lysy_23 Zgłoś #1 Napisano 8 Listopada 2010 (edytowane) Stoję przed dylematem zakupu bmw 3 e91 320d (163kM)lub 320i (150kM) z 2006r. Większy motor odpada mówię od razu(większa opłata na granicy, większa cena samochodu). Na początku miał być diesel, mam passata b5fl 131kM i wiem ze jest to jednostka przyspieszająca lepiej(ogólnie rzecz biorąc lepiej mi się jeździ diesel), ale nie stać mnie na późniejsze naprawy tego silnika, a trochę ich jest i nie są tanie. Myślę że benzyna będzie tańsza w eksploatacji. Jak wiadomo w 320i siedzi tam 4 cylindrowy silnik o mocy 150kM. Jak bym się zdecydował na tego benzyniaka, to na pewno musiałbym założyć gaz. Jaką instalację polecacie do tego silnika (wiem ze sekwencja, chodzi mi o precyzyjniejsze wypowiedzi) a może się nie da w tym modelu. Proszę wszystkich o wyrozumiałość i bez żadnych aluzji o gazie, że to nie pasuje:). Myślę że mam trochę racji z tym ze benzyna będzie mniej awaryjna? Ogólnie co sądzicie o ty samochodzie? Mam czas do lutego bo wtedy sprzedaje passka i rozglądam się za bmw Edytowane 8 Listopada 2010 przez lysy_23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_sebcio_ Zgłoś #2 Napisano 8 Listopada 2010 kolego ja bym wolał już jakieś e46 na wypasie 330d lub 328 pb można kupić fajne e46 w kombi z 2005 roku w dieslu i wypas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #3 Napisano 8 Listopada 2010 Bierz benzynę, diesla nie polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinradom Zgłoś #4 Napisano 8 Listopada 2010 ja też wolałbym ładne E46, ale jeśli się upierasz to: benzyna z pewnością będzie mniej zjeżdżona benzyna z pewnością będzie tańsza w zakupie benzyna z pewnością cię nie zrujnuje spalać będzie około 10l benzynki w mieście o ile dobrze pamiętam to w E90 montowane były tylko silniki M47 a to oznacza comonn-rail i spore kłopoty po przejechaniu 200-300 tysięcy, a to nie rzadkość, jeśli masz pewność że kupisz diesla z przebiegiem w granicach 100 tysięcy to bierz. jeśli nie będziesz pewien przebiegu to kupuj w ciemno benzyniaka. poza tym dwulitrowe diesle w beemkach nadają się tylko do przemieszczania z punktu A do punktu B, a nie do jazdy, podobnie jak w passacie AFN-y. całe życie jeździłem beemkami, teraz na starość kupiłem auto tylko z ekonomicznego punktu widzenia odpowiednie. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #5 Napisano 8 Listopada 2010 (edytowane) Bierz benzyniaka. Jeśli się uprzesz na klekota to tylko 3.0 Co do gazu to ja mam Diego G3, Silvera i wtryski Rail horizon. Przejechane na tym jest 23tyś km i jak na razie zero kłopotów, brak błędów w DME, brak błędów w sterowniku LPG i tym podobnych. Siadam i jadę. Przez ten czas była tylko jedna usterka - reduktor puszczał gaz do kolektora. Ale naprawili to w 5 minut i już jest OK. Edytowane 8 Listopada 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #6 Napisano 8 Listopada 2010 Pamiętaj że diesle te lubią dużo palić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macieks-c Zgłoś #7 Napisano 8 Listopada 2010 Tak jak koledzy wyżej pisali, ja też wolałbym ładne E46, ale jeśli się upierasz to:benzyna z pewnością będzie mniej zjeżdżona benzyna z pewnością będzie tańsza w zakupie benzyna z pewnością cię nie zrujnuje spalać będzie około 10l benzynki w mieście o ile dobrze pamiętam to w E90 montowane były tylko silniki M47 a to oznacza comonn-rail i spore kłopoty po przejechaniu 200-300 tysięcy, a to nie rzadkość, jeśli masz pewność że kupisz diesla z przebiegiem w granicach 100 tysięcy to bierz. jeśli nie będziesz pewien przebiegu to kupuj w ciemno benzyniaka. poza tym dwulitrowe diesle w beemkach nadają się tylko do przemieszczania z punktu A do punktu B, a nie do jazdy, podobnie jak w passacie AFN-y. całe życie jeździłem beemkami, teraz na starość kupiłem auto tylko z ekonomicznego punktu widzenia odpowiednie. pozdrawiam a o instalacje LPG najlepiej zapytaj na tym forum: http://lpg-forum.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #8 Napisano 8 Listopada 2010 http://lpg-forum.pl/ A zapraszam do nas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #9 Napisano 8 Listopada 2010 lol diesle duzo pija, mam 2.0d 150 CR i bajki koledzy opowiadacie... Co do usterek jest kilka bolaczek E46, tak jak kazde auto. Pozatym jak bede zmienial auto na E90 2.0d, tylko ze wzgledu na akcyze inaczej bym sie rozgladal za 3.0d. Poaztym mysle ze lepiej jak wypowiedza sie Ci co maja bmw, lub uzytkuja a nie opinie typu: slyszalem, pisza, czytal, kolega mowil bo to czesto bzdury... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #10 Napisano 8 Listopada 2010 Poaztym mysle ze lepiej jak wypowiedza sie Ci co maja bmw No właśnie miałem BMW , obsługuje je na warsztacie, i mam przyjemność nimi bardzo dużo jeździć, 2,0d w mieście 8l min, to według mnie przesada, 3,0 poniżej10l nigdy mi się nie udało a to co więcej to nie piszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #11 Napisano 8 Listopada 2010 w miescie fakt ze ciezko zachowac male spalanie ale za to w trasie maja rewelacyjne wyniki. czesto jezdze w trasie i spalnie na poziomie 5-6l w trasie przy ostrzejszej jezdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #12 Napisano 8 Listopada 2010 No po trasie faktycznie 1litr więcej od badziewnego forda mondeo tdci pali ,więc do ekonomi mu daleko, tylko benzynowe silniki w bmw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy_23 Zgłoś #13 Napisano 8 Listopada 2010 Nie ulega wątpliwości że z tych dwuch silników diesel jest mocniejszy(zrywniejszy). mnie bardziej interesuje wytrzymałość, różnice w kosztach części. Ogólne recenzje na temat tego samochodu są też mile widziane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #14 Napisano 8 Listopada 2010 Jak beemka to tylko benzyna no chyba że 3-litrowy diesel,podobno ma niezłą opinię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #15 Napisano 9 Listopada 2010 (edytowane) Co do usterek jest kilka bolaczek E46 Np. właśnie w 2.0d M47n pękają wały korbowe. Edytowane 9 Listopada 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #16 Napisano 9 Listopada 2010 Tak ale przed liftingiem to stala bolaczka przy slinikach 18d i 20d (115 i 136 KM) jesli chodzi o 150 KM CR to raczej sporadycznie sie pojawia ten problem. Napewno nie ma tego problemu silnik 3.0d 184 KM i CR 204 KM. Kolejnym slabym punktem w tych silnikach jest turbo ale to w wiekszosci przypadkow przez zaniedbanie. I mozna jeszcze znalesc inne jak w kazdym aucie. Kazdy samochod sie psuje wiec tym nie ma co sie przejmowac. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #17 Napisano 9 Listopada 2010 jesli chodzi o 150 KM CR to raczej sporadycznie sie pojawia ten problem Za to w CR jest problem z klapkami w kolektorze ssącym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #18 Napisano 10 Listopada 2010 ujeżdżałem w tym roku BMW 120d i 320d oba 163KM oba z 2005r. Zrobiłem tymi samochodami ok 4kkm. Spalanie na poziomie ok 7 l czyli tak jak w Passacie, ale radość z jazdy ogromna Szczerze polecam E90 z silnikiem diesla co do awaryjności zapraszam na http://www.bmw-klub.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach