tomas607 Zgłoś #101 Napisano 23 Lutego 2014 witam mam problem ze skrzynią biegów cey a mianowicie mam luz na wałku napędowym półosi objawia się to stukotem przy jeżdzie prosto do się to naprawić czy trzeba wymienić na drugą i jaką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angger Zgłoś #102 Napisano 24 Lutego 2014 (edytowane) Wracając do mojego wpisu z poprzedniej strony. Auto jeździ OK nie ma objawów szarpania. Na zimnym przed uruchomieniem poziom oleju w asb jest dużo powyżej max, czy poziom zimnego nie powinno być poniżej minimum? Po rozgrzaniu ( po jeździe) jest dalej ponad max). Jakiś czas temu ubyło mi płynu chłodniczego, dolałem ok. 1 l. (Teraz poziom płynu chłodzącego się nie zmienia). Czy możliwe, że płyn się tam dostał? Olej na bagnecie wygląda dobrze. tzn jak olej. Edytowane 24 Lutego 2014 przez angger Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #103 Napisano 24 Lutego 2014 Oczywiście że jest możliwość przedostawania się płynu chłodzącego do oleju asb przez chłodnicę oleju umieszczoną na obudowie skrzyni. Poziom oleju w skrzyni biegów powinien być tak jak w instrukcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #104 Napisano 24 Lutego 2014 (edytowane) Obserwuj dokładnie poziom płynu chłodzącego. Daj znać za pare dni czy coś się zmieniło. Acha a nie pieprznąłeś gdzieś michą o jakiś kamior?? Ew. filtr oleju ci opadł do miski.... zanim nie rozbierzesz to się nie dowiesz. Oj, widzę że coś mi przeglądarka szwankuje. Widzę, że temat płynu już zotał poruszony a u mnie nie wyświetlało całej strony. Heh wyskoczyłem z postem jak "filip z konpi" Edytowane 24 Lutego 2014 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #105 Napisano 25 Lutego 2014 Patryku jemu filtr na pewno nie opadnie bo jest przykręcany ewentualnie jedyna możliwość że zmniejszył objętość miski najeżdżając na coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angger Zgłoś #106 Napisano 26 Lutego 2014 (edytowane) Witam, dzięki panowie za pomoc. Auto jeździ OK - skrzynia pracuje prawidłowo - żadnych uwag. Olej w skrzyni - tak jak go widać na bagnecie- jest w dobrym stanie, klarowny, czysty. Domieszkę płynu chłodzącego to chyba należy wykluczyć - bo olej by się spienił, czy zamienił w "mleko" - byłoby widać. Pytałem się mechaników - każdy mówił - że jak olej w porządku, skrzynia działa to trochę wyższy poziom w misce nie szkodzi. Pewnie tak jest jak mówią. Edytowane 9 Lipca 2014 przez angger Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #107 Napisano 26 Lutego 2014 Popatrz na ilustrację w poście 103. To wyjaśni Ci kwestię poziomu w funkcji temperatury. Ale najważniejsze poziom oleju w automacie sprawdzamy zawsze na silniku pracującym na wolnych obrotach. Dźwignia w pozycji "P" oczywiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #108 Napisano 7 Marca 2014 Dlaczego do k..wy nędzy nie było na forum ludzi z taką znajomością tematu ASB w B3/B4 kiedy ja jeździłem Passatem? Przepraszam za mały , ale widzę, że nareszcie jest parę osób, które mogą choć trochę pomóc właścicielom automatów. Pozdrawiam:papa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #109 Napisano 7 Marca 2014 Dlaczego do k..wy nędzy nie było na forum ludzi z taką znajomością tematu ASB w B3/B4 kiedy ja jeździłem Passatem?Przepraszam za mały , ale widzę, że nareszcie jest parę osób, które mogą choć trochę pomóc właścicielom automatów. Pozdrawiam:papa. Na pewno byli ale wtedy nie jeździli passatami i dlatego nie logowali się na tym forum :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczerba Zgłoś #110 Napisano 18 Kwietnia 2015 Witam, Wymieniłem olej na nowy w skrzyni CSK w książce i na baneci pisało ATF Dexron więc taki wlałem. Po wymianie skrzynia zaczęła pracować lepiej tzn. nie szarpała przy zmianie oraz nie obciążała silnika podczas stania na biegu "D", na drugi dzień niestety się to zmieniło zaczęło szarpać przy zmianie biegów (na szczęście zmienia duże lepiej niż przed wymianą oleju) oraz obciążać silnik na biegu "D" poziom oleju wydaje mi się że jest dobry przy każdej temperaturze (tzn pod kropką nie w niej znajduję się olej). Wiecie może co to oznacza? Zastanawiam się czy dobrze ją odpowietrzyłem bo przy sprawdzaniu poziomu oleju widać na bagnecie bąbelki powietrze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #111 Napisano 22 Kwietnia 2015 Szczerba, a jaki dokładnie olej wlałeś?? Jak masz bąbelki na bagnecie to wg mnie zrobiłeś "bajzel" z olejami, zmieszałem dwa różne typy i się pieni LUB (i co jest bardzo ważne)wlałeś zdecydowanie za mało oleju. P.S. Jak Wasze automaty się sprawują?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczerba Zgłoś #112 Napisano 22 Kwietnia 2015 Mobil 220 ATF, a stwierdzić kolor starego oleju to się nie dało był ciemny. Te bąbelki na bagnecie nie wyglądają jak piana. A z poziomem to się właśnie zastanawiam czy jest dobry bo olej przy temp 60 stopni znajduje się około 3mm pod ostatnia kropka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #113 Napisano 25 Kwietnia 2015 (edytowane) Przewertuj dokładnie wszystkie strony. Razem przy współpracy z Marcinem dokładnie opisaliśmy jak i przy jakich temperaturach sprawdzić poziom oleju. Wg mnie masz za mało oelju. Co do zmiany oleju DA SIE to zrobić bez maszyny i wymienić 99% oleju. Tu przykład (nie mojego autorstwa) https://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM. Oczywiście trzeba pamiętać o jednej sprawie. Tam po kilku próbach widać, że znaleźli w końcu mały problem (nie zaciąganie oleju) i "naostrzyli" wąż aby lepiej dolegał do otworu. To jest ważne. ACHA - KAŻDY ROBI TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ - u mnie efekt mega zadowalający. Ze względów różnych u mnie w skrzyni APE (096) jest ESSO 71141, filtr już od kilku wymian TOPRAN (nie dostępny inny - ale po rozebraniu na części pierwsze w filtrze wszystko na swoim miejscu, Na dole brudna siatka, na górze czysta - czyli spełnia swoją role) Edytowane 25 Kwietnia 2015 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach