bobasspr Zgłoś #61 Napisano 12 Czerwca 2012 Ja zawodowo zajmuję się elektroniką samochodową, także w tej kwestii jeżeli będę mógł to pomogę, tym samym nie powinienem mieć problemów z wypięciem elektryki z solenoidów. (Kochane wtyczki grupy PSA:)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #62 Napisano 12 Czerwca 2012 stator pompy (to już tak na zaś) widać na zdjęciu 3 rowki w których powinny być pierścienie dwa duże jeden mniejszej średnicy a na dolnej powierzchni powinien być plastikowy ślizg separujący go od kosza 3 biegu który współpracuje z nim tą powierzchnią a tak wygląda pusty kosz (bez tarcz) widać blaszkę pod którą są sprężyny powrotne i widać część tłoka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #63 Napisano 12 Czerwca 2012 w piątek zrobię rozbieraną sesję jak do playboya bo dzisiaj zabrakło trochę czasu ---------- Dodano o 23:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:12 ---------- mam nadzieję że dasz radę jakby co to ostatecznie dam nr tel i zrobimy tele-konferencję ---------- Dodano o 23:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:13 ---------- Ja zawodowo zajmuję się elektroniką samochodową, także w tej kwestii jeżeli będę mógł to pomogę, tym samym nie powinienem mieć problemów z wypięciem elektryki z solenoidów. (Kochane wtyczki grupy PSA:)) tutaj są troszkę inne zapinki nie jak w psa bo tam wystarczy troszkę "powiercić" wtyczką i puści a tutaj trzeba delikatnie odgiąć plastiki żeby odpiąć blaszane zabezpieczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #64 Napisano 12 Czerwca 2012 (edytowane) Marcin w kwestii automatów jesteś moim GURU!! Będę rozbierał to na pewno zrobie fotostory i dam znać . Oczywiście jeżeli to dla Ciebie nie będzie problemem to z miłą checią wymienię się z Toba nrem telefonu. Na Priv oczywiście. Edytowane 12 Czerwca 2012 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #65 Napisano 12 Czerwca 2012 (edytowane) ---------- Dodano o 23:33 ---------- W piątek zrobię fotostory bo będzie trochę czasu to wyszukam sterownik od 3-wałkowej i porobię zdjęcia co rozebrać a czego nie ruszać bo utkniesz na forever. Postaram się też wyszukać stator z pierścieniami i ślizgiem i rozebrany kosz na drobne. Edytowane 12 Czerwca 2012 przez Marcin1968 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #66 Napisano 14 Czerwca 2012 Skoro wątek zmienił się z olejowego w techniczne rozważania o skrzyni APE, to zapytam: mam w 2.0 16V 9A APE objawy, które pasują do tego, co napisałeś: Ale do rzeczy zwiększenie obrotów stall speed nie jest spowodowany nieszczelnością "kilku łopatek" ale zwiększeniem luzów między elementami sprzęgła (zużycie ślizgów i elementów separujących). Co prawda strasznie dawno nie jeździłem skrzynią 3-wałkową i w tej chwili mogę się tylko odnieść do skrzyń z lock-upem. Zwiększenie luzów w elementach sprzęgła może powodować zmniejszenie sprawności układu tzn. auto mniej dynamiczne nie mogące uzyskać prędkości maksymalnej i dodatkowo obciążające elementy odpowiedzialne za pracę na wyższych biegach. Z miejsca przyspiesza dobrze, do setki jakieś 10 sekund, ale na 4. biegu, np. przy 80 km/h, po wciśnięciu gazu do podłogi właściwie nic się nie dzieje. Dalej jest 80, a po minucie wciąż jest 80:) Chyba że wciska się gaz stopniowo, powoli - wtedy można przyspieszyć do 190 km/h (dane fabryczne V max 204 km/h) Skrzynia, jeśli chodzi o zmianę biegów, działa bardzo dobrze, więc dotychczas podejrzewałem potencjometr przepustnicy albo brak ciśnienia paliwa, ale potencjometr płynnie pokazuje procentowe otwarcie, a z paliwem też chyba OK, skoro na niskich biegach przyspieszenie jest normalne. VAG nie pokazuje błędów w skrzyni, z silnikiem też wszystko w porządku (sprężanie, rozrząd, zapłon, filtry, kable...). Czy luz w skrzyni może aż tak utrudniać przyspieszanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #67 Napisano 14 Czerwca 2012 Mi to wygląda raczej na problem z mocą twojego samochodu, chociaż nie do końca, ponieważ przy wciśnięciu gazu do podłogi, nawet nie wciskająć kick downa, to skrzynia musi zbić przynajmniej do trójki. Wg mnie TPS jednak daje ciała. Ja mam tylko 115 koni ale tak jak pisałęm, po wciśnięciu nawet nie do podłogi a w ok 65% to zbiją od razu na 3 bieg. Z mojej strony tyle, zobaczymy co Marcin dopisze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #68 Napisano 14 Czerwca 2012 (edytowane) Witam kolegów. Sądzę że przydałoby się sprawdzenie i wyczyszczenie błędów w sterowniku silnika i skrzyni i zrobienie adaptacji skrzyni. Chyba rzeczywiście coś nie tak z przekazaniem informacji z tps-a. Obejrzyj przewody bo lubią się połamać w okolicach potencjometru. No chyba że mamy do czynienia z usterką kosza 4 biegu. Jutro wyszukam części i zrobię fotostory z odnośnikami do ilustracji z instrukcji z imageshacka. Edytowane 14 Czerwca 2012 przez Marcin1968 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #69 Napisano 15 Czerwca 2012 No chyba że mamy do czynienia z usterką kosza 4 biegu Napisz coś więcej, czy w tym przypadku byłyby jakieś dodatkowe objawy? W sterownikach nie ma błędów (a diagnostyka działa - jak wyjmę wtyczkę z przełącznika E/S pokazuje "nieznana pozycja przełącznika"). Przy większych prędkościach słychać lekki świst, ale myślałem, że to zużyty dyferencjał. No i R załapuje z małym opóźnieniem, ale to chyba bez związku. Ogólnie wydaję mi się, że na 1. i 2. biegu nie brakuje mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #70 Napisano 15 Czerwca 2012 Witam kolegę. Ten świst o którym piszesz może nie być z dyferencjału tylko pochodzić z przekładni planetarnej lub łożyskowania kól pośrednich. Również to że wsteczny jest z opóźnieniem wskazuje na problemy z "planetarką" gdyż sprzęgło jednokierunkowe pracujące na biegu wstecznym wspólpracuje z jedną z części przekładni. Proponuję jak najszybciej zdjęcie miski i sprawdzenie czy już coś nieciekawego tam nie leży i ewentualną "sekcję" filtra oleju skrzyni bo zdarza się że zjada on coś niemetalicznego co spadnie a nie przylgnie do magnesu(obudowa sprzęgła jednokierunkowego jest plastikowa). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #71 Napisano 16 Czerwca 2012 A teraz zgodnie z obietnicą zamieszczam nr oryginałow oringów które najczęściej powodują problemy szczelności skrzyni - oring chłodnicy górny ( potrzebne 2 szt. na śruby trzymające chłodnicę) 096 409 069A - oring chłodnicy dolny ( potrzebne 2 szt. umieszczone w rowkach obudowy skrzyni biegów) 089 409 069 - oring przelotki kablowej przez obudowę skrzyni 095 325 381A - oring rurki wlewowej 003 321 419B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #72 Napisano 16 Czerwca 2012 (edytowane) tutaj są troszkę inne zapinki nie jak w psa bo tam wystarczy troszkę "powiercić" wtyczką i puści a tutaj trzeba delikatnie odgiąć plastiki żeby odpiąć blaszane zabezpieczenia Elektrozawór wygląda tak a wtyczka wiązki jeśli masz wiązkę "taśmową" a nie tzw. "kablową" wygląda tak od przodu (mam nadzieję że widać) są dwa małe plastikowe pazurki które przytrzymują wtyczkę na miejscu we wtyczce elektrozaworu. A tak widzisz sterownik będąc pod autem i jak widać należy odkręcić wszystkie śruby na torx 30 żeby można go było zdemontować . Widać również dwie śruby na torx 20 (obok nich znajdują się otwory do późniejszego ustalenia wszystkich części aby bez problemowo zainstalować go do skrzyni) które po odkręceniu uwolnią część górną sterownika ale UWAGA należy go zdemontować łącznie z blachą separującą a następnie delikatnie odwrócić i podnieść blachę bo pod nią jest mikroskopijna sprężynka i kulka. W przypadku sterownika skrzyni trzy wałkowej nawet 2 kulki i 2 sprężynki. Druga strona sterownika wygląda tak tutaj też są dwie śruby na torx 20 które uwolnią blachę ale UWAGA pod blachą są kulki które muszą wrócić na swoje miejsca dobrze jest zrobić zdjęcie przed wysypaniem ich na stół. A tak wygląda 1 bok sterownika nie ruszaj tej "koronki" na samym środku bo jest ona jednorazowa (jak wkręcisz to nie cofniesz) jak działa pod nią tłoczek sprawdzisz patrząc przez otwory w sterowniku(można delikatnie przesuwać go małym wkrętakiem popychając za widoczną krawędź tłoczka) 2 bok sterownika zaślepki kanałów trzymane są stalowymi kołeczkami które wysuwamy po zdjęciu blachy i górnej części sterownika 3 bok jak widać tutaj już ze zdemontowanymi solenoidami a pod nimi tłoczki i sprężyny powrotne ważne żeby wszystko wróciło na swoje miejsce i we właściwej kolejności obok zaworów otwór studzienki wybieraka oraz kolejna zaślepka. 4 bok hydrauliki jak widać pod tymi elektrozaworami nie ma nic ciekawego :ok oprócz kolejnego tłoczka pod tą okrągłą zaślepką wkręcaną. Edytowane 18 Czerwca 2012 przez Marcin1968 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #73 Napisano 18 Czerwca 2012 A teraz troszkę dokładniejsza rozbiórka sterownika. Sterownik na stole odkręcamy dwie śrubki na torx 20 Podnosimy górną część łącznie z blachą najpierw lekko zsuwając ją na bok i ukazuje się nam taki widok . Podnosimy delikatnie blachę separującą i widzimy dwie kulki . Takich śrubek M6 nie gwintowanych do końca i przy łbach o lekko większej średnicy niż gwint będziemy potrzebować do ustalenia wszystkich elementów sterownika żeby można było go bez problemu przykręcić na miejsce. Gdy już mamy zdjętą jedną część sterownika obracamy go na drugą stronę . Kulki wyciągamy i mamy już wtedy dostęp do wszystkich kanałów żeby można było usunąć wszelkie zanieczyszczenia żeby można było przepłukiwać studzienki tłoczków w czasie sprawdzania płynności przesuwania się tychże tłoczków. mam nadzieję że troszkę pomogłem. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #74 Napisano 20 Czerwca 2012 (edytowane) Doczytałem,że za prace 3 biegu jest odpowiedzialny kosz K2 (wg książki) czyli przepływ oleju do kosza sprzęgieł K1 i K2 daje mi "trójkę" hydrauliczną, czyli defacto sprzęgło K1 jest sciśniętę przez olej od pierwszego biegu, a w momencie wrzucenia trójki olej idzie na kosz K2 ( i tu występuje poślizg) potem po osiągnięciu predkości, obciążenia itp, sterownik otwiera kanał na kolejny kosz K3 (mechaniczny połączony z drugim wałkiem-i tu już brak poślizgu) W kolejce czeka bieg czwaty, czyli olej 3ma dalej kosz K3, a dodatkowo ściska hamulec B2, uprzednio puszczając K1 i K2 - i tu jest 4 mechaniczna. Czyli jżeli będzie problem z ciśnieniem odpowiedzialnym za kosz K2 to tym samym powinien być problem ze wstecznym biegiem, gdzie przepływ oleju idzie na kosz K2 i hamulec B1 a ja ze wstecznym nie zauważyłem żadnych niepokoących objawów..... i co tu jest cięte?? Dzis robiłęm dokładny pomiar napięć: V po odpaleniu 13.85 do 14.00 volt Masa ok, spadek 0,02v TPS na zamkniętej 0,31v, na max otwartej 4,49volta, sygnał z kick downa przychodzi. I teraz zagdaka - po co w ECU DigiMat jest przekaźnik?? Acha, dzis musiałem wjechać na warsztat z odpiętym sterownikiem elektronicznym skrzyni, Bieg tylko wsteczny i trójka. I wsteczny i trójka wchodziły z naprawdę mocnym jebnięciem, trójka jeszzce w miarę gładko, ale wsteczny to makabra... kawalek się przejechałem bez sterownika, i powiem że tragedi nie było, no poza tym że auto musiało ruszyć z 3 biegu, ale już od 50km/h było czuć 115 koni.. Edytowane 20 Czerwca 2012 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #75 Napisano 20 Czerwca 2012 (edytowane) Jak odepniesz sterownik elektroniczny wyłączasz regulację ciśnienia - ciśnienie wysterowane jest od razu na maxa dlatego jest uderzenie przy załączeniu wstecznego a 3 też jest zapięta z pełną siłą bez regulacji. Może być tak że gdy ciśnienie jest niższe i ma następować coraz większy docisk tarcz i nie ma płynności pracy sterownika hydraulicznego występują problemy z zapięciem 3 biegu. Jutro przeanalizujemy Twój przypadek z moim kolega z pracy (też popatrzymy w tabele zapięć poszczególnych zespołów) i może coś konkretnego podpowiemy. Sądzę jednak że nie zaszkodziłoby zajrzeć do "hydrauliki" przy okazji zamieniając miejscami elektrozawory co (jeśli to w nich jest przyczyna usterki nie elektrycznej tylko mechanicznej) może np. spowodować że usterka przeniesie się na inną zmianę i wtedy już będzie wszystko jasne. Wyciąganie i naprawa skrzyni to już ostateczność. Zresztą w tych skrzyniach częściej mamy do czynienia z usterkami właśnie zespołu jazdy do przodu lub wstecznego czasami jak ktoś zaniedba poziom oleju to "usmaży" czwórkę. Edytowane 20 Czerwca 2012 przez Marcin1968 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #76 Napisano 21 Czerwca 2012 (edytowane) Marcin, hydraulikę na pewno będę demontował, także to nie podlega dyskusji. Natomiast forum jest po to aby właśnie dyskutować Powiedz mi bo piszesz o zamianie miejscami elektrozaworów ale z tego co już zauważyłem to przy trzecim biegu hydraulicznym (tak je dalej nazywajmy bo może komuś z forum także się to przyda) nie ma wysterowania na żaden z elektrozaworów, tym samym nie ma zasilania przy R i przy L1. No chyba że ja to jakoś źle rozumuję. Rozumiem że tłoczki i sprężynki BEZWZGLĘDNIE mają zostać na swoich miejscach?? Wczoraj nie mogłem spać i tak mnie natknęło żeby o tym napisać. Mam też wrażenie ze skrzynia za szybko zmienia biegi, chodzi o to że jedzie "za krótko" na poszczególnych biegach. Nie wiem czy pisałęm już w tym wątku o tym ale wygląda to tak: ruszamy, gaz delikatnie, poprostu zaczynamy jechać i teraz, na jedynce auto tylko rusza przy ok 5 km/h wrzuca 2kę, na drugim jedzie do ok 25-30km/h wrzuca trójkę i na trójce jedzie do ok 60km/h i zapina 4. Mam wrażenie że za krótko jedzie na drugim biegu ale to już jest ot. piszę o tym ponieważ może Wam to pomoże. Wiadomo jak mocniej wcisnę gaz biegi automatycznie się wydłużaja, nawet na tyle że (fpełny gaz) na 1 biegu potrafi pociągnąć do 50 km/h, 2 do ok 90 km/h 3 do 150km/h (przy 120 zapina mechaniczną) no i czwórka. Acha, skrzynia sucha, bez wycieków, BARDZO delikatnie poci się w okolicy chłodni.cy oleju Edytowane 21 Czerwca 2012 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #77 Napisano 21 Czerwca 2012 Dobrze rozumujesz i względem tego żeby BEZWZGLĘDNIE nie pomylić miejscami sprężynek i tłoczków jak i względem tego że przy trójce hydraulicznej żaden z elektrozaworów nie jest wysterowany. Dlatego mówię o zamianie bo elektryczną komendę wykonuje ,oporność ma (gdyby nie miał byłby zgłaszany jako usterka) jednak może nie utrzymywać ciśnienia po stronie hydraulicznej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #78 Napisano 21 Czerwca 2012 A co myślisz o tych zmianach biegów przy takich prędkosciach?? Nie sadzisz, że są za małę?? I podziel się proszę co kolega powiedział na temat mojego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #79 Napisano 27 Czerwca 2012 Witam kolegę Patryka. Z małym opóźnieniem odpowiadam na Twoje pytania. Rozmawiałem z moim kolegą i On też uważa że jeżeli nic nie wskazuje na uszkodzenie mechaniczne skrzyni (zanieczyszczenia w oleju ewentualnie spalony olej) to przyczyna Twoich problemów będzie tkwiła w hydraulice sterującej albo leniwym lub nieszczelnym elektrozaworem. A co do prędkości przy których następują zmiany biegów musiałbyś podpytać kogoś z identycznym autem jak to wygląda u niego ale sadzę że nie mam nic szczególnego w tych prędkościach przy delikatnym traktowaniu pedału gazu. chyba że już masz taki zbieg okoliczności że wysypuje Ci się oprogramowanie (soft) sterownika elektronicznego. Ale tutaj jedynym wyjściem byłoby podłożenie drugiego takiego samego (lub zamiennika) na próbę.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #80 Napisano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Co do softu to były juz komdbinacje. Począwszy od softu z silnika (skrzyni) 1.8 skonczywszy Na VR6. Obecnie soft mam dokładnie do mojej skrzyni, i do mojego silnika (2E, APE soft "L" wg ETKA i VIN) Na każdym sofcie brak zauważalnych zmian. Jedynie na sofcie z 1.8 szybciej (przy mniejszej prędkości) zapinałą się "3" mechaniczna. Co do spalonego oleju - szczerze powiem, że za bardzo nie wiem jak dokonać analizy tego czy u mnie olej jest spalony. Nie jest napewno czarny, jest w zasadzie mętno-brązowy ALE jest napewno ( w niedużym stopniu ) wymieszany z czerwonym atfem. W skrzyni brak opiłków (patrzałem w olej w b. słoneczny dzień), był bardzo delikatny "szlam" na dnie miski, nie wiem jak opisać. To było jak by tylko powłoka, trochę tego czegoś było też na magnesie, jak by magnes miał brodę, tylko że było tego naprawdę troszkę. albo leniwym lub nieszczelnym elektrozaworem Tak, tylko z tego co już napisaliśmy to podczas pracy skrzyni na 3 biegu żaden z elektrozaworów nie ma zasilania. A el zawó ciśnienia liniowego jak by dawał ciała to wg mnie problem byłby na każdym biegu a nie tylko na trzecim. Dobrze myślę?? No chyba że to jeszcze inaczej działa. Acha i taka sprawa bo tak siedzę i rozkminiam wieczorami, jak to jest że jak ecu skrzyni jest odpięty całkowicie to skrznia od razu wrzuca trójkę?? (na D oczywiście) Nie chodzi mi o to że jest to tryb awaryjny, przełożenie 1 do 1 itp, tylko skąd skrzynia i hydraulika "wie" gdzie ma puścić olej?? P.S. remont w toku także jak narazie tylko teoria. Do tego nałoży się wymiana gum na przegubach. Edytowane 27 Czerwca 2012 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach