mariuszp56 Zgłoś #21 Napisano 13 Maja 2011 No oczywiście, że można się nauczyć ruszać, ale to przecież nie rozwiązuje problemu, nie lubię jak mam coś nie tak w autku. A jak będę chciał sprzedać to co powiem dla klienta nauczy się Pan ruszać? Jeżeli jest to wada fabryczna to powinien VW na swój koszt to naprawić, tylko jak to im udowodnić, jak zdobyć ten dokument? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #22 Napisano 14 Maja 2011 Ja mam problem z szarpaniem/drganiem podczas ruszania przy staniu w korkach, szczególnie w temperaturze otoczenia >20oC. Jeszcze rok problem nasilał się po 1h staniu w korku, ostatnio to już wystarczyło 20min. Myślałem że temat się odwlecze w czasie bo ojciec jeździł tak już przez kilka lat i nauczył się ruszać z II biegu albo dając większe obroty. Niestety problem wyraźnie się nasila, wpływ na to mają skręcone koła albo bardziej załadowany samochód. Pierwszym moim tropem był układ hydraulicznego sterowania wysprzęglikiem, odpowietrzyłem, przepuściłem świerzy płyn (tutaj uwaga że przy wymianie płynu hamulcowego i odpowietrzeniu tylko hamulców w układzie sprzęgła pozostaje stary, prawie czarny płyn), pedał trochę lżej chodzi ale na szarpanie nie pomogło… Po wertowaniu różnych tematów i opiniach mechaników wszystko wskazuje na docisk tarczy. Musi nierówno brać miejscami a miejscami puszczać a przy większej prędkości obrotowej jakoś daje rade… Sprzęgło LUK mam już kupione, na tygodniu ma być montaż tylko trochę mnie wypowiedz kolegi wojak1980 ruszyła… Czy jest szansa uzyskać jakieś informacje jak sprawdzić pochodzenie okładzin, ewentualnie kontakt do speca który dał taką diagnozę. Jeżeli są takie JAJA z ori. produktem to podlega to pod gwarancję co pewnie będzie ciężko wyegzekwować, a nie uśmiecha mi się płacić za kilkukrotne wyciąganie i wkładanie skrzyni! Czy jest jakaś szansa poznać się na tych okładzinach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #23 Napisano 15 Czerwca 2011 Szarpanie zostało skutecznie wyeliminowane więc chciałem zdać sprawozdanie jak udało się problem rozwiązać. Po zdjęciu skrzyni okazało się iż tarcza sprzęgła była praktycznie zdarta do nitów po przebieg 170kkm, czyli jej nie było. Dwumas był jeszcze dobrej kondycji więc został. Reszta sprzęgła została wymieniona na zestaw LUK'a. Po wymianie sprzęgło wyraźnie lepiej pracuje i bierze już od samej góry - wcześniej brało prawie przy podłodze. Efekt drgań i szarpania w korkach przy ruszaniu w pełni ustąpił. Dowiedziałem się też że w sprzedaży są zestawy LUK'a które są fabrycznie nowe i takie które są regenerowane. Co ciekawe widnieją jako jedna pozycja i można różnie trafić. Mój ponoć był fabrycznie nowy według mechanika, ale nie wiem jaka jest metoda na ich rozpoznawanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #24 Napisano 15 Czerwca 2011 Ja mam nowe sprzęgło, nowy dwumas, nowe poduszki i problem delikatnego szarpania po jeździe w korkach nadal występuje. W AVF były dwa rodzaje sprzęgieł, ja miałem to nowsze i droższe (sprzęgło typu SAC) i takie też zakupiłem. Nie wiem czy było regenerowane, ale nic na to nie wskazywało, bynajmniej nie do odróżnienia z tym co było wyciągnięte z samochodu. Moje sprzęgło jeszcze śmiało nadawało się do jazdy, ale zostało wymienione profilaktycznie przy zdejmowaniu skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach