Skocz do zawartości
my_doom

Silnik nie chodzi na benzynie i słabo na gazie.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie.

Tak jak w temacie mój Passat B4 1994 rok 2.0 na reduktorze elpigaz nie chce chodzić na benzynie, a i na gazie chodzi kiepsko. Juz tłumaczę o co dokładnie chodzi. Zimny samochód na gazie gasnie a właściwie to bez wciśnięcia pedału gazu to nie chce nawet zapalić. Wszystko jest ok gdy pogrzeję go jakieś 3-4 minuty na ok. 2 tys. obrotów. Jak juz się rozgrzeje to wszystko jest ok na gazie. Jeżeli chodzi o benzynę to zimny tez nawet odpalić nie chce a jak już w koncu jakoś odpali to trzyma bardzo niskie obroty i gaśnie, zaś przy dodaniu gazu samochód po prostu się dusi i obroty zamiast wzrastać dodatkowo maleją. Trochę lepiej jest gdy odłączę kostke od przepływomierza powietrza, ale mimo wszystko nie idzie nim jeździć na benzynie bo jest za słaby. Mam podejrzenie, że trzeba by wymienić przepływomierz powietrza, a jeden znachor powiedział mi ze trzeba wymienić jakiś komputer obrotów jałowych itp., ale nie bardzo wiem o co mu chodzi bo w moim pasku jest chyba tylko sterownik silnika ogólnie. Już nie wiem co robić, bo fura chyli się ku upadkowi i niedługo w ogóle nie będzie chciała jeździć. Liczę na mądrzejszych ode mnie. :dupablada

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę lepiej jest gdy odłączę kostke od przepływomierza powietrza
bo fura chyli się ku upadkowi i niedługo w ogóle nie będzie chciała jeździć

Kup multimetr,poszukaj na forum pliku "procedury 2E" i pomierz sobie napięcia i oporności czujników.

Przepływka jest klapkowa zatem sprawdź czy klapa sie nie zawiesiła lub nie zacina ,a najważniejsze to sprawdź oporności czujnika temp. na sterownik.

Poczytaj kilka wątków w technicznym o 2E to troszkę wiecej sie dowiesz o tym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet nie jestem pewny czy to 2E i nie bardzo mogę to sprawdzić po poza numerem silnika to reszta jest nieczytelna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to reszta jest nieczytelna

Nazwa silnika jest na naklejce na plastikowej górnej obudowie paska rozrządu jak i też wybita jest nazwa silnika (tzw. kropkami) na bloku silnika pod króćcem wodnym wychodzącym z głowicy na przodzie silnika-taki płaski zeszlifowany kawałek bloku silnika.

Ale skoro masz przepływkę i ten rocznik auta to na 90% 2E-lub pochodne tego silnika---inne rozwiązanie silnika krokowego wolnych obrotów i inny sterownik.

A wracając do czujnika temp. to oporności są takie same bez różnicy na silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności