m1chas Zgłoś #121 Napisano 9 Kwietnia 2013 2 dni temu podczas czyszczenia zapieczonej turbiny stwierdzilem ze musze pozbyc sie kata. Wyjelem takze pacjenta, wlozylem preta, wydlubalem wszystko co tam bylo, pozniej dmuchnelem sprezareczka zeby zobaczyc czy czasem nic nie zostalo. Pokruszonego kata wlozylem do reklamowki i na skup. Placa za niego 100zl/kg, za swojego dostalem 60 pln. Nie dosc ze teraz swietnie slychac turbo i autko jest bardziej zwawe to jeszcze mi za to zaplacili. GORACO POLECAM TAKI ZABIEG !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fuhmateusz Zgłoś #122 Napisano 4 Maja 2013 Witam posiadam pasata 1,9 tdi ajm 115 km dziś po wycięciu katalizatora i wstawienu rury fi 60 auto straciło moc wgl nie jedzie pojechałęm do diagnosty wyszło ze ma za duzo powietrza jak by przepływomierz ale wstawiłęm przepływomierz do drugiego auta i jest dobry proszę pomózcie co to moze byc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #123 Napisano 4 Maja 2013 Ja również pozbyłem się kata w moim AFNie. Mimo że był czysty jak łza i żal było go ruszać to efekty usunięcia są na Duży Plus. A największym plusem są walory akustyczne pracy turbiny które się drastycznie poprawiły niewspominając o innych walorach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buffalo Zgłoś #124 Napisano 20 Sierpnia 2013 Przepraszam jeśli piszę w niewłaściwym temacie. Tyle tutaj jest opisane o wycinaniu katalizatora. Nie wiem dlaczego się tak robi, ale moje pytanie brzmi, jak sprawdzić czy dany katalizator jest sprawny? Będę wdzięczna za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koziolek7 Zgłoś #125 Napisano 20 Sierpnia 2013 Witam, Posiadam passata b6 silnik BMA 2.0 TDI. Przejechane ponad 200 tys. Chce wybebeszyc katalizator, wyglada on tak http://images65.fotosik.pl/89/dd015740b62095be.jpg Czy wywalenie ceramiki spowoduje hałas ? Musze wstawiac rurke ? Przez to ze pucha jest z kolankiem nie chcialbym rozcinac go od strony turbiny. Spawajac rurke tylko od drugiej strony pewnie bezie telepac ;/ ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #126 Napisano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam ja opisze jak w swoim AVB pozbylem sie kata nic nie spawalem tylko kupiłem zestaw z Allegro taki który odkrecilem od turbo i umnie dalej było łączenie dopiero pod połowa auta a sa tez zaraz za katem. Zestaw kosztował 300 zł a za kata dostałem 150 więc polowe Więc wniosek taki jak chcesz zarobić na sprzedaży kata z 1.9 w pasku to napewno niezarobisz jak chcesz mieć rzeźbę to spawaj cuduj docinaj trochę taniej a jak chcesz mieć profi i odrazu dobra bazę pod przelot 2.5 kup zamiiennik i go wkrec. Dodam ze przebieg 300 tys ale mi to było potrzebne do podbijania mocy w moim AVB Różnicy w mocy bardzo nie czuje jedynie moze mniej kopci bo wszystko leci na bierzaco nic nie blokuje spalin a turbo jak było cicho tak nadal jest nic nie gwizda a dodam ze mam turbo hybryde ARL Nie bardzo znam 2.0 140. Ale moze coś moja wypowiedz pomorze. A dodam ze Moj kolega w audi a3 z 98 r 90 koni za kata dostał 700 zł więc zrobił to by zarobić bo strumiennica i spawanie kosztowało 100 więc 600 zostało Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez tasior69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koziolek7 Zgłoś #127 Napisano 20 Sierpnia 2013 Czy można jakąś chemią udrożnić katalizator ? zalać rozpuszczalnikem np ? a po jakims czasie podpalic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #128 Napisano 21 Sierpnia 2013 Zestaw kosztował 300 zł a za kata dostałem 150 więc polowe Więc wniosek taki jak chcesz zarobić na sprzedaży kata z 1.9 w pasku to napewno niezarobisz jak chcesz mieć rzeźbę to spawaj cuduj docinaj trochę taniej a jak chcesz mieć profi i odrazu dobra bazę pod przelot 2.5 kup zamiiennik i go wkrec. pokaż co to za zamiennik - link A dodam ze Moj kolega w audi a3 z 98 r 90 koni za kata dostał 700 zł może jakiś limited edition bo w tym roczniku niczego specjalnego nie było w katach, dlaczego więc tyle dostał ? a może to pomyłka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #129 Napisano 21 Sierpnia 2013 (edytowane) Pisze z phona więc link dodam pozniej ale to jest łatwo do znalezienia np na Allegro a co do kumpla kata to gość który skupuje kat np na giełdzie Miedzianka telefonicznie poprosił o spisanie nr z kata po tym sam na tyle wycenił i wypłacił sam byłem w szoku w końcu za puszkę złomu spora kasa wiec tak firma WaxPol aukcje znalazłem taką ale maja rure tez w opcji dla tych co łączenie maja dopiero w połowie auta jak ja dzwonić dogadywać sie ja jestem zadowolony http://allegro.pl/audi-a4-a6-vw-passat-b5-superb-1-9-tdi-katalizator-i3418849581.html moztaż zajął 30 min wszystko wyszło ładnie od dołu od turbu 3 śruby i ok w komplecie są nowe uśżczelki i plecionka PRZECIE tez...... wiec ładny komplecik warto miec cos do uszczelnienia połaączen bo kryza może nie byc idealna a rzeby było szczelnie wiec warto jakis wysokotemperaturowy czy cos do wydechów........ Edytowane 21 Sierpnia 2013 przez tasior69 linka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rubmaz Zgłoś #130 Napisano 27 Września 2013 Witam.Ja w moim AFNie po wyciagnieciu kata, duzym srubokretem rozwalilem wnetrze wysypalem wszystko do ostatniego smietka i wlozylem spowrotem..nie trzeba nic ciąć ani spawac..polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #131 Napisano 28 Września 2013 no ja u siebie będę montował DP 2.5" bo plecionka się rozwaliła, mimo że wymieniałem prawie 2 lata temu i od razu wyleci kat do skupu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #132 Napisano 24 Listopada 2013 odświeżam - DP nie wypaliło, zamówiłem zamiennik kata z firmy Waxpol1 z allegro. Niestety - albo się pomylili i wysłali nie to co trzeba albo jakaś lipa. Nie pasuje, pod innym kątem przyspawana flansza i śruby przestawione względem tej rury wydechowej, za katem. Po niedzieli mam otrzymać odpowiedź co jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #133 Napisano 26 Listopada 2013 Tez sie szykuje na wycinkę w AVFie. Powiedzcie proszę za co dostanę wiecej kasy w skupie? Za cała puszkę czy za sam monolit? Ktoś pisał ze za monolit dostał tylko 60zl A ktoś inny ze za całość 150. Jak ugryźć temat aby wyjść na tym najlepiej? Czy znacie jakiegoś klimatronic i nie drogiego majstra we Wrocławiu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #134 Napisano 26 Listopada 2013 sam przymierzam się do oddania kata na skup, będę wiedział to dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
YANO Zgłoś #135 Napisano 26 Listopada 2013 To już wiem co mi w wydechu dzwoni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #136 Napisano 26 Listopada 2013 Ja mam ewidentne opisaneobjawy, spalanie we Wrocławiu 10,5 Brak mocy do 2000 obr Nagle wkręcania na obroty powyżej 2000 Metaliczny dźwięk podczas przyspieszenia. Wiąże z tym zabiegiem spore nadzieje , ze nie dość ze auto zacznie jeździć normalnie, spalać w normie to jeszcze zyska na mocy. W skupie powiedzieli ze dają około 150 za cała puszke lub 80 za monolit. Jutro na 7 rano jestem umówiony. Ale mój macher nie chce mi z jakiś swoich względów wstawać rury do puszki. Jutro go będę jeszcze molestował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #137 Napisano 26 Listopada 2013 za całą puszkę, tzn. za obudowę kata bez flansz z rurą ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #138 Napisano 26 Listopada 2013 (edytowane) Nie wiem czy z flandzami czy bez, nie zapytałem. Ale o takwszydcy mówią ze trzeba im zdjęcie albo numer podać bo inaczej nie wyceniają. Ogólnie ten AVFie nie ma jakiegoś cennego katalizatora. Jak to ogarne to biorę sie za e39 530d- tam siedzą 4 kat i w skupie kumpel dostał 1200zl;) edit Wróciłem z warsztatu. pan 'rurownik" niestety nie chciałmi wspawać prostej rury. otworzył puszke, wyjął monolit i zaspawał puszke. w powrotnej drodze auto wykazało sie spalaniem o około 2 litry mniejszym. turbo wstaje troszke szybciej, nic nie świszczy. mam auto z 2005 roku z chlodnica oleju i nie trzeba było nic wykręcać poza filtrem powietrza. wyciagał górą. Ogólnie naprawde bardzo polecam wszystkim , którym auto słabo jedzie i duzo pali. kiedys miałem takiego samego passata i spaliny śmierdziały siarką i gwizdał przy dodawaniu gazu, na poczatku nieprzyzwyczajaony rozgladałem sie czy to karetka gdzies jedzie daleko- taki byl dziwny głos- teraz nie ma nic takiego. Zapłaciłem 110zł podejrzewam że za monolit dostane prawie takie same pienidze wiec auto naprawione za darmo:) Edytowane 27 Listopada 2013 przez bullet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #139 Napisano 27 Listopada 2013 dzisiaj udało mi się założyć zamiennik katalizatora, kupiony na allegro od Waxpol1. nie obeszło się bez problemów, jak wspomniałem firma wysłała mi nie ten model co trzeba. dziś przyszła paczka z nowym zamiennikiem i udało mi się go założyć - trochę przyszlifować, pastą posmarować i trzyma. wydech już się nie trzęsie tak, jak do tej pory i słychać świst....turbinki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukiWV Zgłoś #140 Napisano 9 Grudnia 2013 Mam pytanie, jak zrobic fajne brzmienie w b5 1,9tdi bez duzych kosztow, wyciecie srodkowego wydechu, wymiana koncowki itp. jak uzyskac najlepszy efekt w stosunku do jak najnizszej ceny ? prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach