Skocz do zawartości
lysy_23

BMW 320d czy 320i E91

Rekomendowane odpowiedzi

Stoję przed dylematem zakupu bmw 3 e91 320d (163kM)lub 320i (150kM) z 2006r. Większy motor odpada mówię od razu(większa opłata na granicy, większa cena samochodu). Na początku miał być diesel, mam passata b5fl 131kM i wiem ze jest to jednostka przyspieszająca lepiej(ogólnie rzecz biorąc lepiej mi się jeździ diesel), ale nie stać mnie na późniejsze naprawy tego silnika, a trochę ich jest i nie są tanie. Myślę że benzyna będzie tańsza w eksploatacji. Jak wiadomo w 320i siedzi tam 4 cylindrowy silnik o mocy 150kM. Jak bym się zdecydował na tego benzyniaka, to na pewno musiałbym założyć gaz. Jaką instalację polecacie do tego silnika (wiem ze sekwencja, chodzi mi o precyzyjniejsze wypowiedzi) a może się nie da w tym modelu. Proszę wszystkich o wyrozumiałość i bez żadnych aluzji o gazie, że to nie pasuje:).

Myślę że mam trochę racji z tym ze benzyna będzie mniej awaryjna?

Ogólnie co sądzicie o ty samochodzie?

 

Mam czas do lutego bo wtedy sprzedaje passka i rozglądam się za bmw

Edytowane przez lysy_23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ja bym wolał już jakieś e46 na wypasie 330d lub 328 pb można kupić fajne e46 w kombi z 2005 roku w dieslu i wypas ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz benzynę, diesla nie polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też wolałbym ładne E46, ale jeśli się upierasz to:

benzyna z pewnością będzie mniej zjeżdżona

benzyna z pewnością będzie tańsza w zakupie

benzyna z pewnością cię nie zrujnuje spalać będzie około 10l benzynki w mieście

o ile dobrze pamiętam to w E90 montowane były tylko silniki M47 a to oznacza comonn-rail i spore kłopoty po przejechaniu 200-300 tysięcy, a to nie rzadkość, jeśli masz pewność że kupisz diesla z przebiegiem w granicach 100 tysięcy to bierz. jeśli nie będziesz pewien przebiegu to kupuj w ciemno benzyniaka. poza tym dwulitrowe diesle w beemkach nadają się tylko do przemieszczania z punktu A do punktu B, a nie do jazdy, podobnie jak w passacie AFN-y. całe życie jeździłem beemkami, teraz na starość kupiłem auto tylko z ekonomicznego punktu widzenia odpowiednie.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz benzyniaka. Jeśli się uprzesz na klekota to tylko 3.0

Co do gazu to ja mam Diego G3, Silvera i wtryski Rail horizon. Przejechane na tym jest 23tyś km i jak na razie zero kłopotów, brak błędów w DME, brak błędów w sterowniku LPG i tym podobnych. Siadam i jadę. Przez ten czas była tylko jedna usterka - reduktor puszczał gaz do kolektora. Ale naprawili to w 5 minut i już jest OK.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że diesle te lubią dużo palić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy wyżej pisali,

ja też wolałbym ładne E46, ale jeśli się upierasz to:

benzyna z pewnością będzie mniej zjeżdżona

benzyna z pewnością będzie tańsza w zakupie

benzyna z pewnością cię nie zrujnuje spalać będzie około 10l benzynki w mieście

o ile dobrze pamiętam to w E90 montowane były tylko silniki M47 a to oznacza comonn-rail i spore kłopoty po przejechaniu 200-300 tysięcy, a to nie rzadkość, jeśli masz pewność że kupisz diesla z przebiegiem w granicach 100 tysięcy to bierz. jeśli nie będziesz pewien przebiegu to kupuj w ciemno benzyniaka. poza tym dwulitrowe diesle w beemkach nadają się tylko do przemieszczania z punktu A do punktu B, a nie do jazdy, podobnie jak w passacie AFN-y. całe życie jeździłem beemkami, teraz na starość kupiłem auto tylko z ekonomicznego punktu widzenia odpowiednie.

pozdrawiam

 

a o instalacje LPG najlepiej zapytaj na tym forum:

http://lpg-forum.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lol diesle duzo pija, mam 2.0d 150 CR i bajki koledzy opowiadacie... Co do usterek jest kilka bolaczek E46, tak jak kazde auto. Pozatym jak bede zmienial auto na E90 2.0d, tylko ze wzgledu na akcyze inaczej bym sie rozgladal za 3.0d. Poaztym mysle ze lepiej jak wypowiedza sie Ci co maja bmw, lub uzytkuja a nie opinie typu: slyszalem, pisza, czytal, kolega mowil bo to czesto bzdury...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poaztym mysle ze lepiej jak wypowiedza sie Ci co maja bmw

No właśnie miałem BMW , obsługuje je na warsztacie, i mam przyjemność nimi bardzo dużo jeździć, 2,0d w mieście 8l min, to według mnie przesada, 3,0 poniżej10l nigdy mi się nie udało a to co więcej to nie piszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w miescie fakt ze ciezko zachowac male spalanie ale za to w trasie maja rewelacyjne wyniki. czesto jezdze w trasie i spalnie na poziomie 5-6l w trasie przy ostrzejszej jezdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No po trasie faktycznie 1litr więcej od badziewnego forda mondeo tdci pali ,więc do ekonomi mu daleko, tylko benzynowe silniki w bmw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ulega wątpliwości że z tych dwuch silników diesel jest mocniejszy(zrywniejszy). mnie bardziej interesuje wytrzymałość, różnice w kosztach części.

Ogólne recenzje na temat tego samochodu są też mile widziane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak beemka to tylko benzyna no chyba że 3-litrowy diesel,podobno ma niezłą opinię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do usterek jest kilka bolaczek E46

Np. właśnie w 2.0d M47n pękają wały korbowe.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale przed liftingiem to stala bolaczka przy slinikach 18d i 20d (115 i 136 KM) jesli chodzi o 150 KM CR to raczej sporadycznie sie pojawia ten problem. Napewno nie ma tego problemu silnik 3.0d 184 KM i CR 204 KM. Kolejnym slabym punktem w tych silnikach jest turbo ale to w wiekszosci przypadkow przez zaniedbanie. I mozna jeszcze znalesc inne jak w kazdym aucie. Kazdy samochod sie psuje wiec tym nie ma co sie przejmowac. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli chodzi o 150 KM CR to raczej sporadycznie sie pojawia ten problem

Za to w CR jest problem z klapkami w kolektorze ssącym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ujeżdżałem w tym roku BMW 120d i 320d oba 163KM oba z 2005r. Zrobiłem tymi samochodami ok 4kkm. Spalanie na poziomie ok 7 l czyli tak jak w Passacie, ale radość z jazdy ogromna ;)

Szczerze polecam E90 z silnikiem diesla :) co do awaryjności zapraszam na http://www.bmw-klub.pl :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności