stasiu22 Zgłoś #1 Napisano 7 Listopada 2010 Koledzy mam taki mały problem a mianowicie gdy troche pojezdzę samochode nagrzeja sie klocki albo tarcze(moje spostrzeżenie) to podczas hamowania wydaje sie dziwny dzwięk tak jak by blacha tarła o blachę jak by wogóle klocków nie było . A podczas jazdy na autostracie coś koło 160km/h i chce mocniej przychamowac nasila sie i dochodzą do tego delikatne bicia. Dodam ze tarcze wymieniane na nowe z lukasa 10tyś temu a klocki 2 tyś temu też z lukasa może poradzicie co z tym zrobić!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 7 Listopada 2010 Może przegrzałeś klocki i tarcze hamując z dużej prędkości i stąd to bicie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
YANO Zgłoś #3 Napisano 7 Listopada 2010 Zobacz czy nie przygiełeś osłony przy wymianie: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasiu22 Zgłoś #4 Napisano 7 Listopada 2010 Może przegrzałeś klocki i tarcze hamując z dużej prędkości i stąd to bicie. Możliwe ze sie tak stało. A jak sprawdzic czy sie przegrzały? co w związku z tym zrobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #5 Napisano 7 Listopada 2010 Możliwe ze sie tak stało. A jak sprawdzic czy sie przegrzały? co w związku z tym zrobic? Na początek to sprawdź ogólny stan klocków i tarcz.Jak tarcze są przegrzane to zauważysz-będą napewno miały inną barwę Jeszcze jedna możliwość-koła także mogą bić podczas hamowania,szczególnie że masz klocki i tarcze wymienione.Sprawdź stan ogumienia,możesz na sprawdzenie przełożyć koła,zamień przód z tyłem i sprawdź. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasiu22 Zgłoś #6 Napisano 8 Listopada 2010 Na początek to sprawdź ogólny stan klocków i tarcz.Jak tarcze są przegrzane to zauważysz-będą napewno miały inną barwę Jeszcze jedna możliwość-koła także mogą bić podczas hamowania,szczególnie że masz klocki i tarcze wymienione.Sprawdź stan ogumienia,możesz na sprawdzenie przełożyć koła,zamień przód z tyłem i sprawdź.Kolego właśnie w tym problem ze na alumach mi sie to działo zmienilem teraz na zimówki i to samo klocki tez ogladałem i nic szczególenego nie zauważyłem okładiny jeszcze jest jakies 1,5-2cm i nawet klocek juz próbowałem troszke przejechac na papierze sciernym i dalej to samo:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #7 Napisano 8 Listopada 2010 mogly sie tarcze pokrzywic po wjezdzie do wiekszej kaluzy (gdy tarcze byly gorace) ---------- Post added at 16:52 ---------- Previous post was at 16:51 ---------- a tylne tez wymieniales? moze kloci sie skonczyly z tylu stad tarcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #8 Napisano 8 Listopada 2010 Tarcie może występować jak tłoczek nie cofa się do końca-tak też może być.Podnieś Passka na lewarku,odkręć koło i sprawdź czy piasta swobodnie się obraca.Kolor tarczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasiu22 Zgłoś #9 Napisano 8 Listopada 2010 mogly sie tarcze pokrzywic po wjezdzie do wiekszej kaluzy (gdy tarcze byly gorace) a tylne tez wymieniales? moze kloci sie skonczyly z tylu stad tarcie Tylne klocki też wymieniałem jakies 1000km temu na orginalne vw a odgłos ewidentnie słychac z przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk332 Zgłoś #10 Napisano 8 Listopada 2010 jak masz takie delikatne bicie to tarcze są krzywe przerabiałem to niedawno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Masełko Zgłoś #11 Napisano 8 Listopada 2010 W oryginale nie powinno tak być ale niektóre klocki ewidentnie piszczą przy hamowaniu od nowości a jeśli bicie tarcz jest tylko przy hamowaniu to tarcze są zwichrowane.jeśli trzymają wymiar to lepiej je przetocz lub przeszlifuj u dobrego fachowca są już zahartowane i nie powinny się więcej odkształcać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk332 Zgłoś #12 Napisano 9 Listopada 2010 niekoniecznie tylko przy hamowaniu ja miałem bicie na autostradzie przy 160 i powyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Masełko Zgłoś #13 Napisano 9 Listopada 2010 jak masz bicie bez hamowania to sprawdź felgi u mnie już od 140 zaczyna bić ale zawiozę do prostowania jak przebuję sie w zimówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 9 Listopada 2010 sprawdz czy ci przypadkiem klocki nie pekly tz wyciagnij je umuj i ogladnij dokladnie bo jak pekly to bedzie takie dziwne dzwieki wydawac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasiu22 Zgłoś #15 Napisano 10 Listopada 2010 sprawdz czy ci przypadkiem klocki nie pekly tz wyciagnij je umuj i ogladnij dokladnie bo jak pekly to bedzie takie dziwne dzwieki wydawac KOlego sprawdzałem i z jednej strony jest pękniety w szerz, ale czy takie małe coś może miec taki duży wpływ podczas hamowania, da sie coś z tym zrobić czy trzeba kupic nowe klocki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Masełko Zgłoś #16 Napisano 13 Listopada 2010 A wiesz jakie masz klocki bo albo je dobrze przegrzałeś i się zeszkliły ale takie rzeczy to miałem jak kupiłem jakąś taniochę i później musiałem kupić drugie dobre:wstyd.Jednak za bicie odpowiadają tarcze lub koła czasem niedokręcone:-D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasiu22 Zgłoś #17 Napisano 13 Listopada 2010 A wiesz jakie masz klocki bo albo je dobrze przegrzałeś i się zeszkliły ale takie rzeczy to miałem jak kupiłem jakąś taniochę i później musiałem kupić drugie dobre.Jednak za bicie odpowiadają tarcze lub koła czasem niedokręcone kolego koła na 100% sa podokrecane klocki to TRW wiec nie sadze ze byle jakie, kurde nie moge dojsc do tego a nie bede wymieniał tarcz i klocków bo to troche głupota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Masełko Zgłoś #18 Napisano 14 Listopada 2010 Klocki masz OK trw mi kiedyś tylko piszczały, ja upieram się przy tarczach odkręć koło i spróbuj pokręcić tarczą jeśli zauważysz minimalne bicie to je przetocz nikt nie każe Ci przecież wymieniać tym bardziej jak trzymają jeszcze grubość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu38 Zgłoś #19 Napisano 14 Listopada 2010 Dziwny dzwięk tak jak by blacha tarła o blachę. Ja miałem takie same objawy w swoim pasku. Pojechałem do mechanika i okazało sie że mam za małe klocki jakiś typ wcześniej włożył od B4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasiu22 Zgłoś #20 Napisano 14 Listopada 2010 Dziwny dzwięk tak jak by blacha tarła o blachę. Ja miałem takie same objawy w swoim pasku. Pojechałem do mechanika i okazało sie że mam za małe klocki jakiś typ wcześniej włożył od B4. no niestety klocki mam prawidłowe takie jak powinny byc dzieje sie to tylko wtedy gdy szybko smigam tzw gaz/hamulec gaz/hamulec przy ostrej jezdzie natomiast jak staram sie jezdzic spokojnie to żadko coś sie dzieje to tak jak by sie coś przegrzewało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach