Skocz do zawartości
blight

Delirka i stukanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pod koniec sierpnia okresowo i teraz na stale niezależnie od nagrzania silnika mam taka historie:

silnik odczuwalnie mocniej wibruje, pojawił się stukot (takie tuk tuk, nie metaliczne, bardziej jak by zagłuszane przez plastik). Zmienia się to w zależności od sytuacji:

- na biegu jałowym stukanie pojawia się co 10-15 sek, pojedyncze lub w serii po 3-4

- przy wciśnięciu sprzęgła stukot staje się regularny, co około sekunde

- przy wciskaniu pedału gazu (również bieg jałowy). W zakresie 900-1100 obrotów jest najsilniejszy, wyraźnie słyszalny. Po przejściu obrotów na wyższy znacznie cichnie, wręcz zanika

- losowo pedał sprzęgła potrafi dostać mocnych wibracji (bardzo szybkie drżenie), tak samo od czasu do czasu wibracje przenoszone są przez drążek zmiany biegów.

 

Jeśli ktoś wie, co może być przyczyna proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

blight

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, sprawa wygląda na bardziej silnikowa, niż przeniesienie napędu. Nie ma jakis utrat płynności w ruszaniu, szarpania, itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej nie, sprawa wygląda na bardziej silnikowa, niż przeniesienie napędu. Nie ma jakis utrat płynności w ruszaniu, szarpania, itp

ja tez nie mialem;)... padlo kolo dwumasowe i sprzeglo, nie zawsze objawy sa jednoznaczne do potwierdzenia lub wykluczenia. oczywiscie nie zycze Ci zle ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podczas przyspieszania na poszczególnych biegach drży lewarek ?? sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szynder

oby nie ale bez rozbierania ciezko stwierdzic. Troche dziwne by to bylo, bo maja nieco ponad 2 lata (dwumas i sprzegło), poza tym chyba sukcesywnie by sie poglebialy objawy, a ja mialem przerwe 2 miesiace

 

 

MacioTDI

I chyba to będzie najbardziej prawdopodobne.. oby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To bedzie dwumas tez tak u mnie bylo na wolnych tylko stukalo a podczas jazdy normalnie sprobuj podjechac do jakiegos rozgarnietego mechaniora niech jeszcze sprawdzi na kanale od spodu ,ale wedlug mnie to na 99% dwumas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na 100% bimasa... 2 lata na ten układ to i tak długo, niektórzy potrafią zamęczyć sprzęgło w kilka miesięcy. Lepiej się pospiesz bo jak się sprężynki wysypią to i obudowę skrzyni będziesz musiał zmienić...:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa lata to dlugo przeciez to nie jest zalezne od czasu przecierz jeden jezdzi wiecej drugi mniej, u mnie dwu mas wytrzymal 5 lat i 170tys/km a nie jezdze jak emeryt i co dziwne walnol na hamowni dopiero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, padło koło dwumasowe. Już zamówiłem Kit4P Valeo, mam nadzieję, że problem padającego napędu na amen będzie z głowy :)

 

Nie jest łatwo wygrzebać informację, o oznaczeniu dla silnika AVB. Jeśli ktoś będzie zainteresowany, to numer zestawu VAL835041. Mi w KTD udało się go zamówić za 1495 zł. Skompletowanie zestawu z pojedynczych, osobno kupionych elementów to wydatek ponad 3 tys zł :) Więc, jak w przypadku wachaczy, lepiej szukać zestawu. Wrażeniami po montażu podzielę się tu lub w osobnych wątkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo i tez miałem dwumas. Wymieniłem najpierw za namową warsztatu na zestaw jednomasowy VALEO. W/g wszelkich opisów miało pasować (nawet na alegro polecaja do mojego silnika) ale po założeniu nie wiele się zmieniło. Pozostała zmiana na dwumas i teraz wszystko śmiga :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

miałem się podzielić wrażeniami i zapomniałem :)

 

Na wstępie - za stukanie odpowiadała m.in. poduszka pod skrzynią biegów, ona sukcesywnie przyczyniała się do zużywania dwumasy. I walnięta dwumasówa :)

 

Mam założony założony Kit4P. I pełna radość :) Przenosi na galkę zmiany biegów delikatne drgania. I zrobił się mięsisty, ciężko mi to dokładnie określić :) Lepsze wyczucie przy zmianie biegów, dwumasowe działa z gracją francuskiego zawieszenia ;) Oczywiście bez przesady, nie ma naglego zerwania powodowanego przez moment obrotowy, można bez problemu zmieniać biegi z pełną płynnościa.

 

Generalnie polecam zaglądać na stan poduszek przy zmianie chociażby sprzęgła :)

 

Pozdrawiam

blajtu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności