Skocz do zawartości
Pawełek

cykanie pod kierownicą tylko na zimnym i na wolnych obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie! Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu mojego problemu. Otóż za każdym razem kiedy pierwszy raz danego dnia idę do auta, zaraz po odpaleniu silnika słyszę wyraźnie cykanie pod kierownicą (nieregularne) toważyszą temu wahania obrotów. Cykanie nasila się jak jest zimniej - np. poniżej zera - wówczas ono dłużej trwa, kiedy ruszam problem znika. Wystepuje jedynie jw. Domyślam się, że nie jest przerywacz kierunków, gdyż ten wyraźnie usytuowany jest na środku deski i ma trochę inny dźwięk. Dodam jeszcze że jak na dworze jest ciepło (pow. 25C) - to problem się nie pojawia. Co to może być?

99r AJM 115km KOMBI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umnie jest podobnie pewnie pedeki tak mają. Załącza sie jakis przekaznik i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel też tak ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to przekaznik elektromagnetyczny

 

Przekaźniki elektromagnetyczne działają na zasadzie elektromagnesu: prąd płynący w cewce przekaźnika wywołuje pole magnetyczne w rdzeniu i tym samym przyciąga (lub odpycha) odpowiedni styk lub grupę styków.

 

Zasada działania przekaźnika:

Przekaźnik ma trzy układy:

układ odbiorczy - przeznaczony do odbioru zasilania prądu stałego lub przemiennego malej częstotliwości i składający się ze zwojnicy nawiniętej na stalowym rdzeniu.

układ pośredniczący – zmienia energie elektryczna układu odbiorczego na energię strumienia magnetycznego, który pojawia się w obwodzie magnetycznym złożonym z: rdzenia, kotwicy i jarzma.

układ wykonawczy, który uruchamia pod działaniem kotwicy zestawy sprężyn stykowych.--- od i cala historia skad macie te wasze cykanie, jak najbadziej narmalna sprawa.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie - to normalny objaw.

 

 

Również mam to samo w swoim silniku i podobno jest

to układ podgrzewania płynu chłodzącego.

 

Ze względu na duży pobór prądu spadają lekko obroty

ponieważ w tym momencie alternator stawia większy opór.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie jak Ty i dowiadywalem sie u mechanika i dostalem podobna odpowiedz co Barth wiec nie masz sie czym martwic :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trochę mnie uspokoiło, ale dlaczego wczesniej nigdy tego nie słyszałem...a jeżdżę już swoim Paskiem 2,5 roku ! ... dziwne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności