platinum Zgłoś #1 Napisano 1 Listopada 2010 (edytowane) Panowie wlasnie dopadla mnie awaria i niebardzo moge sobie poradzic aby okreslic o co chodzi passat stoi na stacji cpn w niemczech w czasie jazdy zaczol przerywac tzn. delikanie sie dusic lub tez nieciagnal do przodu po zjezdzie na cpn nie zasiwcila sie zadna kontrolka ani nic jak zmieniam biegi to dziwnie szarpie po puszczeniu sprzegla ale jak sie wkreci na obroty to przestaje jak podnioslem maske i zapalilem silnik wydaje z siebie odglosy jakby to byl diesel z jakiegos cignika i po prubie ruszania wpada w mocne wibracje ale tylko do pewnych obrotow, płyn chlodzacy nie wyciekł ani kropelki, oleju tez nie ubylo jedynie co zdazylem zauwazyc to tak jakby nie trzymal tempreatury bo zanim sie zatrzymalem temp. z 90stopni spadla do tak mniej wiecej 75stopni a i jak odkrece korek wlewu oleju to z silnika dochodzi bardzo mocny odglos jakby tam naprawde jakis silnik z traktora byl a nie passacika co moze byc tego przyczyna: - uszczelka pod głowica - zawory - czy siweca ktoras padla POMOCY auto stoi na CPN i niewiem jak mu pomuc Edytowane 1 Listopada 2010 przez platinum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 1 Listopada 2010 (edytowane) Nie ma co gdybać kolego może to być wszystko. Może to być urwany zawór, padnięta panewka może to być padnięte sprzęgło albo dwumas o czym świadczy opisywane przez ciebie objawy nieciagnal do przodu jak zmieniam biegi to dziwnie szarpie po puszczeniu sprzegla ale jak sie wkreci na obroty to przestaje po prubie ruszania wpada w mocne wibracje ale tylko do pewnych obrotow co moze byc tego przyczyna: - uszczelka pod głowica Nie bo nie opisujesz płynu w układzie chłodzenia ani w silniku płynu chłodzącego.- zawory tak ale wówczas auto pokazuje brak ciśnienia w silniku lampką na tablicy, a u ciebie nic takiego nie wystąpiło.- czy siweca ktoras padla To na pewno nie jest przyczyna , świece w dieslu spełniają rolę podgrzewacza zimnego silnika, po uruchomieniu auta nie pracują. Tak że to możesz spokojnie wykluczyć. Tak czy siak czeka cię holowanie do Polski albo naprawa w Niemczech a to już kosztuje. Powodzenia Edytowane 1 Listopada 2010 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #3 Napisano 1 Listopada 2010 naprawa w Niemczech a to już kosztuje Nie polecam. Standardowo Abschlepp do serwisu za 150 euro a tam dopiero się dowiesz jak kasują. Ciągnij do kraju, nie widzę inaczej. Co do samej awarii to za mało danych podałeś aby chociaż w przybliżeniu Cię nakierować. Jaki to stukot? Jaki rodzaj, jakie tempo stukania, z jakich okolic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1101 Zgłoś #4 Napisano 6 Marca 2012 Witam wszystkich mam problem z moim passatem a nie moge napisac nowego tematu wiec pisze tu , mianowicie odpaliłem dziś auto i słychać stukanie w silniku ,tak jak by gdzieś z góry silnika , dodam ze autko trochę stało nie odpalane ale w czesniej nic takiego sie nie działo jestem załamany prosze o pomoc posiadam passata b3 2,0 16v DOHC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz8687 Zgłoś #5 Napisano 6 Marca 2012 Panowie wlasnie dopadla mnie awaria i niebardzo moge sobie poradzic aby okreslic o co chodzi passat stoi na stacji cpn w niemczech w czasie jazdy zaczol przerywac tzn. delikanie sie dusic lub tez nieciagnal do przodu po zjezdzie na cpn nie zasiwcila sie zadna kontrolka ani nic jak zmieniam biegi to dziwnie szarpie po puszczeniu sprzegla ale jak sie wkreci na obroty to przestaje jak podnioslem maske i zapalilem silnik wydaje z siebie odglosy jakby to byl diesel z jakiegos cignika i po prubie ruszania wpada w mocne wibracje ale tylko do pewnych obrotow, płyn chlodzacy nie wyciekł ani kropelki, oleju tez nie ubylo jedynie co zdazylem zauwazyc to tak jakby nie trzymal tempreatury bo zanim sie zatrzymalem temp. z 90stopni spadla do tak mniej wiecej 75stopni a i jak odkrece korek wlewu oleju to z silnika dochodzi bardzo mocny odglos jakby tam naprawde jakis silnik z traktora byl a nie passacika co moze byc tego przyczyna: - uszczelka pod głowica - zawory - czy siweca ktoras padla POMOCY auto stoi na CPN i niewiem jak mu pomuc a może to wina przestawionego rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1101 Zgłoś #6 Napisano 6 Marca 2012 no nie wiem rozrząd był niedawno wymieniany z pompą wody . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 6 Marca 2012 a może to wina przestawionego rozrządu? A patrzyłeś na datę wpisu tego postu? :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1101 Zgłoś #8 Napisano 6 Marca 2012 tak patrzylem , ale nie wiem dlaczego nie moge załozyć nowego tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 6 Marca 2012 tak patrzylem , ale nie wiem dlaczego nie moge załozyć nowego tematu Spoko - w dobrym temacie sie wpisałes A czemu nowego założyć nie możesz - poczytaj regulamin dotyczący nowych użytkowników. Poza tym - skoro są tematy o stukach z silnika, wiec dopisujesz się w istniejącym wątku a nie zakładasz nowy temat A moja poprzednia wypowiedź dotyczyła tego, kto widnieje w okienku cytatu, jak autor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mshk Zgłoś #10 Napisano 5 Czerwca 2016 (edytowane) Witam od kilku dni borykam się z dziwnym stukaniem na zimnym silniku,problem ustaje gdy auto dobrze się rozgrzeje. Szczególnie słychać to na biegu jałowym i gdy auto schodzi z obrotów,dodam że prócz stukania nic się nie dzieje,auto nie traci mocy itp. Sprawdzone i wymienione zostały rzeczy : -sprawdzony rozrząd - zmierzona kompresja - nowe swiece -nowe popychacze zaworowe gdyż je obstawiałem Teraz zastanawiam się nad luzem tłoka bo już mi nic zbytnio do głowy nie przychodzi ,czytając wypowiedzi na ten temat może to być własnie tłok. Zastanawiam się teraz czy remontować ten silnik czy skupić się nad swapem na np: 1,8 T ,tylko czy opłacalny jest swap na wyżej wymieniony silnik? robił to może ktoś z takiego silnika?.Teraz gdy jest ciepło wiadomo szybciej te stukanie ustaje ale nie chcę aż mysleć co to będzie w sezonie zimowym. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i rady z waszej strony. https://www.youtube.com/watch?v=pv7FER-uL0U Bardzo zbliżony odgłos stukania u mnie jak na filmiku Edytowane 5 Czerwca 2016 przez rainman777 Przeniesiony reg.pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mshk Zgłoś #11 Napisano 6 Czerwca 2016 Nikt nie ma pomysłu co może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #12 Napisano 6 Czerwca 2016 sprawdz luz na lozysku napinacza u mnie rabie na wolnych obrotach dzis jak zdjelem paswk to czuc luz sprawdzilem tez sprzegielko na alternatorze i o dziwo trzyma w 2 strony SKF jest i teraz nie wiem czy zostawic to tak czy ... narazie spryskalem smarem sylinonowym -moze pusci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mshk Zgłoś #13 Napisano 7 Czerwca 2016 (edytowane) Tylko dlaczego te dziwne stukanie ustępuje gdy silnik dobrze się zagrzeje, powinno cały czas stukać jeśli to by były luzy na alternatorze lub na łożyska napinacza Edytowane 7 Czerwca 2016 przez mshk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czan Zgłoś #14 Napisano 22 Stycznia 2017 Wybaczcie podpięcie się pod temat ale sprawa jest bardzo pilna. Od jakiegoś czasu w moim passacie b4 1.9 td aaz słychać dziwne stukanie. Do dziś bylem pewny że to koło pasowe wału ale jak się okazało koło jest okej. Tu zaczyna się problem ponieważ nie mam pojęcia co to jest. Słychać to na ciepłym i na zimnym silniku. Znalazłem filmik na którym stuka dokładnie tak jak u mnie. Czy ktoś może miał taką sytuację i poratowałby pomocą? Pozdrawiam. Filmik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #15 Napisano 22 Stycznia 2017 sprawdz sprzegielko na alternatorze u mnie kiedys to tak klekotalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach