Skocz do zawartości
ideally

Prośba o analizę logów AWT 1.8t

Rekomendowane odpowiedzi

Logi na ciepłym silniku:

 

 

Log (0 - 091,010,023)

Log (1 - 005,004,003)

Log (2 - 000,001,002)

Log (3 - 118,115,100)

 

Inne:

Log (4 - 036)

Log (5 - 034)

Log (6 - 030,032,033)

 

Logi na rozgrzewającym się silniku IDLE:

 

 

Log (0 - 003)

Log (1 - 010,099,100)

Log (2 - 006)

Log (6 - 001)

Log (0 - 005,004,003)

 

 

I jeszcze jedno. Od czasu do czasu wyskakują błędy, tak raz na tydzień (w szczególności ten pierwszy nawet co parę dni, pozostałe dość rzadko, ale występują i nie zawsze zapala się lampka spalin):

 

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 35-00 - -

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low

P1103 - 35-10 - - - Intermittent

 

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 -35-10 - - - Intermittent

 

Dają się kasować.

 

W VAG w zakładce READINESS wszystko jest na PASSED (na chodzącym silniku) oprócz Air Injection (failed or incomplete).

 

Mam LPG, więc może niektóre błędy właśnie się skądś biorą, ale co do czujnika tlenu, to mam wrażenie, że jest walnięty.

 

Jeśli zrobiłem coś nie tak, proszę napisać, logi robiłem po raz pierwszy i na pewno zrobiłem coś nie tak :)

 

Dodam, że od piątku auto po nocy po zapaleniu od razu drga przez parę sekund (i obroty w granicach 300-400rpm) i za chwilę normalnie ssanie. Dziwne, bo nigdy tego nie było. Błędów żadnych nie ma.

 

Do tej pory wymieniłem przepływkę na Bosch, świece VW Platinum (w ASO), filtr powietrza.

Co do błędu 16795, to nie wiem od czego zacząć - bo pratkycznie - to jest takie koło, jednen błąd jest być może winą innego i tak w kółko.

 

 

 

Dzięk z góry za odp.

 

Grzesiek

Edytowane przez ideally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 35-00 - - Niewydolny układ podawania bądz grzania,odpowiada za podgrzewanie powietrza po odpaleniu,aby szybciej rozgrzać katalizator.Kolejny błąd to błąd sondy przed katem,być może z racji braku "secondary air injection",lub powolnego padania sondy(trzeci wariant wtyczka poluzowana).Kolejny błąd świadczy o niewydolności katalizatora co równiez może byc spowodowane brakiem "secondary air injection".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ABC]Diagnostyka 1.8 20V TURBO AEB APU AWT AWM 1.8T - krok po kroku [GUIDE] v.0.3

 

dobrze zacząłeś z logami, ale nie te, co trzeba zrobiłeś...

jeśli jest błąd incorrect flow, to albo n112 pod kolektorem ssącym nawala, albo pompa (te suszarka w zderzaku) już się skończyła i po prostu nie dogrzewa sondy lambda w ciągu tych pierwszych minut po odpaleniu silnika jak oczekiwano, stąd błąd jaki opisałeś (performance too low). W pierwszej kolejności wszystkie gumki idące spod kolektora do tego srebrnego zaworu z tyłu głowicy zlokalizowanego... (trochę gimnastyki z tym jest).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne ,Log (3 - 118,115,100), tak jak inni widzialem z AWT, a tutaj ani jeden nie nadaje sie?

 

To, co mi teraz podales, zawiera jakies wykresy, wiec nie mam pojecia skad one są.

 

Przeczytałem instrukcje i tak bylo wiele kanalow, wiec prawie wszystkie zmierzylem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Te" wykresy, to jest np stosunek obrotów do podawanej masy powietrza.czyli to samo co np u ciebie przedstawione jest za pomoca cyferek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwne ,Log (3 - 118,115,100), tak jak inni widzialem z AWT, a tutaj ani jeden nie nadaje sie?

ok, ale ja mówiłem o wykresie 002 + 115 lub 002 + 118 żeby ocenić stan doładowania. Poza tym podałem Ci link do tematu ogólnego, a nie do wykresów, więc nie bardzo rozumiem o czym teraz rozmawiamy. Zrobiony przez Ciebie log (wspomniany log 3) pokazuje, że cośtam turbo dmucha, ale nie daje ocenić pracy przepływomierza. Dodaj do tego 002 i będzie ładnie widać sprawność / szczelność układu doładowania. Na kanale 032 masz jeszcze liczbę, którą warto tutaj przedstawić (nieważne czy dynamicznie, czy statycznie - te wartości się nie zmieniają raczej jak już silnik się rozgrzeje).

 

Diagnostyka SAI (secondary air injection) będzie raczej organoleptyczna jak wspomniałem wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Log (2 - 000,001,002)

 

 

tutaj jest przepływomierz (całkiem po prawej). Co prawda w innym 'run' samochodu, ale jest :)

 

Chyba, że zrobić od nowa, to co podałeś?

 

między innymi kanał 032: Log (6 - 030,032,033)

 

Co do SAI, to próbuję z tym walczyć, ale coś mi nie wychodzi.

 

Sprawdzałem te wężyki, ale chyba nie wszystkie. Wymieniłem ostatnio taki trójnik (gruby), który idzie do głowicy. Być może mam gdzieś nieszczelność, bo błąd pojawia się coraz częściej. Lubię grzebać, ale dojścia tam nie ma:) Nie mniej jednak, postaram się sprostać zadaniu i sprawdzić wszystkie wężyki, choć z zewnątrz wyglądają bardzo dobrze, nie są sparciałe, itp.

Edytowane przez ideally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

032 zgłasza wartość 00, to znaczy że albo sonda lambda nic nie mierzy, albo jest emulowana przez sterownik LPG. Jeśli to pierwsze, to wymiana, jeśli to drugie, to zapomnij, że w takim stanie uda Ci się dojść do jakiejkolwiek diagnozy (najpierw trzebaby wyłączyć w ogóle instalację LPG i sprawić, żeby sterownik sam się skalibrował w oparciu o parametry dochodzące z czujników).

 

---------- Post added at 06:21 ---------- Previous post was at 06:19 ----------

 

przepływomierz delikatnie zaniża -> czy wymieniłeś na oryginalny w salonie? Jeśli nie, to oddaj go do sklepu i kup taki, jak potrzeba... zabawa w zamienniki była omawiana wiele razy na tym forum. Albo problemy z dawką, albo oryginalne przepływomierze do 1.8T dobrane po numerach w salonie... to nie TDI, gdzie wystarczy wstawić diodę, żeby ustawić dawkę na pełnych obrotach.

 

BTW. logi były wykonywane na LPG czy na Pb?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

 

Sonda nie jest odłączona, działa, bo się pytałem gazownika, żadnych emulatorów. Poza tym było widać w programie gdy pracuje na benzynie i na gazie. Może przez tą sondę ciągle nie mogą mi ustawić dobrych parametrów lpg... Czasami działa dobrze, a czasami źle.

 

Wszystko robione na benzynie. Numery na przepływomierzach były identyczne, choć kupiłem w sklepie po oddaniu starego. W ASO po oddaniu starego chcieli 600zł (lub bez 1000zł), dlatego w sklepie kupiłem (niecałe 300zł po oddaniu starego). Więc kupno w salonie za 1000zł raczej odpada :(

 

Zakupiłem sondę, lecz dojście jest .... żartem, chyba, że starą przetnę. To jest ta sonda pierwsza jak się patrzy po otworzeniu maski?

Edytowane przez ideally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ideally, pierwsza sonda patrząc od strony silnika odpowiada właśnie za dawkowanie... tam zawsze są jakieś korekty podane na kanale 032, chyba że właśnie skasowałeś błędy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakupiona sonda podłączona. Autem nie szarpie na postoju (takie drgania występowały). Uruchomienie za pierwszym razem, już nie gasł, ani nie miał problemów dzisiaj na zimnym.

 

 

Dziś o niebo chłodniej, auto ładnie jeździ, ale w upał to tak sobie mu szło (miał ponad 61 stopni w dolocie).

 

Oto kolejne logi, ale niestety na luzie (chodzi głównie o sondę, czy jest ok), dynamicznych nie robiłem, bo jestem w górach teraz a tu nie mam gdzie się rozpędzić powyżej 100kmh i do tego dziury a nie drogi :)

 

Po weekendzie postaram się jeszcze zrobić dynamiczne. Ponadto, na pewno muszę jeszcze wyeliminować problem z pompą wtórnego powietrza, błąd nie wyskakuje póki co, ale zobaczę przez najbliższe dni.

 

Log (0 - 037,032,033)

Log (1 - 107,032,033)

Log (2 - 014,032,033)

Log (3 - 030,032,033)

Log (4 - 031,032,033)

Log (5 - 099,032,033)

Log (6 - 041,032,033)

Log (7 - 036,032,033)

 

Czy jest możliwość, aby sprawdzić pompę wtórnego powietrza w jakiś sposób?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu coś się pojawiło w 32 :) (korekty).

wygląda na to, że wszystko jest OK!

 

btw. przy 61 stopniach w dolocie ten silnik tak cofa zapłon, że tam może nawet 130 koni nie być...

 

Czy jest możliwość, aby sprawdzić pompę wtórnego powietrza w jakiś sposób?

teoretycznie tak: 77 / 78 kanał basic settings na biegu jałowym powinien taką próbę przeprowadzić i zwrócić wynik testu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seryjnie w passacie z turbo powinni montować jakiś dodatkowy cooler, to może by jeździł normalnie. Jak sprawdzę ten kanał dam znać.

 

Aha - czy wężyki podciśnienia można sprawdzić takim sprejem do wykrywania nieszczelności na pracującym silniku?

 

Sprawdzałem wężyki, dodatkowo przeczyściłem taki zaworek, który jest przy grubszym wężu od przepływomierza (coś na kształt grzybka, czarny, w środku sprężynka) , z którego po zalaniu benzyną ekstrakcyjną, z 3 razy, wypłynęła czarna maź. Z tego zaworka idzie małe gumowe kolanko, które było zasyfione, które z kolei idzie do metalowej czarnej rurki. Czy on jest rozbieralny?

 

Zamierzam jeszcze przeczyścić (chociaż dostęp jest gorzej niż średni) rurki i może ten zaworek srebrny za głowicą (w kształcie grzybka). Czy on też jest rozbieralny i nie zaszkodzę mu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzałem wężyki, dodatkowo przeczyściłem taki zaworek, który jest przy grubszym wężu od przepływomierza (coś na kształt grzybka, czarny, w środku sprężynka) , z którego po zalaniu benzyną ekstrakcyjną, z 3 razy, wypłynęła czarna maź. Z tego zaworka idzie małe gumowe kolanko, które było zasyfione, które z kolei idzie do metalowej czarnej rurki. Czy on jest rozbieralny?

restryktor od odmy (żeby opary oleju delikatnie spływały do dolotu), to zawsze będzie brudne, a i nie wpływa na wydajność...

 

Seryjnie w passacie z turbo powinni montować jakiś dodatkowy cooler, to może by jeździł normalnie. Jak sprawdzę ten kanał dam znać.

ten seryjny nie dość, że jest dość mały, to jeszcze nie ma przelotu (w audi są dziury w zderzaku - patrz temat Otwór w nadkolu do Intercoolera (przeróbka z passat3b.de) :P)

 

Aha - czy wężyki podciśnienia można sprawdzić takim sprejem do wykrywania nieszczelności na pracującym silniku?

 

spróbuj. Na biegu jałowym silnik zasysa powietrze przez każdą możliwą nieszczelność...

Zamierzam jeszcze przeczyścić (chociaż dostęp jest gorzej niż średni) rurki i może ten zaworek srebrny za głowicą (w kształcie grzybka). Czy on też jest rozbieralny i nie zaszkodzę mu?

mówisz o zaworze "combi valve", który odpowiada za wprowadzanie powietrza z wtórnego obiegu (secondary air injection) do komory spalania w momencie, kiedy silnik jest zimny i istnieje konieczność zwiększenia temperatury spalin co by rozgrzać sondę lambda maksymalnie szybko... to też nie wpływa na performance, ale może powodować błędy lambdy (heat circuit performance below threashold czy jakoś tak...).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałeś u siebie w końcu tą krateczkę (nadkole) z s4? Jeśli tak, to czy dało coś (np. brak efektu 'puchnięcia' silnika w upalne dni, czyli ogólnie zmniejszenie temp. w dolocie).

 

- co mogę jeszcze posprawdzać, gdy brakuje mu mocy 'od dołu', zanim załączy się sprężarka? Auto od jakiegoś czasu ma efekt 'kangura'. Gaz, ok 1800rpm, puszczenie sprzęgła (tak jakby myślał przez moment) i dopiero rusza do przodu.

 

Wymieniony przepływomierz, nowe cewki, świece (VW), sonda, mam do sprawdzenia jeszcze sprejem wezyki cisnienia doladowanego

 

oraz

- EGR

- n75

- n18

 

Jak sprawdzić trzy pozostałe? (egr, itp.)

-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie ta kratka w zderzaku coś dała... ale zdania są podzielone ;)

 

jak z dołu brakuje mocy, to może być DV albo faktycznie coś z N75. Diagnostykę masz opisaną w dziale wyżej - temat przyklejony ;)

 

Co do sprawdzania N18 i EGR to... nie musisz nic sprawdzać ;) nic takového neexistuje w 1.8T :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...nie znam procedury testowej, więc nie wiem czy to -93% oznacza OK czy NIE OK ;) Ważne, że działa.

 

Napisz proszę czy instalacja, którą posiadasz to Stag4? Bo na forum jest też log kolegi, który w drugim polu 032 ma 0.0 na Stagu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam staga, a logi robie tylko na benzynie. Teraz po wymianie sondy jeździ o niebo lepiej, nie trzeba tyle gazu wciskać a i mniej pali.

 

Mam instalacje KME Gold na czerwonym Valtekach. Działa, malo pali i to chyba najważniejsze (teraz już poniżej 10l/100lpg), przejechałem 420km i jeszcze jest z 6l gazu, a wchodzi 42 litry..

 

Co do testu, to zaczął działać, bo widać było test on, za chwilę jednak się test sam wyłączył. Czyli coś tam działa, ale wartość jest cokolwiek dziwna.

 

Muszę w końcu wyeliminować te "secondary injection system", bo ciągle mi pokazuje w zakładce [readiness] - 'failed or incomplete'. Czyli na początku ma problem. Check jeszcze się nie pokazuje, ale z tego co wyczytałem na forum będzie się pojawiał. Niektórzy w ogóle wywalili tez zaworek, albo go obeszli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

wczoraj znowu zapalila sie moja ulubiona kontrolka spalin. I na to moja reakcja "Ty k.....o!" :) Sondy juz nie pokazuje, ale ciagle nie wiem co z tym ukladem. Myslalem nad katalizatorem, ze moze zapchany, ale jak tak pomysle, to byc moze jest to wina SAI.

 

Patrzylem na te wezyki przy zaworach i sa ok, nawet popryskalem sprejem do spradzania nieszczelnosci i nic nie wykazalo. Moze po prostu je zmienic mimo wszystko. Jaki jest ich rozmiar i gdzie takie dostac, w castoramie czy motoryzacyjnym, jakies musza byc spelnione parametry?

 

Bledy:

 

16795 już nie jest tymczasowy :(

 

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 35-00 - -

 

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 -35-10 - - - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności