Skocz do zawartości
chemik86

sruby trzymające pokrywę głowicy - czy da się wymienić?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie odnośnie tego czy da się wymienić śruby na które wchodzą nakrętki trzymające pokrywę, z moimi jest coś nie tego:/ miałem wyciek,

zamówiłem uszczelkę ale do czasu wymiany chciałem dokręcić jedną z nakrętek no i wyszło że wszystkie śruby są luźne, jak próbowałem dokręcić dynamometrycznym to wskazówka nawet nie drgnęła, próbowałem podłożyć podkładki ale też kicha, te śruby są poprostu wyrobione. I powstaje pytanie czy je da się jakoś wymienić czy ostatecznie trzeba ja zgwintować na mniejsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że da się wykręcić szpilki wystarczy nakręcić dwie nakrętki na jedną szpilkę zakontrować i normalnie wykręcisz szpilkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, nigdy silnika nie rozbierałem to nie wiedziałęm no a teraz już wiem, dzięki wielkie!!

Może to śmieszne ale jak słyszałem o szpilkach to myślałem że pod deklem są jakieś dosłownie bolce centrujące:D:D

Jeszcze raz dzięki:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde, zachaczyłęm o 3 motoryzacyjne i nigdzie nic nie wiedzą o możliwości dokupienia szpilek itp, w jednym tylko była opcja kupić uszczelkę z całym zestawem ale nie bardzo mi odpowiada płacić 110 zł za uszczelke które do mojego silnika występuje w 3 wersjach:/. Jakby ktoś kupował te szpilki to niech napisze gdzie to dostał:D

A i pojawiło mi się jeszcze jednopytanie a nie chcę zaśmiecać forum, miałem pęknięty ten plastykowy wąż wychodzący od ufo, założyłem jak na razie taki niby gumowy do olejów, no i pytanie czy to coś przeszkadza i czy musi tam być koniecznie twardy taki jak był ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurde, zachaczyłęm o 3 motoryzacyjne i nigdzie nic nie wiedzą o możliwości dokupienia szpilek

zrób to sam ;) co mi przychodzi do głowy?? nagwintować samemu, kupić długi drut nagwintowany i go pociąć lub poobcinać główki od śrubek. wystarczy tylko sprawdzić średnicę szpilek jaka ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Szpilki prędzej znajdziesz w sklepach "żelaznych" czyli tam gdzie sprzedają śruby, nakrętki itd.

 

Drugie pytanie ... jezeli sie z nim nic nie dzieje to ja bym zostawił taki jak jest.

 

pozdr

 

EDIT:

nagwintować samemu, kupić długi drut nagwintowany i go pociąć lub poobcinać główki od śrubek

 

Zły pomysł, szpilka musi miec nienagwintowaną część ktora stanowi opór przy wkrecaniu w otwór w głowicy. Jezeli zrobisz to z preta gwintowanego to jest spore prawdopodobienstwo ze uszkodzisz gwinty w glowicy.

Edytowane przez herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla silnika PF: 026103400A koszt 7 zł/szt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przestańcie Panowie, chyba nie ma prostszej rzeczy do zrobienia. Wykręcić stare szpilki, czy to kontrując nakrętki, czy jakimis szczypcami, dokupić długie śruby, zdaje sie M6, później obciąć łby i skrócić na wymiar starych szpilek i wkręcić, powinno sie dać palcami, a jak się nie da palcami, to też za pomocą kontrowania dwóch nakrętek. Obejrzyj sobie dekiel czy nie jest "wypaczony". Można go trochę przetrzeć papierem ściernym na płycie traserskiej lub na czymś płaskim. Jeżeli nadal jest wypaczony, to musisz kupić uszczelkę gumowo-korkową, która ci się ugnie trochę. Wszystko przed montażem wyczyść i odtłuść, a w miejscu gdzie jest wkładka na panewce wałka rozrządu, posmaruj hermetikiem lub innym silikonem do tego przeznaczonym. Wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko, dzięki wielkie za porady Panowie, chyba faktycznie ukrócę o łeb m6:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zły pomysł, szpilka musi miec nienagwintowaną część ktora stanowi opór przy wkrecaniu w otwór w głowicy.

 

kurde zapomniałem o tym.. tak dawno rozkręcałem silnik ;) ale z tym tez można sobie poradzić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli z TD podejdą to mam komplet szpilek z demontazu ORI VW :) 20zł komplet....ale się dowiedz czy spasują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajnie, tylko jak skumać czy spasują:D Może w etce albo czymś takim byłby numer tych z tdi i tych do mnie to jakby się pokrywał to by chyba pasowały:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś z Katowic..ja w tym mieście seksu i biznesu pracuję...zdejmij jedną ja weznę ten komplecik z garażu :) umówimy się na spota :D porównamy szpile jak będą te same to dobijemy targu co ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ****, dwie szpile przy dokręcaniu szlag trafił i się ukręciły, zostało mi 6 sprawnych a po 8 muszę być w drodze:/, ale zauważyłem że dziury na szpile wychodzą na wylot więc wpadłem na patent żeby od spodu wkręcić m6, potem od góry zrobić podkładkę z miedzianej nakrętki gazowej, one są dość cieńkie więc będą kontrować jako tako i może zapobiegną uszkodzeniu gwintu od głowicy, na to wmontować dekiel i dokręcić, co o tym myślicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie zapomnij to opatentować :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

e no:D Luzik, zamontowałem od góry śruby jednak, z uszczelką korkową, bez silikonu:D Pasio walnął dziś 670 km i ani kropla nie uleciała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności