Skocz do zawartości
wemb

Oryginalny hak holowniczy - podłączenie elektryki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zakupiłem oryginalny hak holow. do passat b5 . Mam problem z podłączeniem jednego kabla (nie mogłem w sieci znaleźć info). Chodzi o długi - 2-3 metrowy kabel zakończony bezpiecznikiem płaskim.

 

Dwa pytania:

 

1) Gdzie ten kabel - bezpiecznik ma być wpięty ?

2) Jeżeli ma być wpięty w skrzynce z bezpiecznikami (obok kierownicy), w jaki sposób - którędy poprowadzić ten kabel ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Bezpiecznik ma być wpięty.

2. Jutro sprawdzę u siebie czy oryginalnie bezpiecznik jest wpięty w skrzynkę bezpieczników. Jeżeli hak jest oryginalny to pewnie tak będzie, gdyż nawet w rozmieszczeniu bezpieczników opisanym na forum, jest miejsce na ten bezpiecznik.

A przewód zapewne idzie lewą stroną bagażnika, następnie progiem pasażera tylnego i kierowcy aż do skrzynki bezpieczników. I oczywiście trzeba do niego dołączyć napięcie. Sprawdzę u siebie czy jest to napięcie po włączeniu zapłonu czy jest ono tam na stałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mam pytanie w passacie b5 nie koduje się jeszcze oryginalnego haka do sterownika komfortu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

Zakupiłem oryginalny hak holow. do passat b5 . Mam problem z podłączeniem jednego kabla (nie mogłem w sieci znaleźć info). Chodzi o długi - 2-3 metrowy kabel zakończony bezpiecznikiem płaskim.

 

Dwa pytania:

 

1) Gdzie ten kabel - bezpiecznik ma być wpięty ?

2) Jeżeli ma być wpięty w skrzynce z bezpiecznikami (obok kierownicy), w jaki sposób - którędy poprowadzić ten kabel ?

podlacz go do plusa przy samym akumulatorze :) pewnie wszystkie wtyczki podpinales z tylu przy lampie i zostal tylko ten jeden ? jego masz poprowadzic pod autem wzdluz czegosd tam i ma wyjsc zaraz przy aku i przykrec go do klemy pozdrawiam

 

---------- Post added at 20:43 ---------- Previous post was at 20:43 ----------

 

a mam pytanie w passacie b5 nie koduje się jeszcze oryginalnego haka do sterownika komfortu?
nic sie nie koduje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Bardzo proszę o pomoc - bo chciałbym sam rozwiązać ten problem. Zadam konkretne pytania, więc może ktoś z Państwa pomoże:

 

1) załączam zdjęcia wtyczki (z 2 przewodami, czerwony i brązowy). Wg mnie wynika, że powinno dam dojść 12V (na czerwony kabel), masa na brązowy.

Gdzieś wyczytałem, że +12V powinno być po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

 

Skąd najprościej pociągnąć +12V po właczeniu stacyjki ?

 

2) ten długi przewód to +12V, ale raczej nie jest mi potrzebny, bo to prąd do przyczepy kempingowej

 

 

img1901r.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

ww2v.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez wemb
modyfikacja treści, bo obecna forma nie trafia do czytelnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Połączenie śrubowe na wsporniku przekaźników, oznaczone jako 75X to plus po stacyjce,tak samo czerwono-czarny kabel wychodzący ze stacyjki.Lepiej jednak będzie się wpiąć w listwę ówcześniej mierząc dokładnie miernikiem które to złącze śrubowe.Całe te złącza są pod osłoną kierownicy-trzeba ją zdemontować.Od dołu 2 torxi i z boku (pod tą plastikową osłoną bezpieczników) też są 2 lub trzy torxy-nie pamiętam dokładnie.Tam jest pewne + po zapłonie.Nie wiem jak z tyłu,ale wątpię żeby gdzieś było.Możnaby jeszcze sprawdzić w kostkach dokłądnie miernikiem,lecz nie wiem czy przekrój kabla w instalacji nie będzie za mały.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ostatecznie okazało się, że długi przewód (ten z bezpiecznikiem) ma być wpięty do stałego + (podłączyłem go pod gniazdo zapalniczki z tyłu - są dwa gniazdo, jedno mogłem poświęcić). Natomiast to czarne gniazdko ze zdjęcia, to podłączenie do przyczepki kempingowej.

 

MOgę jeszcze dodać, że moduł (AFC Modul), który jest dołączamy do instalacji z hakiem, służy tylko (przynajmniej ten u mnie) do kierunkowskazów.

 

Jest to to symulator 2 żarówek dla podłączonych 3 żarówek czyli żeby

auto w przypadku spalenia którejś z 3 pikał szybciej przerywacz tak jakby spaliła się 1 z dwóch.

 

Opis wtyków:

 

30 +12V

31 Masa

L - Lewa -> przełącznik kierunku

R - Prawa -> przełącznik kierunku

LZ - Lewy migacz (od Links ab Zugfahrzeug)

RZ - Prawy migacz

LH - Lewy migacz na przyczepce

RH - Prawy (od Rechts am Hanger)

 

Można zamknąć temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a gdzie może być bezpiecznik od haka holowniczego jeśli go nie ma tam gdzie wszystkie bezpieczniki ? (oświetlenie przyczepki działa bez bezpiecznika który jest tam gdzie wszystkie bezpieczniki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A bezpiecznik 35

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego bezpiecznika nie ma a przyczepka działa. Szukam gdzie może być takowy bezpiecznik. Gniazdo jest 13 pinowe. Auto ściągane z Holandii. Skitranego zioła jednak nie było :(

Edytowane przez gucioziom4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności