Skocz do zawartości
wielo

problem ze spryskiwaczem

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdz przy samym zbiorniku czy dziala pompa na tyl nie mam pojecia czy sa dwie czy tylko jedna ale chyba tylko jedna sciagnij przewod na tyl i zobacz czy daje cisnienie jesli nie to pompa do wymiany jesli daje to walnij powietrzem w przewod tylko tak z umiarem by ci sie gdzies przewody nie rozlaczyly jak walniesz w niego powinien ci tylny spryskiwacz cos wypluc na szybe jesli nie to szukaj gdzie jest rozlaczony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

a spróbuj dać w stronę przedniej szyby manetkę tą co sikasz na przednie i przytrzymaj :D bo z opisu wywnioskowałem że o to kaman ;) jak nie to mnie popraw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

dziś rano po wejściu do auta niespodzianka znowu

Ale lipa u mnie coś się zaczęło dziać mianowicie ,po dolaniu płynu zimowego (stan na full) podczas jazdy nagle gong na fisie ikonka taka jak się zapala przy zbyt małym stanie płynu ,a ja mam full co jest ? miał ktoś taki problem kiedyś ? może czujnik skopany ? dziwne

A i jeszcze komunikat :Top up wash fluid ,masakra zbiornik zalany po górę jeszcze płynem z Shella za 32 zł ,może za drogi wlałem

 

Celuje w czujnik albo instalacja do niego ,szlag mnie trafia wie ktoś ile to kosztuje i czy trzeba błąd kasować ?

myślałem że przeszło ale lipa jest ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik poziomu płynu w spryskiwaczu działa na zasadzie zwarcia. Są to 2 kilkumilimetrowe pręciki oddalone od siebie o około 8mm i zanurzone w płynie. Płyn zalewając czujnik robi zwarcie między tymi bolcami (jakaś rezystancja).

Reszta elektroniki stwierdza czy rezystancja jest odpowiednio niska i w zależności czy przekracza próg to świeci kontrolka lub nie.

 

W twojej sytuacji może być tak że za dobry płyn wlałeś :P i ma zbyt dużą rezystancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

raz świeci błąd innym razem nie ,wariacje już nigdy nie wleje płynu z Shella za 32 zł :) i was też przestrzegam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
już nigdy nie wleje płynu z Shella za 32 zł

 

Ja od dawna kupuje tylko w tesco niby do -22*. Mimo że cena dobra to i płyn wydaje się być bardzo dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłą sobotę również zakończyłem zabawę z info. o niskim poziomie płynu, dolewałem płyn z TESCO po 4 zł. :hurra,

Zabawa była boska bo chcąc dolać zawsze rozlałem i nie byłem w stanie dostrzec czy wycieka, za 3 razem już max. staranności, lejek i auto stało na kostce - wycieka delikatnie, musiałem zdjąć nadkole i odchylić prawą część zderzaka by mieć dostęp, wężyki elastyczne od silniczka spryskiwacza są karbowane i jeden idący do przednich szyb ( około 5 cm. od pompki ) dotykał do występu zderzaka o który się przetarł, skleiłem na gorąco lutownicą i osłoniłem koszulką termokurczliwą - AMEN !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem to samo. Wezyk przeciera sie o wystajace ,ostre krawedzie plastikowych spinek dolnego spojlera. Troszke to wymaga kombinacji , dlatego jak ktos jeszcze tego nie robil wystarczy odchylic troszke nadkole i odgiac wezyki do gory i przymocowac je np. opaską plastikowa. Lepiej zapobiec wczesniej. Slyszalem o wiekszej ilosci tych przypadkow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

No ale mój przypadek jest nieco inny płyn na full i komunikat z ikonką że za mała ilość ,mało tego rano jak zimny to jest po rozgrzaniu silnika i późniejszym odpaleniu brak komunikatu ,stawiam na jakiś czujnik ,a stało sie to po zalaniu płynu z shella za 32 dziki ,jak lałem za 5 zł to było oki ;) ma ktoś pomysł jak to ugryźć ?

 

---------- Post added at 08:20 ---------- Previous post was at 07:38 ----------

 

dzwoniłem do speca coś gadał o czujniku poziomu ,jadę do niego w środę ,napiszę co i jak i za ile ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zbiorniku jest zwykły czujnik (dwie elektrody) jak jest płyn to zwiera elektrody i nie pokazuje komunikatu . Pewnie któraś się zabrudziła i czujnik wariuje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

Pewnie tak tylko jak wyczyścić taką elektrodę może bym nalał jakiegoś kreta :lol macie pomysł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego czujnik jest na dole zbiornika koło pompki . Trzeba odkręcić zakole aby się do niego dostać . Czujnik jest wciśnięty w zbiornik trzeba go wyciągnąć i oczyścić elektrody (papierem najlepiej) . Sprawdź może jeszcze gdzieś kabelek jest przetarty . Najlepiej to jest robić jak nie ma płynu w zbiorniku bo przy wyjmowaniu czujnika wszystko wyleci na ziemię . Maksymalnie pół godziny pracy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam problem z spryskiwaczem tylnej szyby (kombi), mianowicie kiedy załączam jej spryskiwanie to płyn idzie tylko na przód...a na tył nic w żadnej pozycji przełącznika!!! Niestety autko po stłuczce i prawdopodobnie był wymieniany zbiorniczek na płyn. Słyszałem coś o sterowniku że trzeba z nim coś pogrzebać. Proszę o radę co z tym fantem dalej zrobić??

 

Witam

 

uporałeś się już z tym problemem bo jeśli nie to postaram się Ci pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

uporałeś się już z tym problemem bo jeśli nie to postaram się Ci pomóc

 

Dzięki za zainteresowanie sprawą. Problem okazał się prozaiczny, nasi blacharze-rzeźbiarze założyli pompkę od golfa która ma tylko jedno wyjście a nie 2 jak pasek kombi. Podmiana pompki oraz założenie skrzętnie ukrytego przewodu od spryskiwacza tylnej szyby rozwiązały problem. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wydawało mi się, że przewody zawsze są 2.

Raz kręci w jedną stronę i pryska na przód.

A jak kręci w drugą to pryska na tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie... mi przestały pryskać wogole... :/. (spryski od szyb)

 

Zabrakło mi płynu.... dolałem... 3 razy prysnąłem ... i lipa.. troche piany lub mały sik i koniec. Silniczek chodzi bo słychać a płynu pełen stan.

 

Dodam, że nie ma pod autem żadnych wycieków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności