Skocz do zawartości
Rogas

Po wymianie silnik ciężko odpala - 1,9 TDI BLS

Rekomendowane odpowiedzi

W moim Passacie B6 – 1,9 TDI BLS padł silnik (zatarcie panewek na wale). Kupiłem kompletny silnik z głowicą i pompowtryskiwaczami, a zakład dokonał wymiany. Wkładany siłnik był prawie nowy - 3 tys. przebiegu.

 

W aucie uszkodzony miałem czujnik doładowania – wymienili (nowy ASO). Nowy poszedł termostat, wszystkie płyny i filtry. Zasugerowali również, że uszkodzony jest czujnik położenia wałka – to już mnie zaskoczyło bo w poprzednim silniku był ok. Nie wymienili go jednak.

 

Autem wyjechałem, wszystko ok. Rano miałem spore problemy z odpaleniem – mocno zmotywowało mnie to do wymiany czujnika wałka. :taksobie Po wymianie dalej niewiele się w tej materii poprawiło – zazwyczaj po odpaleniu musiałem dodawać lekko gazu aby nie zgasł. Ale cały dzień w sumie jeździłem i wszystko było ok.

 

Telefonicznie mechanik potwierdzi, że sprawdzali rozrząd – i przed włożeniem silnika i zaraz po.

 

Dziś rano auto nie odpaliło (zimne). Zakręci, jakby na setną sekundy zapali i gaśnie.

 

Wiem, że to sprawa tego co nie małą kasę wziął za wymianę – ale może warto go nakierować.

 

Co może być przyczyną nie odpalania? Gdzie dalej szukać? Macie jakieś sugestie?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a czy wyswietlaja ci się jakieś info na pulpicie. Bo ja nie mogłem zapalić 2.0 tdi gdy padł mi pompowtrysk. Jak był ciepły to palił a rano lipa. Ale dodam ze miałem bledy na kompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robił wziął pieniądze to niech to naprawi. Jako pierwsze trzeba podłączyć dziada pod komputer ... może coś wykaże .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim Passacie B6 – 1,9 TDI BLS padł silnik (zatarcie panewek na wale). Kupiłem kompletny silnik z głowicą i pompowtryskiwaczami, a zakład dokonał wymiany. Wkładany siłnik był prawie nowy - 3 tys. przebiegu.

 

W aucie uszkodzony miałem czujnik doładowania – wymienili (nowy ASO). Nowy poszedł termostat, wszystkie płyny i filtry. Zasugerowali również, że uszkodzony jest czujnik położenia wałka – to już mnie zaskoczyło bo w poprzednim silniku był ok. Nie wymienili go jednak.

 

Autem wyjechałem, wszystko ok. Rano miałem spore problemy z odpaleniem – mocno zmotywowało mnie to do wymiany czujnika wałka. :taksobie Po wymianie dalej niewiele się w tej materii poprawiło – zazwyczaj po odpaleniu musiałem dodawać lekko gazu aby nie zgasł. Ale cały dzień w sumie jeździłem i wszystko było ok.

 

Telefonicznie mechanik potwierdzi, że sprawdzali rozrząd – i przed włożeniem silnika i zaraz po.

 

Dziś rano auto nie odpaliło (zimne). Zakręci, jakby na setną sekundy zapali i gaśnie.

 

Wiem, że to sprawa tego co nie małą kasę wziął za wymianę – ale może warto go nakierować.

 

Co może być przyczyną nie odpalania? Gdzie dalej szukać? Macie jakieś sugestie?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Zakręci, jakby na setną sekundy zapali i gaśnie.

Kolego może sprawdź układ paliwowy.Może cofa się paliwo i następuje zapowietrzenie układu co owocuje ciężkim rozruchem.

Edytowane przez Marian11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z kolegą Marian11. Jednak jeżeli to nie pomoże to zastanowiłbym się nad przełożeniem starych pompek do nowego silnika (miejsce pompki ma odpowiadać miejscu w starym silniku). Poczytaj w działach B5 bo tam jest dużo o podobnych problemach. Kiedyś coś podobnego przerabiałem w T5 tyle,że tam dodatkowo auto nie jechało z dołu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... wczoraj odpalałem 20x i nic. Dzisiaj wsiadłem i zapalił jak nowe auto. Dojechałem pod serwis, zgasiłem, odpalił ponownie - żadnych problemów.

 

Dziś i wczoraj - ta sama temp. to samo miejsce postoju, ten sam sposób odpalania...

 

WTF!!?!

 

Auto stoi pod serwisem, rano wyląduje pod kompem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy przypadek. Jak go sprawdzą to podziel się informacją czy coś znaleźli, ewentualnie jakie były parametry wykonywanych pomiarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już jest ok.

 

Panowie twierdzą, że po wymianie czujnika wałka trzeba robić ponownie synchronizację.

 

Mnie się jednak wydaje, że po prostu o niej zapomnieli :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że się tak zapytam coś TY zrobił ze starym silnikiem, że został wymieniony ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm - nic w sumie.

 

Zatarły się panewki na wale przy przebiegu około 170 tys. Jechał, ale stukało coraz mocniej.

 

Passat b6 to jednak już nie B4 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jechał, ale stukało coraz mocniej

 

 

?? Nie zaniepokoilo Cie to?? Ja bym od razu zatrzymal silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
?? Nie zaniepokoilo Cie to?? Ja bym od razu zatrzymal silnik

 

Weź pod uwagę, że w dieslu czasem ciężko usłyszeć stukanie, skoro diesel sam z siebie stuka. :D;)

Jeździłem poprzednio Almerą z silnikiem dCi (a ten ma nieco wyższą kulturę pracy, niż TDI) i dopiero po dłuższym czasie zorientowałem się, że z silnika zaczynają dobiegać mi inne stuki, niż typowy klekot diesla. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności