Gajdzi Zgłoś #1 Napisano 20 Czerwca 2010 Witam, Raptem tydzień temu wymieniałem całe zawieszenie w passiaku (wahcze + końcówki). Dałem to do mechanika... Mechanik po dniu zadzwonił z tekstem, że górne ucho mocujące wahacz (górny tylny) jest pęknięte - tzn. było pęknięte, ale ktoś pospawał. Na początku zaproponował że i on to pospawa. ALe chyba jednak mu nie wyszło i w końcu zdecydowałem się kupić inną zwrotnicę... tak okazało się, że jest inne łożysko i gość zamienił mi mój przegub (niby jakiś większy) na jakiś inny mniejszy - niby od nowszego modelu (3BG??). Wcześniej sugerował mi że będzie potrzebna wymiana, ale jakoś tak bąknął i nic... Jak przyjechałem po odbiór, to jak zapytałem co z tym przegubem, to powiedział mi że wsadził dobry ale używany. OK, potrzebne mi było auto wiec zabrałem. Miał być podpbno dobry. Zabrałem auto i pojechałem do domu. Zrobiłem raptem może ze 100km i dzisiaj na skrzyżowaniu przy otwartm oknie, słyszę... tyk, tyk, tyk... Mówie sobie... "k... niemożliwe". I na parkingu koła w lewo na max i jade powoli... i to samo... Wkurzyłem się nie miłosiernie, to mam tym autem jechać do UK, więc chciałęm zeby to było zrobione dobrze,a tu masz... Ale do rzeczy... Moje pytanie brzmi: - czy jest jakaś różnica w rym, że z prawej strony mam przegub "większy", a z lewej "mniejszy" - cokolwiek to mniejszy/większy oznacza. Jeśli tak, to czy ma to na coś wpływ - typu prędkości kątowe (obrotowe) się nie zgadzają i wpływają destrukcyjnie na skrzynie biegów, tudzież np. na przeguby!? - z racji że nie mogę sobie pozowlić na fuszerke, zgłaszam gościowi reklamację i teraz czy powinienem założyć swój stary przegub - większy a zmienić łożysko, czy może zmienić przegub na mniejszy, ale nowy?! - walczyć z mechanikiem żeby wszystko zrobił na swój koszt, czy tylko nie płacić za robocizne a za nowe łożysko/przegub tak? Z góry dzięki za wypowiedzi. Pozdrawiam Gajdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #2 Napisano 21 Czerwca 2010 czy jest jakaś różnica w rym, że z prawej strony mam przegub "większy", a z lewej "mniejszy" - cokolwiek to mniejszy/większy oznacza. Tylko tyle wiem że "mniejsze" to do benzyniaka (mniejszy moment na koła) większe do diesla. racji że nie mogę sobie pozowlić na fuszerke, zgłaszam gościowi reklamację i teraz czy powinienem założyć swój stary przegub - większy a zmienić łożysko, czy może zmienić przegub na mniejszy, ale nowy?! Jeżeli kupiona zwrotnica różni się nr to prawdopodobnie nic innego nie wsadzisz. Swoją drogą to trzeba sprawdzić czy aby zwrotnica jest od twojego modelu - może jest od benzyny i dlatego nic nie pasuje. Na 100% różnica była w łożyskach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #3 Napisano 21 Czerwca 2010 Właśnie dzwoniłem do mechanika... powiedział mi że mi wymieni na nowy przegub, z moimi kosztami nowego przegubu. Powiedział mi dzisiaj (dopiero!) że ten mniejszy przegub jest od TDI 90KM... nie wiem czy to prawda czy nie, bo widze, co chwile sie dowiaduję czegoś nowego, ale zaczyna mnie zastanawiać czy faktycznie ten przegub wytrzyma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #4 Napisano 21 Czerwca 2010 (edytowane) Właśnie dzwoniłem do mechanika... powiedział mi że mi wymieni na nowy przegub, z moimi kosztami nowego przegubu. Powiedział mi dzisiaj (dopiero!) że ten mniejszy przegub jest od TDI 90KM... nie wiem czy to prawda czy nie, bo widze, co chwile sie dowiaduję czegoś nowego, ale zaczyna mnie zastanawiać czy faktycznie ten przegub wytrzyma... zapomnij o kombinowaniu, kup zwrotnicę do swojego modelu i przegub.... i zrób jak należy, bo będziesz miał zlepek aut i ciągłe problemy... zwrotnic jest sporo na allegro a przegub nowy - widzę że stary przegub jest ok, tak więc szukaj dobrej zwrotnicy i przy okazji zmień mechanika. Edytowane 21 Czerwca 2010 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2010 no wlasnie miałem pytać, co trzeba by było zrobić żeby wrócić do starych ustawień... Rozumiem, żeby włożyć moj stary przegub - który był dobry (chyba ze kochany mechanik juz podmienił), to trzeba by było zwrotnice wymienić od mojego modelu?! Ogólnie możecie naświetlić jak zbudowana jest taka zwrotnica? Czy to kwestia zwrotnicy, czy może piasty... za co odpowiada piasta itp...!? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 21 Czerwca 2010 Ogólnie możecie naświetlić jak zbudowana jest taka zwrotnica? Tutaj masz plik pdf z elementami o które pytasz http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=949996&postcount=17 Czy to kwestia zwrotnicy, czy może piasty... Raczej i jedno i drugie, Bo jest inna średnica łożyska, i inna piasta o czym właśnie się przekonałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #7 Napisano 21 Czerwca 2010 Ogólnie możecie naświetlić jak zbudowana jest taka zwrotnica? Czy to kwestia zwrotnicy, czy może piasty... za co odpowiada piasta itp...!? w Twoim wypadku tylko zwrotnica bo inne graty są ze starej swojej jak łożysko i piasta... z tego co piszesz problemem jest średnica w piaście na łożysko i z tym nic nie zrobisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #8 Napisano 21 Czerwca 2010 Do każdego passata poczawszy od 1.6 do W8 idzie takie same lozysko tak samo w audi b5. Różne są piasty,przypuszczam ze wystarczyło zamienić piastę i stary przegub by pasował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #9 Napisano 21 Czerwca 2010 kujon, gość wymienił mi cała zwrotnice (po tych postach sądze że od benzyny) ponieważ stara była gdzieś pęknięta... Została mi moja stara zwrotnica z piastą. Na początku myslałem, że może można wziąść od mojej starej zwrotnicy piaste kupić ew. nowe łożysko - co by się średnice zgadzały itp... Ale właśnie nie wiem za bardzo o jakie średnice chodzi... Czy średnice w zwrotnicy dla benzyny i dla diesla są inne? Sądziłem, że to średnica piasty jest inna, a średnice w zwrotnicy są takie same - ew. redukcje wykonuje się poprzez zastosowanie odpowiedniego łożyska... Nie da się tak zrobić aby przełożyć tą moją piaste ew. z nowym łożyskiem (chyba że jeszcze coś dochodzi) żeby wrócić do moich ustawień fabryczbych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #10 Napisano 21 Czerwca 2010 (edytowane) Do każdego passata poczawszy od 1.6 do W8 idzie takie same lozysko tak samo w audi b5.Różne są piasty,przypuszczam ze wystarczyło zamienić piastę i stary przegub by pasował. chyba nie do końca na pewno w B5FL są dwa rodzaje łożysk 75mm i 82 mm do tego są zwrotnice o innych symbolach do tych łożysk z dokładnym opisem do jakiej średnicy łożyska. Marewel... pewny jesteś że to jest tylko różnica w średnicy piasty i łożyska a osadzenie łożyska ma tą samą średnicę... w etce podają dwie średnice kujon, gość wymienił mi cała zwrotnice (po tych postach sądze że od benzyny) ponieważ stara była gdzieś pęknięta... Została mi moja stara zwrotnica z piastą. chwila musimy najpierw wyjaśnić czy to problem zwrotnicy czy piasty, bo tu coś nie pasuje... z gajosa tyle że z superba ale o o samo biega Numer katNazwaCena nettoCena bruttoStan magazynowy Dostępność przy zamówieniu Kupuję 8D0407257ALZWROTNICA 75MM ZWROTNICA SUP L. AZM,AWT848.331034.9601 8D0407257AMZWROTNICA 82MM ZWROTNICA SUP L. AWX,AYM,AMX848.331034.9600 Edytowane 21 Czerwca 2010 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #11 Napisano 21 Czerwca 2010 kujon, a w którym miejscu znajdę numer na zwrotnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #12 Napisano 21 Czerwca 2010 Do każdego passata poczawszy od 1.6 do W8 idzie takie same lozysko tak samo w audi b5 Coś mi się wydaje że są różnice kolego. żeby wrócić do moich ustawień fabryczbych? Sprawdź na prawej jaki jest nr części i kup taką samą zwrotnicę bo inaczej to rzeźba i tyle. Czy średnice w zwrotnicy dla benzyny i dla diesla są inne? Pewności nie mam ale gdy kolega sprzedał mi osłonę przegubu (przez pomyłkę) do diesla to tak na oko, bo nie mierzyłem przegub o takiej średnicy nie wszedł by mi w zwrotnicę - chodzi o wieniec ABS. I tak jak pisałem wcześniej do diesla jest wszystko trochę "mocniejsze" A tak na marginesie - w moim przypadku w okolicach Łodzi były wszystkie zwrotnice do każdego typu tylko nie do mojego (chodziło o ostatnią literkę w nr). Swój nr znalazłem w Gdańsku. Koszt całe 150 zł z przesyłką i to była w tamtym czasie jedyna jaką znalazłem na allegro. ---------- Post added at 11:03 ---------- Previous post was at 11:02 ---------- kujon, a w którym miejscu znajdę numer na zwrotnicy? Nr jest na zewnętrznej części zwrotnicy na wysokości opony. Skręć koło i go zobaczysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #13 Napisano 21 Czerwca 2010 Sprawdź na prawej jaki jest nr części i kup taką samą zwrotnicę bo inaczej to rzeźba i tyle. W sensie na jakiej zasadzie? Bo ja to rozumiem tak: - zwrotnice są standardowe - te same średnice otowru piasty. - piasty są różne - łożysko redukuje różnice w piastach... Nie wystarczy mi zmienić łożyska żeby zmienić na swoją piastę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #14 Napisano 21 Czerwca 2010 (edytowane) W sensie na jakiej zasadzie? Bo ja to rozumiem tak:- zwrotnice są standardowe - te same średnice otowru piasty. - piasty są różne - łożysko redukuje różnice w piastach... Nie wystarczy mi zmienić łożyska żeby zmienić na swoją piastę? zerknij tak wygląda łożysko 82mm i to jest wymiar po zewnątrz z tego co pamiętam chyba że się mylę... czyli to osadzenie w piaście jest inne czyli mechanik zapewne zakupił np 75mm gość wymienił mi cała zwrotnice (po tych postach sądze że od benzyny) ponieważ stara była gdzieś pęknięta... Popatrzyłem i wygląda że Masz obecnie zwrotnicę od AHU czyli 75mm a AFN ma oryginalnie 82mm Edytowane 21 Czerwca 2010 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #15 Napisano 21 Czerwca 2010 kujon, czyli otwór w zwrotnicy jest inny... dobrze rozumiem? Kuźwa... nic, trzeba szukać nowej zwrotnicy! Czy ew. zmienić przegub na nowy i jeździć!? Możecie mi jeszcze napisać jaki numer powinna mieć zwrotnica do AFN (110KM)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #16 Napisano 22 Czerwca 2010 Okazuję się, że zwrotnice mam o numerze 8 D0 407 256 AC - czyli od 1.8T. Stara zwrotnica miała numer 8 D0 407 257 T - czyli była do 1.9TDI (2.8 w benzynie i V6). Mam obawy jeśli kupie nawet nowy przegub to żeby nie było, że za chwile mi gdzieś w trasie się to rozleci... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #17 Napisano 22 Czerwca 2010 Okazuję się, że zwrotnice mam o numerze 8 D0 407 256 AC - czyli od 1.8T. Stara zwrotnica miała numer 8 D0 407 257 T - czyli była do 1.9TDI (2.8 w benzynie i V6). Mam obawy jeśli kupie nawet nowy przegub to żeby nie było, że za chwile mi gdzieś w trasie się to rozleci... To już sam musisz podjąć decyzję... zwrotnica to koszt do 100 zł np.http://www.allegro.pl/item1073482898_zwrotnica_komplet_vw_passat_b_5_2_8_benzyna.html tylko nie zapomnij podebrać po numerach. Przegub to zapewne coś około 200 zł i potem średnia pewność, czy nie wrócisz lawetą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #18 Napisano 22 Czerwca 2010 Przegub to zapewne coś około 200 zł i potem średnia pewność, czy nie wrócisz lawetą. Może trochę taniej ale... chodzi o to że jest on mniejszy być może słabszy, bo po coś niemiaszki wsadzali mocniejsze do diesla. Z drugiej strony na to patrzeć to kolega będzie pamiętał że ma różne wymiary łożysk a potencjalny nabywca auta będzie mścił na niego że tak to jest zrobione. Bo wiadomo do sklepu nie idziesz z wyjętą częścią tylko dobierasz po vin, typie silnika itp. Pozdrawiam - kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #19 Napisano 22 Czerwca 2010 kosiad, właśnie o to mi chodziło... Przyszłego użytkownika bym poinformował o danym przypadku, ale teraz chodzi mi właśnie o tą wytrzymałość... czyli jak we wrześniu chcę się wybrać do UK, to żeby mnie to nie zawiodło w połowie drogi... A powiedzcie mi jeszcze... co warto byłoby wymienić jeśli zdecydowałbym się już na wymianę zwrotnicy na taką jak powinienem mieć... warto od razu wymieniać łożysko, czy na razie zostawić...!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #20 Napisano 26 Czerwca 2010 Witam, Wczoraj zamieniłem zwrotnice na taka jak powinna być... narazie jest wsio wporządku... Jakby kotś był zainteresowany, to mam na sprzedaż zwrotnice z oznaczeniem AC do benzyny (z silnikiem do 1.8 włącznie) oraz diesla 90KM... cena 70zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach