Rosa Zgłoś #1 Napisano 2 Sierpnia 2010 (edytowane) Temat rzeka, poruszany tysiące razy .. wszystkich tematów postów nie sposób ogarnąć a to co przeczytałem nie dało mi konkretnej odpowiedzi na mój problem. Domyślam się co to może być i pewnie to tak jest a szukam dziury w całym ale do rzeczy. Ciekło mi sporo oleju przez odmę więc założyłem OCT własnej roboty wzorując się na tematach z forum. Na początku było spoko EGR i cała reszta czysta ale z upływem kilometrów kłopot powraca nasilając się. Odma pluje tak olejem, że OCt nie spełnia swojej roli i pomimo , że się zbiera tam olej to i tak spora część trafai do turbo, żeby było mało to dookoła silnika też widać plamy oleju przy rozrządzie i obok turbiny a w zasadzie pod nią. Dodam, że turbo nowe jest roczek ma ... Teraz ja jestem za tym , że to odma i najzwyczajniej tylko pokrywa do wymiany ale kilka osób podpowiada mi , że to mogą być pierścienie albo uszczelniacze. Nie trzymają oleju i silnik "pluje" duuużym ciśnieniem na pokrywę od dołu i odma nie wytrzymuje i do tego w innych częściach też się olej wydostaje (obok rozrządu i koło turbo). Jest taka możliwość , że to coś więcej niż odma ? P.S. dodam , że na samej budowie silnika się nie znam więc sam nie mogłem podważyć tych teorii więc zwracam się do Was o pomoc ... Edytowane 2 Sierpnia 2010 przez Rosa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #2 Napisano 3 Sierpnia 2010 jakiś odzew ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #3 Napisano 3 Sierpnia 2010 a jak odkrecisz korek wlewu oleju na wolnych obrotach przy ciepłym silniku to mocno dmucha? jak zostawisz odkrecony korek to zostanie na pokrywie czy go wyrzuci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #4 Napisano 3 Sierpnia 2010 mocno dmucha .... dosyć mocno ... czyli co kapitalny remoncik silnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #5 Napisano 3 Sierpnia 2010 mocno dmucha .... dosyć mocno ... u mnie tez dmucha i jak połoze korek to on sobie lekko podskakuje - jak jest u Ciebie z tym korkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #6 Napisano 3 Sierpnia 2010 sprawdze dokładnie ... ale naprawdę coś z tym cholerstem jest nie tak ... możliwe żęby przy 230k padły pierścienie ? mogły paść po zalanej benzynce i jeździe na niej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #7 Napisano 3 Sierpnia 2010 a ile oleju bierze na 15000 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #8 Napisano 3 Sierpnia 2010 widać plamy oleju przy rozrządzie i obok turbiny a w zasadzie pod nią. Kolego a może turbina puszcza olej?Czy auto dymi na niebiesko?Musisz sprawdzić też czy nie ma uszkodzeń przewodu doprowadzającego olej do turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #9 Napisano 3 Sierpnia 2010 turina nowa jest ... co do brania oleju to wymieniałem jakieś 5 k temu i narazie około litra połknął ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #10 Napisano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) "możliwe żęby przy 230k padły pierścienie ? mogły paść po zalanej benzynce i jeździe na niej ? Kolego mam nalatane na blacie 260tyś a tak naprawdę to któż to wie..... i na remont generalny się nie zapowiada.To nie 126p że po 100tyś generalny remont.Myślę też że benzyna w silniku nie miała tak dużego wpływu.Ale silnikowcem nie jestem Edytowane 3 Sierpnia 2010 przez Marian11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #11 Napisano 3 Sierpnia 2010 ale wiesz różnie to bywa .. mi też nie chcę się wierzyć .. jak faktycznie to są pierścienie to tylko mycie silnika i na giełdę z nim ... nie mam tyle kasy .. na remoncik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #12 Napisano 3 Sierpnia 2010 co do brania oleju to wymieniałem jakieś 5 k temu i narazie około litra połknął ..... to faktycznie cos nie tak z tym slnikiem - a jeździsz raczej spokojnie czy cisniesz na gaz? im mocniej cisniesz tym bardziej odma bedzie dawało możliwe żęby przy 230k padły pierścienie ? normalnie raczej nie mogły paść po zalanej benzynce i jeździe na niej ? długo jechałes na tej benzynie? napisz jeszccze od kiedy sie tak dzieje - zaczęło sie po wymianie turbo? podłaczałes pod vaga? nie ma zadnych błedów? mozna byłoby sprawdzić na logach dynamicznych jakie cisnienie turbo daje. Dodatkowo sprawdziłbym cisnienie na tłokach, jak jest niskie to faktycznie mogą byc te pierscienie ale to tylko domysły - najpierw posprawdzaj a później mysl o kapitalnym remoncie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #13 Napisano 3 Sierpnia 2010 Na benzynie jechał aż silnik zgasł ... czyli dosyć długo ... logi były robione jakieś 2miechy temu i turbinka dawała trosze niższe ciśnienie i od wyższych obrotów ale to raczej wina tego że po wymianie turbiny na mocniejszą nie dostosowałem programu do niej. A tak orientacyjnie wiecie może ile kosztuje sprawdzenie ciśnienia na tłokach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #14 Napisano 3 Sierpnia 2010 Odma pluje tak olejem, że OCt nie spełnia swojej roli i pomimo , że się zbiera tam olej to i tak spora część trafai do turbo Kolego proponuje pewne rozwiązanie z twojego opisu wynika że masz OCT podłączone do wejścia przed turbiną.Zmień to na forum są opisy aby zaślepić wejście przed turbiną i oct zbiera wszystko. Opary nie trafiają do dolotu powietrza.Będziesz miał pewność ze ubytek oleju jest wynikiem uszkodzonego separatora oleju.Jeśli natomiast będzie olej w dolocie to niestety pada nowa turbina,jeśli przewody IC będą czyste to pada silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #15 Napisano 3 Sierpnia 2010 akieś 5 k temu i narazie około litra połknął To coś nie halo, bo jak już to TDI łyka te 0.5-1L ale na 10-12tyś km. Mój przy bardzo częstym pałowaniu ponad 4k obr wypluł 0.7L przez 13.5tyś, na blacie niby 305k, ale w rzeczywistości i tak myślę, że ze 100-150 jeszcze ma ... Jazda na benzynie nie ma nic do brania oleju, plucia nim w odme. Jedyne co to w takim wypadku cierpi pompa wtryskowa, a u Ciebie pompowtryski. Sprawdź też ten korek - po pałowaniu będzie bardziej podskakiwał, ale spaść w żadnym wypadku nie może z pokrywy, ma podskakiwać (dmuchanie i ssanie). Mówisz, że widać na około silnika plamy oleju, także w okolicach rozrządu. Sprawdź czy nie cieknie spod pokrywy zaworów (przerabiałem to ostatnio u siebie) Ostatecznie jak chcesz sprawdzić kondyche pierścieni i uszczelniaczy to sprawdź stopień kompresji na poszczególnych cylindrach (koszt dosyć nie duży, poniżej 50zł powinieneś się wyrobić - zależy od warsztatu oczywiście). Wtedy będzie już co nieco wiadomo. Napisz też jak z mocą i dymieniem auta, na zimnym jak i na ciepłym (tylko mocy na zimnym nie sprawdzaj, ale to tylko tak przypominam, bo wierzę, że dbasz o swoje TDI jak każdy . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #16 Napisano 3 Sierpnia 2010 Kolego proponuje pewne rozwiązanie z twojego opisu wynika że masz OCT podłączone do wejścia przed turbiną.Zmień to na forum są opisy aby zaślepić wejście przed turbiną i oct zbiera wszystko. Opary nie trafiają do dolotu powietrza.Będziesz miał pewność ze ubytek oleju jest wynikiem uszkodzonego separatora oleju.Jeśli natomiast będzie olej w dolocie to niestety pada nowa turbina,jeśli przewody IC będą czyste to pada silnik Faktycznie pokombinuje z tą odmą tak jak mówisz .. tylko będę musiał zrobić dziurki w OCT . Napisz też jak z mocą i dymieniem auta, na zimnym jak i na ciepłym (tylko mocy na zimnym nie sprawdzaj, ale to tylko tak przypominam, bo wierzę, że dbasz o swoje TDI jak każdy . Moc to on ma na szczęście ... żadnych zauważalnych spadków mocy ... czasami zdaży mu się puścić dymek niebieski/szary po odpaleniu bo w trakcie jazdy jak puszcza to na tyle mały że ja go w lusterku nie widzę. P.S. co do dymka to jeszcze w grę wchodzi odma bo jak ona puszcza ostro też ten olej też się będzie palił ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #17 Napisano 3 Sierpnia 2010 czasami zdaży mu się puścić dymek niebieski/szary po odpaleniu bo w trakcie jazdy jak puszcza to na tyle mały że ja go w lusterku nie widzę. to jest normalne w tych silnikach ---------- Post added at 21:15 ---------- Previous post was at 21:04 ---------- jescze jedno, jestes pewien ze masz oryginalny przebieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #18 Napisano 3 Sierpnia 2010 zaraz jadę do dziewczyny to sprawdzę ten korek ... na rozgrzanym silniku. Zapomniałem dodać , że rano jak odkręcałem na zimnym to było słychać bardzo głośno i wyraźnie coś w stylu bicia młotka o metal bardzo szybko i rytmicznie. Zakręcam korek i cisza ... ciekawe czy to normalne .. chyba nie bo to naprawdę głośno słychać .. ---------- Post added at 21:19 ---------- Previous post was at 21:17 ---------- jescze jedno, jestes pewien ze masz oryginalny przebieg? Tak pewien , że sprawdzany pod każdym względem .. w serwisie po numerze oraz pod kompem przez kolegę z forum co się zna na tym. Z resztą samochód jak kupowałem miał 4 lata i 190k przebiegu ... da się więcej wykręcić w 4 lata ? ---------- Post added at 21:21 ---------- Previous post was at 21:19 ---------- P.S. Jak padają pierścienie to spada też moc samochodu czy tylko jedynym objawem jest ŻARCIE oleju ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #19 Napisano 3 Sierpnia 2010 to było słychać bardzo głośno i wyraźnie coś w stylu bicia młotka o metal bardzo szybko i rytmicznie sprawdze u siebie ale to o czym mówisz to pewno popychacze hydrauliczne - a długo to stukanie słychać? jaki olej lejesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #20 Napisano 3 Sierpnia 2010 sprawdze u siebieale to o czym mówisz to pewno popychacze hydrauliczne - a długo to stukanie słychać? jaki olej lejesz? MATKO .. jeszcze coś ? Olej MOTUL od kolegi z forum zakupiony ... a czy długo w sensie czy od dawna ? tego nie wiem dzisiaj zauważyłem wcześniej nie odkręcałem korka na włączonym ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach