my_doom Zgłoś #1 Napisano 7 Lipca 2010 Witam Panowie. Tak jak w temacie mój Passat B4 1994 rok 2.0 na reduktorze elpigaz nie chce chodzić na benzynie, a i na gazie chodzi kiepsko. Juz tłumaczę o co dokładnie chodzi. Zimny samochód na gazie gasnie a właściwie to bez wciśnięcia pedału gazu to nie chce nawet zapalić. Wszystko jest ok gdy pogrzeję go jakieś 3-4 minuty na ok. 2 tys. obrotów. Jak juz się rozgrzeje to wszystko jest ok na gazie. Jeżeli chodzi o benzynę to zimny tez nawet odpalić nie chce a jak już w koncu jakoś odpali to trzyma bardzo niskie obroty i gaśnie, zaś przy dodaniu gazu samochód po prostu się dusi i obroty zamiast wzrastać dodatkowo maleją. Trochę lepiej jest gdy odłączę kostke od przepływomierza powietrza, ale mimo wszystko nie idzie nim jeździć na benzynie bo jest za słaby. Mam podejrzenie, że trzeba by wymienić przepływomierz powietrza, a jeden znachor powiedział mi ze trzeba wymienić jakiś komputer obrotów jałowych itp., ale nie bardzo wiem o co mu chodzi bo w moim pasku jest chyba tylko sterownik silnika ogólnie. Już nie wiem co robić, bo fura chyli się ku upadkowi i niedługo w ogóle nie będzie chciała jeździć. Liczę na mądrzejszych ode mnie. :dupablada Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 7 Lipca 2010 Trochę lepiej jest gdy odłączę kostke od przepływomierza powietrza bo fura chyli się ku upadkowi i niedługo w ogóle nie będzie chciała jeździć Kup multimetr,poszukaj na forum pliku "procedury 2E" i pomierz sobie napięcia i oporności czujników. Przepływka jest klapkowa zatem sprawdź czy klapa sie nie zawiesiła lub nie zacina ,a najważniejsze to sprawdź oporności czujnika temp. na sterownik. Poczytaj kilka wątków w technicznym o 2E to troszkę wiecej sie dowiesz o tym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
my_doom Zgłoś #3 Napisano 7 Lipca 2010 nawet nie jestem pewny czy to 2E i nie bardzo mogę to sprawdzić po poza numerem silnika to reszta jest nieczytelna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 7 Lipca 2010 to reszta jest nieczytelna Nazwa silnika jest na naklejce na plastikowej górnej obudowie paska rozrządu jak i też wybita jest nazwa silnika (tzw. kropkami) na bloku silnika pod króćcem wodnym wychodzącym z głowicy na przodzie silnika-taki płaski zeszlifowany kawałek bloku silnika. Ale skoro masz przepływkę i ten rocznik auta to na 90% 2E-lub pochodne tego silnika---inne rozwiązanie silnika krokowego wolnych obrotów i inny sterownik. A wracając do czujnika temp. to oporności są takie same bez różnicy na silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach