Gość christoa Zgłoś #1 Napisano 30 Października 2006 Witam. Zastanawiam się nad wymianą standardowego filtra powietrza na filtr sportowy firmy k&n. Passat silnik 1,8 20v bez turba. Chciałbym zyskać trochę na przyspieszeniu bo auto jest mułowate. Zaznaczam że nie chodzi mi o jakies poważne tuningi. auto chce zostawić seryjne chodzi mi tylko o troche lepsze przyspieszenie. Mysle tez ewentualnie nad innym chipem ale to juz moze kiedys i inny temat. Czy jak wymienię sam wklad na K&N poprawi się przyspieszenie? Wiem że plus takiego filtra to napewno że mogę go używać kilka razy, są specjalne płyny do mycia go. A co oprócz tego? Prosiłbym o wasze opinie Dziękuję za pierwszą odpowiedź, więc mam jeszcze takie pytanka. Skoro nic nie pomoże w przyspieszeniu? dlaczego nazywa się sportowy ? tylko dlatego że będzie głosniej chodził? Ewentualnie co mógłbys mi polecić zeby poprawić przyspieszenie? P.S. Temat który podałeś czytałem, myslę nad tym i chyba włożę taki chip, nie chodzi mi konkretnie o to żeby mi się taka robota zwróciła, tylko o porawę komfortu jazdy a zawsze coś zmieni. A jak bym zamontował stożkowy? co o tym sądzisz? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 30 Października 2006 Czy jak wymienię sam wklad na K&N poprawi się przyspieszenie? Nie Wiem że plus takiego filtra to napewno że mogę go używać kilka razy, są specjalne płyny do mycia go Tak A co oprócz tego? Więcej hałasu na wyższych obrotach Mysle tez ewentualnie nad innym chipem ale to juz moze kiedys i inny temat http://www.forum.vw-passat.pl/topics7/chip-w-18-20v-bez-turbiny-vt8147.htm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #3 Napisano 30 Października 2006 generalnie jak napisal poprzednik nie odczujesz kompletnie nic po zamontowaniu innego filtra powietrza... no moze bedzie troche glosniej.... poza tym ODRADZAM montowanie mokrych filtrów powietrza. Po czyszczeniu filtra oliwą bardzo czesto zle jest wysuszony filtr i oliwa osiada na przepływce... po czym musisz wymieniac przeplywke.... btw znam kilka 1.8T pod 300km jezdzacych na seryjnym filtrze... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #4 Napisano 30 Października 2006 przypomnialo mi sie... AEM ma suchy filtr powietrza w swojej ofercie, wiec wyjscie jest siakes 900pln pewnie chcesz lepszych osiagów wrzuc 1.8T. najtaniej i najprosciej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość barti_go Zgłoś #5 Napisano 31 Października 2006 filterek ten kosztuje 250-300zł mam takowy i jest różnica między zwykłym,lepsze spalanie,jest długowieczny i daje takie efekty jak stożek lecz bez pomruku.Tak więc nie wszyscy się znają i się wypowiadają. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość balin Zgłoś #6 Napisano 1 Listopada 2006 christoa, Witam.Tez mam paska 1.8 20v.Zamontowałem wkład filtru K&N-220zl w firmie tuningowej.Dodało to troche elastycznosci w okolicach 2000 tyś obrotów a na chamowni 2% mocy czyli ok 2.5 KM,zmieniłem teraz cały wydech na ULTER sportowy,dedykowany do tego silnika,ma to dac ok 8% mocy ale jeszcze niesprawdzałem-po tej modyfikacji auto wydaje sie lżejsze i sprawniejsze,jeszcze tylko chip ktora ma dac ok 12KM-po tych wszystkich zmianach powinno juz byc całkiem niezle. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość balin Zgłoś #7 Napisano 1 Listopada 2006 barti_go, Jaki masz silnik? Coś jeszcze zminiałeś? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #8 Napisano 2 Listopada 2006 @ balin do tej pory wydawalo mi sie ze filtry "sportowe" daja gore a nie dół.... moze po prostu poprzedni miales usyfiony....... 2km to granica błędu hamowni.... nie biorac pod uwage ewentualnych zmian tmp.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość balin Zgłoś #9 Napisano 3 Listopada 2006 Piotrunio, Tez słyszałem ze filtr pomaga w gornym zakresie obrotow ale w moim przypadku pomogl w dolnym a filtr zwykły miałem swiezo wymieniony.Z tym przeklamaniem mozesz miec racje ale mam zamiar zmiezyc moc po wszystkich zmianach.Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #10 Napisano 4 Listopada 2006 hamownia prawde Ci powie:) tylko teraz jest rozkminka ktora jest lepsza i bardziej wiarygodna.... maha czy inercja?? prwada jest taka ze generalnie jestem pesymistycznie i podejrzliwie (jak niektórzy wiedza) nastawiony do wszelkich osiagniec typu filtr daje mi 2% mocy, wydech 8% czip 8-10%........ tym bardziej w wolnossaku.... sumujac jesli masz aktualnie 125 km to po zmianach bedziesz mial 125+2.5+10+12,5=150km.... IMHO mało realne.... ale oczywiscie zyczę Ci jak najwiecej koni i przyjemnosci z jazdy. tylko nie mow ze jezdzisz na 225/47/17.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo Zgłoś #11 Napisano 27 Grudnia 2008 (edytowane) odświeżam temat :-) co myślicie o filtrze K&N do Diesla?? Edytowane 27 Grudnia 2008 przez Pablo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2008 gdzies widzialem testy,pobnoc moment spada,poprostu nie warto Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #13 Napisano 28 Grudnia 2008 nie ma sensu kompletnie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mrhenio_2005 Zgłoś #14 Napisano 4 Stycznia 2009 do diesla jest bezsensu, olejek ma duże większe szanse uszkodzić przepływomierz. W benzynie jak najbardziej. Mój K&N po założeniu dał odczuć niewielką różnicę porównywalną z tym o czym pisali poprzednicy. Filtr powietrza u mnie jest szczególnie ważny bo mam doładowany silnik kompresorem i jeśli filtr się zapcha to go kompresor wciąga ku sobie. Aha i swój filtr NOWY! (folia) K&N kupiłem za 30 zł, zamiast 180 w allegro, jak ktoś chce to mogę tanio nówki zapodać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo99t Zgłoś #15 Napisano 30 Sierpnia 2009 Heyka, Odswieze troche temat. Calkiem nie dawno rowniez zamontowalem filter K&N, pomogl troszke w gornym zakresie i ladnie sie jezdzi ale mam jedno pytanie, za kazdym razem po odjeciu nogi z gazu i zmianie biegu wydaje taki glosny strzelajacy dzwiek 'tututututu' jakby jakis blow-off, ktorego nie mam ! (im wyzsze rpm tym glosniejszy) Nie wiem czy tak powinno byc, dajcie znac jak tam wasze filterki chichocza. Pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #16 Napisano 30 Sierpnia 2009 Uszkodzony DV. Powietrze nie wraca przez niego do airboxa tylko pakuje się w wirnik turbo. Radzę wymienić jak najszybciej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo99t Zgłoś #17 Napisano 5 Września 2009 Hey, a wiec tak: wymienilen DV na nowy oryginalny + zaworek odpowietrzajacy znajdujacy sie na trojniku zaraz za metalowa rura(ta przylaczona do dv) oraz wyczyscilem cale syfy a troche ich bylo.... autko zrobilo sie zywsze ale wciaz strzela z filtra. Co jeszcze moze byc przyczyna? Pozdro. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #18 Napisano 5 Września 2009 Jesli jest to dzwiek w stylu "psss" to tak ma być. To naturalne przy filtrze stożkowym. Odkryta konstrukcja filtra powoduje, że wszystko bardziej słychać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo99t Zgłoś #19 Napisano 6 Września 2009 Jest to dzwiek w stylu tutututu jakby przejezdzajacy harley przyjemny. Zamowie jeszcze 2 zaworki zwrotne jednoprzelotowe(takie malutkie pcv?) znajdujace sie wezach odchodzacych od pompki ssacej (etka-ezektor) i dam znac czy pomoglo. Chodzi o to ze mam jednoroczna turbinke i nie chce jej za szybko przekrecic. Pozdro. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo99t Zgłoś #20 Napisano 13 Września 2009 Zaworki posprawdzane i wszystkie sa ok jednak wciaz strzela, bede musial zainwestowac w 2tloczkowego blow-offa i zobaczyc czy to pomoze. Pozdro. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach