electric000 Zgłoś #1 Napisano 7 Czerwca 2010 Niedawno w moim aucie wymieniony został lewy przegub i od tamtej pory coś bardzo wibruje w czasie jazdy. Wibracje odczuwalne są przy 110km/h i przy większej prędkości ustają.Przy mniejszych prędkościach też sa nieodczuwalne. Co to może być ? Przegub wymieniał mi mechanik , czy może byc to błąd montażu ? Samochód to astra F kombi _________________ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #2 Napisano 7 Czerwca 2010 A sprawdziłeś wyważenie kół? Może mechanik jak zdejmował koło to mu się ciężarek gdzieś zapodział, i teraz Ci bije. Sprawdź, a jak to nie to - wracaj do mechanika niech poprawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danieldyla Zgłoś #3 Napisano 7 Czerwca 2010 tak jak carl0s napisał, pierwsze jedź wyważyć koło bo mógł faktycznie ciężarek spaść. Ja miałem taki przypadek tylko że w MK3, mechanik nie założył pierścieni centrujących na felgę ( oczywiście felga była nie oryginalna ) Może też być przegub wewnętrzny on może powodować rezonans półośki, bo wymieniałeś zewnętrzny? (ten co tak zawsze strzela) chyba ze w oplu jest inaczej. Przyczyn może być wiele (tarcze krzywe, opona strzeliła, krzywa felga) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
electric000 Zgłoś #4 Napisano 7 Czerwca 2010 Wychodzi na to że przyczyna jest niewyważone koło. Na lewym kole brakuje jednego ciężarka od zewnetrznej strony. w prawym kole są po obu stronach. Więc będe musiał wybrac sie na wyważenie koła. Wielkie dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #5 Napisano 7 Czerwca 2010 Wychodzi na to że przyczyna jest niewyważone koło. Na lewym kole brakuje jednego ciężarka od zewnetrznej strony. w prawym kole są po obu stronach. Więc będe musiał wybrac sie na wyważenie koła.Wielkie dzięki za pomoc nie musza byc dwa ciezarki na kazdym kole poszukaj na feldze moze jest slad po starym odwazniku ale mimo wszystko kola trzeba sprawdzic czasami przy wywazaniu nabija lub nakleja sie odwaznik z jednej strony bo tak pokazuje maszyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
electric000 Zgłoś #6 Napisano 7 Czerwca 2010 Po wewntrznych stronach przednich kól są ciezarki z oznaczeniem 30 a w prawym przednim kole z zew strony jest z oznaczeniem 35. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #7 Napisano 7 Czerwca 2010 Nie wazne ile gdzie co masz na kazdym kole wywarznenia sa inne ---------- Post added at 20:20 ---------- Previous post was at 20:18 ---------- Tam moglo byc rownie dobrze 50 i nie musialo byc nic albo 5 , sciagna kola z przodu wywaza jeszcze raz i bedzie po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #8 Napisano 7 Czerwca 2010 może prozaiczna sprawa ale mechanior mógł założyć nieoryginalne opaski na gumę od przegubu (takie skręcane, zdarzają się takie konkretne i trochę ważą) i to one mogą powodować niewyważenie przy większej prędkości obrotowej półosi a szczególnie duża. Skręć koła i zobacz jakie dali opaski na gumie. Ori powinny być cienkie i ściskane a nie skręcane. Inna drastyczna przyczyna to delikatne skrzywienie półośki przy niefachowym zbijaniu przegubu albo nabijaniu go ale to raczej bardzo mało prawdopodobne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
electric000 Zgłoś #9 Napisano 7 Czerwca 2010 Opaski juz sprawdzałem i są takie: http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/10/34/85/12/1034851283 Są to chyba sciskane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #10 Napisano 7 Czerwca 2010 dokładnie, takie masz na aucie ?? Ok sprawdziłeś, nie doczytałem zostaje więc sprawdzenie poprawności założenia koła i wyważenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach