Gość rdsk4 Zgłoś #1 Napisano 1 Listopada 2006 Witam Kupiłem swojego Paska B5 1998 TDI kombi na felgach aluminiowych. Wczoraj chciałem zmienić komplet kół na zimowe, które mam na felgach stalowych, no i pojawił się problem. Śruby mocyjące felgi aluminowe są za długie do felg stalowych! Jakie śruby muszę kupić żeby było OK. Dodam że jest pięć sztuk na koło. Może ktoś wie gdzie można takie kupić np. na Allegro? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość swibno Zgłoś #2 Napisano 1 Listopada 2006 Ja kupowałem na allegro od Bituning Nie mam zastrzeżeń. Podajesz markę samochodu i dostajesz odpowiednie śruby. Śruby seryjne mają wymiar: M14 x 1.5 x 27.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 1 Listopada 2006 Oczywiście. Byle by były zrobione z dobrego materiału. Można też pytać na giełdzie lub w ASO bo bardzo często można kupić z serwisu używane w dobrej cenie HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manczkin Zgłoś #4 Napisano 31 Stycznia 2010 Dzwoniłem do ASO i mi powiedzieli, że jeżeli felgi alu i felgi stalowe są orginalne to pasują te same śruby. Miałem ten sam dylemat ale wziołem śrubę wsadziłem do dziury na śrubę do felgi aluminiowej i zmierzyłem ile wystaje śruba z drugiej strony. Operację powtórzyłem z felgą stalową i wystawała tyle samo więc potwierdza się co powiedzieli w ASO. Mam orginalne alusy i felgi stalowe. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LORD SIDIUS Zgłoś #5 Napisano 31 Stycznia 2010 Też mam te same śruby do felg aluminiowych i stalowych. Wymiar 14x1,5x28 twardość stali 10,9, zakupione w ASO i o ile pamiętam za 20szt w bardzo dobrym stanie chcieli 80 zł wystarczyło na szczotce drucianej przeczyścić i błyszczały sie jak psu jajka ( UWAGA na śruby o twardości 5,8) tez takie spotkałem. A do alufelg proponuję oddać śruby do galwanizacji są wtedy jak nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek19gt Zgłoś #6 Napisano 31 Stycznia 2010 W przypadku samochodów koncernu VW/Audi do oryginalnych felg stalowych jak i alu stosuje się te same śruby. Ale tylko w przypadku oryginalnych felg alu i stal. Jeśli zakładasz teraz stalówki polecam kupić oryginalne śruby, jak najbardziej mogą być używane. Posiadają one gniazdo kulowe które idealnie jest dopasowane do gniazda felgi. Wtedy mamy pewność że koło jest dobrze przykręcone bo kulowe gniazdo felgi jak i kula w śrubie idealnie do siebie pasują. Kup najlepiej oryginalne używki a tamte długie stosuj na lato do Twoich alusów i będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #7 Napisano 18 Maja 2010 Witam wszystkich! Kupiłem alusy do mojego Passata w rozmiarze 7x15ET35. Koła są w dobrej kondycji, a jedyny problem jaki mam dotyczy śrub. Może ktoś będzie w stanie pomóc? Tak czy inaczej oryginalne felgi stalowe mają śruby z czaszą kulistą i wymiar M14x1,5 oraz długość samego gwintu 28mm. Zmierzyłem jak pisali koledzy na forum. Wsadziłem śrubę oryginalną do felgi stalowej i długość wystającej części gwintowanej do powierzchni przylegania to ok. 19,5mm. Koła które zakupiłem mają otwory stożkowe, więc oryginalne śruby się nie nadają. Z tego co widzę to można kupić śruby stożkowe o wymiarze M14x1,5 i długości gwintu 28mm lub 30mm. Problem w tym, że jak założę do kupionej felgi śrubę z długością gwintu 30mm to wystaje 21mm, a więc o 1,5mm więcej niż jest to w oryginale (o 1,5mm wejdzie głębiej jak dokręce niż ta oryginalna w stalowych), natomiast jak kupię te 28mm to będzie wystawać tylko 19mm (o 0,5mm wejdzie płycej jak dokręce niż ta oryginalna w stalowych). Wydaje mi się, że najlepsze były by o długości gwintu 29mm, ale takich nie znalazłem nigdzie. Pytanie czy jak założę te o długości samego gwintu 30mm (w rezultacie dłuższa część robocza gwintu o 1,5mm) czy nie będą ocierać o coś w piaście koła itp.... ? No bo te 28mm to raczej odpadają. Pozdroooo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
netadmin_47 Zgłoś #8 Napisano 18 Maja 2010 Pytanie czy jak założę te o długości samego gwintu 30mm (w rezultacie dłuższa część robocza gwintu o 1,5mm) czy nie będą ocierać o coś w piaście koła itp.... ? No bo te 28mm to raczej odpadają. Różnica nie powinna przekraczać 5 mm (o tyle dłuższe dla alu) to są tylko 3 zwoje gwintu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #9 Napisano 19 Maja 2010 Czyli moge śmiało zakładać takie śruby... bo w rezultacie będą wystawały o 2mm dalej niż te oryginalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadzik Zgłoś #10 Napisano 19 Maja 2010 ja tez mam orginalne felgi aluminiowe vw a nie pasowały do stalówek ,kupiłem na szrocie po 2 zł szt. i to orginały vw/audi i wszystko gitara pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach