Skocz do zawartości
wemb

Silnik przy zmianie biegów na wysokich obrotach nie schodzi prawidłowo z obrotów.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zauważyłem taką rzecz, że gdy wkręcę silnik na wyższe obroty (>3tys.), to przy zmianie biegu - po wciśnięciu sprzęgła nie schodzi od razu z obrotów, ale najpierw trochę obroty pójdą w górę i dopiero wtedy schodzą (dosyć wolno).

 

Przy standardowej jeździe nie stanowi to problemu, bo przy niższych obrotach jakoś nie odczuwam tego problemu. Natomiast, gdy zmieniam na wysokich obrotach, muszę okolo pół-sekundę odczekać zanim obroty trochę zejdą.

 

Dodam, że nie jest to raczej 'typowe' dla tego silnika, bo gdy oglądam na youtube np. filmiki z silnikiem 1.8t, to tam nie ma tego problemu (a kręcą zdrowo obrotami)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może przyczyną być niesprawny zawór DV - niesprawny w tym sensie, że nie otwiera się w momencie zmiany biegu i nie upuszcza trochę ciśnienia do kolektora wlotowego ?

 

Hmm, w zasadzie, gdyby był całkowicie niesprawny i nie przepuszczał by wogóle powietrza, to mógłby by być taki efekt.

 

Czy można z logu (VAGiem) odczytać, czy ten zawór jest sprawny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chociaż teraz dochodzę do wniosku, że ogólnie mówiąc 'turbo' nie ma tutaj nic do rzeczy, bo w momencie zmiany biegu zamykam najzwyklej w świecie przepustnicę (odpuszczam nogę z gazu), no i wtedy jakie by nie było ciśnienie powietrza dochodzące do kolektorów - i tak zostanie odbite od zamkniętej przepustnicy.

 

(chyba, że sterowana elektronicznie przepustnica nie zamyka się wraz ze zdjęciem nogi z pedału, ale na podstawie jakichś błędnych danych coś tam sobie robi jeszcze?)

 

Skąd więc może być ta 'bezwładność', która powoduje, że silnik jeszcze na chwilę wkręci się na wyższe obroty i dopiero wtedy zejdzie w dół ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prośba o ocenę pracy turbiny (w kontekście powyższego problemu, jak również ogólnie). Czy zawyżanie ciśnienia podczas zmiany biegu może mieć właśnie wpływ na problem z tego tematu ? I co z tego wynika (jaki element/czujnik szwankuje) - bardzo proszę o odpowiedź.

 

log1.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

---------- Post added at 11:28 ---------- Previous post was at 11:19 ----------

 

log2c.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez wemb
wklejenie obrazków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak na tym przykładzie:

vag1Xcisnienie2_uszkodzony_DV.png

DV jest pierwszym podejrzanym...

 

btw. nie masz info o błędzie braku sygnału z czujnika położenia sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Nie mam błędów z żadnego ze sterowników oprócz klimatronica tylko (ale to inna sprawa). Szukałem tego czujnika położenia sprzęgła, ale nie mogłem znaleźć (żeby organoleptycznie sprawdzić).

Ale druga sprawa, to w tym moim logu - zauważ, że po wprawdzie przy zmianie biegu był obsuw czasowy, ale też potem gdy na trzecim biegu obroty osiagnely 5700, ja nie zmienialem biegu, a odpuściłem całkowicie gaz.

Mam wrażenie (jako laik oczywiscie), że to chyba gaz, czujnik gazu przekazuje z opóźnieniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to podejrzyj czujnik położenia pedału gazu i przepustnicy. Wg mnie działa dobrze, o czym świadczy chociażby to, że duty cycle od razu spadło do 0 jak zdjąłeś nogę z gazu, a ciśnienie doładowania w kolektorze utrzymywało się w dolocie jeszcze przez ponad sekundę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawa się wyjaśniła - przyczyną faktycznie był zawór DV, aczkolwiek on nie był uszkodzony. Po zdemontowaniu wylał się z niego syf = maź + woda + olej (konkretnie był zebrany w tym dolocie do filtra powietrza). Porządnie go wyczyściłem, wmontowałem i od razu inaczej (prawidłowo) pracuje silnik przy zmianie biegów.

 

Jeszcze pytanko (niby banalne) - u mnie były jednorazowe cybanty założone - takie, które się sciska obcęgami - to zapewne oryginalne. Problem jest w najmniejszej z tych 3 rurek. Kupiłem cybant na ten najcieńszy wąż, ale nie jestem w stanie zacisnąć go, bo ta śrubka zaciskająca jest za duża i nie mieści się, gdy nałożę przewód na króciec (króciec jest krótki i zagłębiony w obudowie zaworu). Jak sobie poradziliscie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sobie poradziliscie ?
np trytrytką... polecam przy okazji wymienić cały ten przewód gumowy na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) dokładnie tak zrobiłem - tą opaską plastikową zaciągnąłem; racja, że przewód trzeba wymienić, bo materiał miał już przetarty i jest ryzyko że zrobi się dziura w gumie.

 

Dzięki za pomoc, temat uważam za zamknięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności