icegoranet Zgłoś #1 Napisano 20 Sierpnia 2010 Witajcie Koledzy, moj znajomy ma problem co prawda nie z passatem, ale z seatem - Ibizą Silnik 1.2 12V 70 koni, przebieg 100tys km. Wyswietla się check engine. Skanowanie Hexem daje takie bledy: na cieplym silniku: Control Module Part Number: 03E 906 023 D Component and/or Version: SIMOS91 1.2l 4VG 8884 Software Coding: 0000071 Work Shop Code: WSC 06402 785 00200 2 Faults Found: 17523 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Short to Ground P1115 - 007 - Short to Ground Freeze Frame: RPM: 832 /min Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str Voltage: 0.440 V Voltage: 13.87 V 17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground P1117 - 007 - Short to Ground Freeze Frame: RPM: 832 /min Mass Air / Rev.: 109.0 mg/str Voltage: 0.420 V Voltage: 13.87 V a na nie rozgrzanym silniku : 2 Faults Found: 17523 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Short to Ground P1115 - 007 - Short to Ground Freeze Frame: RPM: 1120 /min Mass Air / Rev.: 207.1 mg/str Voltage: 0.420 V Voltage: 14.08 V 17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground P1117 - 007 - Short to Ground Freeze Frame: RPM: 1120 /min Mass Air / Rev.: 207.1 mg/str Voltage: 0.420 V Voltage: 14.08 V Czy moze mi ktos po krótce wytłumaczyć co tak na prawdę mogło się stać ? Kable do sondy (biegnące od instalacji samochodu - miedziane - jeszcze przed samą kostką ktorą wpina się do lambdy były oberwane, lutowaliśmy je (i łączyliśmy miedzianymi łączówkami do kabli) w/g kolorów no i lipa - nadal ten błąd. Sprawa tyczy się tej sondy zaraz za kolektorem wydechowym. No chyba ze my robilismy sonde za kolektorem a to są błędy sondy na katalizatorze... (nie wiem jak vag com odlicza te sondy). Proszę o poradę czy oddać auto elektrykowi czy moze to byc po prostu wina sondy czy tez tego naszego lutowania (a moze kabel jest przerwany jeszcze wyzej).... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #2 Napisano 21 Sierpnia 2010 Polecilbym wymiane sondy, tez mialem takie bledy kiedys, jest to bodajze blad zmawrcie do masy, sonda duzo nie kosztuje a bawienie sie w lutowanie daje poźniej skutki bledow i nie wiaodmo wogole czy ona bedzie dobrze chodzila, gdyz napiecie jakie jest na niej jest znikome wiec polecam wymiane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beetle Zgłoś #3 Napisano 29 Sierpnia 2010 przed pójściem do sklepu najpierw sprawdź czy rzeczywiście grzałki obu (!) sond są sprawne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
icegoranet Zgłoś #4 Napisano 30 Sierpnia 2010 hm... nie rozumiem a grzałki nie są w sondach ? Mam sonde 4 kablową. W sumie to dziś chyba się wyjaśni bo kupilem uzywke i sprobuje ją podmienić moze to wina sondy a nie lutowanych kabli w instalacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
icegoranet Zgłoś #5 Napisano 8 Września 2010 dla potomnych : sprawdzcie bezpieczniki Sprawdzilismy bezpieczniki i wszystko wróciło do normy Temat mozna zamknąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach