Pawełek Zgłoś #1 Napisano 22 Czerwca 2010 Witam serdecznie! Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu mojego problemu. Otóż za każdym razem kiedy pierwszy raz danego dnia idę do auta, zaraz po odpaleniu silnika słyszę wyraźnie cykanie pod kierownicą (nieregularne) toważyszą temu wahania obrotów. Cykanie nasila się jak jest zimniej - np. poniżej zera - wówczas ono dłużej trwa, kiedy ruszam problem znika. Wystepuje jedynie jw. Domyślam się, że nie jest przerywacz kierunków, gdyż ten wyraźnie usytuowany jest na środku deski i ma trochę inny dźwięk. Dodam jeszcze że jak na dworze jest ciepło (pow. 25C) - to problem się nie pojawia. Co to może być? 99r AJM 115km KOMBI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek111 Zgłoś #2 Napisano 22 Czerwca 2010 Umnie jest podobnie pewnie pedeki tak mają. Załącza sie jakis przekaznik i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kropeks Zgłoś #3 Napisano 22 Czerwca 2010 Kumpel też tak ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodyguard41 Zgłoś #4 Napisano 22 Czerwca 2010 Moim zdaniem to przekaznik elektromagnetyczny Przekaźniki elektromagnetyczne działają na zasadzie elektromagnesu: prąd płynący w cewce przekaźnika wywołuje pole magnetyczne w rdzeniu i tym samym przyciąga (lub odpycha) odpowiedni styk lub grupę styków. Zasada działania przekaźnika: Przekaźnik ma trzy układy: układ odbiorczy - przeznaczony do odbioru zasilania prądu stałego lub przemiennego malej częstotliwości i składający się ze zwojnicy nawiniętej na stalowym rdzeniu. układ pośredniczący – zmienia energie elektryczna układu odbiorczego na energię strumienia magnetycznego, który pojawia się w obwodzie magnetycznym złożonym z: rdzenia, kotwicy i jarzma. układ wykonawczy, który uruchamia pod działaniem kotwicy zestawy sprężyn stykowych.--- od i cala historia skad macie te wasze cykanie, jak najbadziej narmalna sprawa. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #5 Napisano 22 Czerwca 2010 (edytowane) Spokojnie - to normalny objaw. Również mam to samo w swoim silniku i podobno jest to układ podgrzewania płynu chłodzącego. Ze względu na duży pobór prądu spadają lekko obroty ponieważ w tym momencie alternator stawia większy opór. Edytowane 22 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler159 Zgłoś #6 Napisano 22 Czerwca 2010 Mam podobnie jak Ty i dowiadywalem sie u mechanika i dostalem podobna odpowiedz co Barth wiec nie masz sie czym martwic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawełek Zgłoś #7 Napisano 22 Czerwca 2010 trochę mnie uspokoiło, ale dlaczego wczesniej nigdy tego nie słyszałem...a jeżdżę już swoim Paskiem 2,5 roku ! ... dziwne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach