rafael85 Zgłoś #1 Napisano 7 Listopada 2006 WITAM! Jezdzac juz pare miesiecy smoim paskiem i sluchajac muzyki na seryjnym w miare dobrym sprzecie, postanowilem polepszyc ten dziek montujac dodatkowo subwoofer w bagazniku. I tu napotkalem maly problem... otuz w jaki sposob pociagnac przewody od radia do bagaznika??!! Slyszalem ze najlepiej je puscic srodkiem, przy skrzyni biegow... Natomiast ktoredy przeciagnac przewody pod wzmacniacz do akumulatora i co mam pozdejmowac zeby niczego nie polamac przypadkiem? Jakie zalozyc bezpieczniki przy akumulatorze jak mam 300W wzmacniacz, jakiej grubosci przewody i jakiej pojemosci najlepiej zamontowac kondensator?? Jesli ktos ma w tym jakies doswiadczenie bardzo prosze o POMOC! Nie znam sie na tym zbytnio, wiec prosze o jak najwiecej wskazowek!!!! Adresy stronek internetowych z taka instalacja subwoofera mile widziane;) Pozdrawiam i dziekuje za kazda informacje!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Nexus6 Zgłoś #2 Napisano 7 Listopada 2006 rafael85, najważniejsza zasada - nie puszczać razem przewodów sygnałowych i zasilających; najlepiej puscic zasilanie jednym z progów, sygnał drugim progiem lub środkiem kabelek "remote" też puścić z kablami zasilającymi ! co do przekroju kabli to podaj typ wzmacniacza oraz wartość zastosowanego w nim bezpiecznika - wtedy coś się poradzi kondensator się stosuje jako dodatkowe źródło ładunku elektrycznego przy systemach powyżej 500 W RMS (zazwyczaj 1 F na 500 W RMS) kondensator nie jest panaceum na kiepskie zasilanie wzmacniacza/y Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #3 Napisano 8 Listopada 2006 Ja kable sygnalowe mam puszczone tunelem srodkowym a kable zasilajace prawym progiem. Bezpiecznik przy akumulatorze oraz masa wzmacniacza w bagazniku wzieta od sruby z uchwytu na linki mocujace. Uchwyt ten znajdziemy w bagazniku przy kanapie, przynajmniej u mnie tak jest. Pamietaj, ze kabel zasilajacy musi miec odpowiednia grubosc, nie moze byc za cienki. U mnie gosci kabel 16mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafael85 Zgłoś #4 Napisano 13 Listopada 2006 SUBWOOFER BLAUPUNKT GTB 300 High Power - 750 W, wersja 2006.Średnica 300 mm Moc maksymalna 750 W Moc sinusoidalna 250 W Ciśnienie akystyczne 91 dB (2.83 V/m) Pasmo przenszenia 35 - 500 Hz Impedancja 4 Omy Wzmacniacz BLAUPUNKT GTA 2 Special Liczba kanałów: 2/1, klasa A/B Moc maksymalna@4 Om 2x110 / 1x375 W Moc maksymalna@2 Om 2x170 W Moc sinusoidalna@4 Om 2x55 / 1x170 W Moc sinusoidalna@2 Om 2x85 W A ktoredy Kuba poprowadziles przewody zasilajace z akumulatora do wnetrza pojazdu? Jest tam jakis tunel czy cos w tym stylu? Czy musze demontowac cala deske rozdzielcza? Az sie boje do tego zabierac:ppp Czy kable zasilajace 10mm^2 a sygnalowych 2,5mm^2 beda odpowiednie? bezpiecznik 30A? Czy inwestowac w dobrej marki przewody(jak tak to jakiej?) czy kupic jakies w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #5 Napisano 14 Listopada 2006 ja puściłem kable od akumulatora przez zaslepke z prawej strony pod maską chyba wchodzi ta zaslepka linka predkosciomierza nie pamietam dokładnie (okolice zbiornika z płynem hamulcowym PASSAT b4). Od wewnatrz zdemontowalem tylko zaslepke i tablice z bezpiecznikami 2 wkrety i mielam kabelek juz w kabinie.Potem lewym progiem do bagaznika. Czas roboty 20 minut. Pozdrowionka i Pozwodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Nexus6 Zgłoś #6 Napisano 14 Listopada 2006 Czy kable zasilajace 10mm^2 a sygnalowych 2,5mm^2 beda odpowiednie? bezpiecznik 30A? Czy inwestowac w dobrej marki przewody(jak tak to jakiej?) czy kupic jakies w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym? zbudowany system audio będzie grał tak jak jego najsłabszy składnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #7 Napisano 14 Listopada 2006 Ja mam puszczone w progach po 2 stronach,kabel grubszy z 5mm i chodzi już 4 lata i nic nie przygasa,nie trzeba zdejmować deski rozdzielczej ,musisz puścić przez gumy które łączą ścianę grodziową,potrzebujesz 2 czincze,kabel zasilający.Jak chcesz podłączyć do ori radia to musisz dokupić kostkę z wyprowadzeniem na 4 czincze ,do 2 podłączasz i hula Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #8 Napisano 16 Listopada 2006 Ja kable zasilajace od akumulatora mam puszczone przy uszczelce kolo przewodow klimatyzacji, wymaga to tylko demontazu schowka pasazera, zaden klopot. Nie warto oszczedzac kazdego grosza na kablach bo one tez cos znacza. Bezpiecznik musisz wyliczyc sobie na podstawie sprzetu, ktory posiadasz/pragniesz zainstalowac. U mnie siedzi bezpiecznik 100A a elementy sa marki DLS - to w odpowiedzi na zapytanie o marke kabla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domin85 Zgłoś #9 Napisano 16 Listopada 2006 a ja kabel zasilający mam puszczony przez tą skrzynkę co jest komp dalej lewym progiem a sygnał prawym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors Zgłoś #10 Napisano 22 Listopada 2006 No dobra Panowie a którędy najprościej w B3 przebić się z przewodami zasilającymi pod maske? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pedro Zgłoś #11 Napisano 24 Listopada 2006 Np. tak jak na zdjeciu, patrząc od przodu, po prawej stronie za zbiornikiem wyrównawczym jest zaślepka, i można sie przez nią przebić z kablami. Ja tak mam puszczone, później lecą prgiem do kuferka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors Zgłoś #12 Napisano 25 Listopada 2006 Np. tak jak na zdjeciu Dzięki super. Troszkę się z tym namęczyłem i żeby nie odkręcać zbytnio wpadłem na pomysł z drutem , oplątałem przewody i delikatnie ciągnąc przez otwór w kierunku silnika ukazały się moim oczom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach