaż co to za zamiennik - link

 

A dodam ze Moj kolega w audi a3 z 98 r 90 koni za kata dostał 700 zł

 

może jakiś limited edition :blink bo w tym roczniku niczego specjalnego nie było w katach, dlaczego więc tyle dostał ? a może to pomyłka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisze z phona więc link dodam pozniej ale to jest łatwo do znalezienia np na Allegro a co do kumpla kata to gość który skupuje kat np na giełdzie Miedzianka telefonicznie poprosił o spisanie nr z kata po tym sam na tyle wycenił i wypłacił sam byłem w szoku w końcu za puszkę złomu spora kasa

 

wiec tak firma WaxPol aukcje znalazłem taką ale maja rure tez w opcji dla tych co łączenie maja dopiero w połowie auta jak ja dzwonić dogadywać sie :P ja jestem zadowolony

http://allegro.pl/audi-a4-a6-vw-passat-b5-superb-1-9-tdi-katalizator-i3418849581.html

 

moztaż zajął 30 min wszystko wyszło ładnie od dołu od turbu 3 śruby i ok w komplecie są nowe uśżczelki i plecionka PRZECIE tez...... wiec ładny komplecik warto miec cos do uszczelnienia połaączen bo kryza może nie byc idealna a rzeby było szczelnie wiec warto jakis wysokotemperaturowy czy cos do wydechów........

Edytowane przez tasior69
linka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja w moim AFNie po wyciagnieciu kata, duzym srubokretem rozwalilem wnetrze wysypalem wszystko do ostatniego smietka i wlozylem spowrotem..nie trzeba nic ciąć ani spawac..polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja u siebie będę montował DP 2.5" bo plecionka się rozwaliła, mimo że wymieniałem prawie 2 lata temu i od razu wyleci kat do skupu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżam - DP nie wypaliło, zamówiłem zamiennik kata z firmy Waxpol1 z allegro. Niestety - albo się pomylili i wysłali nie to co trzeba albo jakaś lipa. Nie pasuje, pod innym kątem przyspawana flansza i śruby przestawione względem tej rury wydechowej, za katem. Po niedzieli mam otrzymać odpowiedź co jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez sie szykuje na wycinkę w AVFie.

Powiedzcie proszę za co dostanę wiecej kasy w skupie?

Za cała puszkę czy za sam monolit?

Ktoś pisał ze za monolit dostał tylko 60zl

A ktoś inny ze za całość 150.

Jak ugryźć temat aby wyjść na tym najlepiej?

Czy znacie jakiegoś klimatronic i nie drogiego majstra we Wrocławiu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam przymierzam się do oddania kata na skup, będę wiedział to dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już wiem co mi w wydechu dzwoni :hurra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ewidentne opisaneobjawy, spalanie we Wrocławiu 10,5

Brak mocy do 2000 obr

Nagle wkręcania na obroty powyżej 2000

Metaliczny dźwięk podczas przyspieszenia.

Wiąże z tym zabiegiem spore nadzieje , ze nie dość ze auto zacznie jeździć normalnie, spalać w normie to jeszcze zyska na mocy.

W skupie powiedzieli ze dają około 150 za cała puszke lub 80 za monolit.

Jutro na 7 rano jestem umówiony.

Ale mój macher nie chce mi z jakiś swoich względów wstawać rury do puszki.

Jutro go będę jeszcze molestował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za całą puszkę, tzn. za obudowę kata bez flansz z rurą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy z flandzami czy bez, nie zapytałem.

Ale o takwszydcy mówią ze trzeba im zdjęcie albo numer podać bo inaczej nie wyceniają.

Ogólnie ten AVFie nie ma jakiegoś cennego katalizatora.

Jak to ogarne to biorę sie za e39 530d- tam siedzą 4 kat i w skupie kumpel dostał 1200zl;)

 

edit

Wróciłem z warsztatu.

pan 'rurownik" niestety nie chciałmi wspawać prostej rury.

otworzył puszke, wyjął monolit i zaspawał puszke.

w powrotnej drodze auto wykazało sie spalaniem o około 2 litry mniejszym. :)

 

turbo wstaje troszke szybciej, nic nie świszczy.

mam auto z 2005 roku z chlodnica oleju i nie trzeba było nic wykręcać poza filtrem powietrza.

wyciagał górą.

 

Ogólnie naprawde bardzo polecam wszystkim , którym auto słabo jedzie i duzo pali.

kiedys miałem takiego samego passata i spaliny śmierdziały siarką i gwizdał przy dodawaniu gazu, na poczatku nieprzyzwyczajaony rozgladałem sie czy to karetka gdzies jedzie daleko- taki byl dziwny głos- teraz nie ma nic takiego.

 

Zapłaciłem 110zł

podejrzewam że za monolit dostane prawie takie same pienidze wiec auto naprawione za darmo:)

Edytowane przez bullet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj udało mi się założyć zamiennik katalizatora, kupiony na allegro od Waxpol1.

nie obeszło się bez problemów, jak wspomniałem firma wysłała mi nie ten model co trzeba.

dziś przyszła paczka z nowym zamiennikiem i udało mi się go założyć - trochę przyszlifować, pastą posmarować i trzyma.

wydech już się nie trzęsie tak, jak do tej pory i słychać świst....turbinki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jak zrobic fajne brzmienie w b5 1,9tdi bez duzych kosztow, wyciecie srodkowego wydechu, wymiana koncowki itp. jak uzyskac najlepszy efekt w stosunku do jak najnizszej ceny ? prosze o pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności