ameba01 Zgłoś #1 Napisano 2 Czerwca 2010 Jak w temacie w pewnym przedziale obrotow (niskie obroty rzedu 1000) zaczyna swierszczyc/grac dziwny dziwek. Jak stoi na luzie nie ma problemu, przy ruszaniu na poczatku obrotow zagra i pozniej nie slychac dodatkowo na wysokim biegu i malych obrotach nadal graslychac swierszcza. Dodam ze angielscy mechaniore mieniali mi laczke elastyczna na rurze wydechowej wiec ja obstaje przy tym ze cos spierdzielili (maja takie zdolnosci ze jedno robia a dwie inne zeczy psuja). Bylem u mechaniora polskiego posluchal i powiedzial ze to moze byc ERG i trzeba sprawdzic uszczelki. Komputer nic mi nie wyplul zadnych bledow. Jak sprawdzic bezinwazyjnie ten EGR?? Jest jakis spob albo objaw co by napewno sie upewnic ze to ten zawor lub 100% wykluczyc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcir2d2 Zgłoś #2 Napisano 2 Czerwca 2010 mozliwe ze po wymianie lacznika nie skrecili wieszaka wydechu przy skrzyni biegow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #3 Napisano 2 Czerwca 2010 Jeśli odgłos świerszcza czyli delikatny może być łożysko napinacza alternatora. EGR jak piszą forumowicze wydaje dźwięk podobny do kwaknięcia, ale zobaczmy co inni napiszą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #4 Napisano 2 Czerwca 2010 a czujesz kolego spaliny w kabinie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ameba01 Zgłoś #5 Napisano 2 Czerwca 2010 zadnych spalin w kabienie nie czuc. NA moj gust to musi byc rura gdzies luzna i wpada w rezonans. Mechanior wspomijal rowniez o wymianie uszczelek wydechu gdzies przy bloku - nie wiem. W sobote bedzie robil to opisze co bylo, do tego czasu jak maicie jakies pomysly chetnie sie dowiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #6 Napisano 2 Czerwca 2010 A może masz tam po prostu dużego świerszcza pod maską Tak serio to często kiedy ta wymieniana przez ciebie uszczelka pod kolektorem przepuszcza jest taki dziwny pogłos. Witam kolegę z okolicy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ameba01 Zgłoś #7 Napisano 3 Czerwca 2010 Witam Wojtku rowniez Zobaczymy wlasnie w Leeds u znajomego bede robil i zobaczymy co wyjdzie. Poki co jezdze i licze na to ze swierszczyk to tylko zastepstwo jakiejs powaznej dolegliwosci (cos zawsze musi byc zepsute wiec dobrze ze to swierszczyk nie nic powaznego) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #8 Napisano 3 Czerwca 2010 Koło pasowe alternatora na 99%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ameba01 Zgłoś #9 Napisano 3 Czerwca 2010 "Lysy" ale to by swierszczalo raczej w wiekszym zakresie obrotow a to jak na wolnych obrotach to nic na wysokich nic tylko w okolicach 900-1200. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujo Zgłoś #10 Napisano 3 Czerwca 2010 Dokładnie też stawiam na koło pasowe od alternatora. Te typy tak mają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #11 Napisano 3 Czerwca 2010 "Lysy" ale to by swierszczalo raczej w wiekszym zakresie obrotow a to jak na wolnych obrotach to nic na wysokich nic tylko w okolicach 900-1200. Nie prawda kolo daje ładnie na wolnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #12 Napisano 4 Czerwca 2010 (edytowane) kolo daje ładnie na wolnychDokładnie jak Łysolek napisał. Jak sugerowałem wcześniej łozysko koła napinacza albo jeszcze sprzęgiełko alternatora daje podobne odgłosy. Zdjąć pas i kręcić wszystkim co ma styczność z pasem a dojdziesz co tam świerszczy. Tu masz rys. poglądowy. Edytowane 4 Czerwca 2010 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zigiii Zgłoś #13 Napisano 5 Czerwca 2010 a czujesz kolego spaliny w kabinie? no u mnie przy przyspieszanu głównie na trzech pierwszych biegach da się to zauważyć, to właśnie słychać syczenie (czy tam coś podobnego do świerszcza) no i czuć trochę spaliny w kabinie. Więc panowie co to jest u mnie?? Pozdrawiam i czekam na informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #14 Napisano 5 Czerwca 2010 dokrec kolego wszystkie srubki w ukł wydechowym a jesli nie to to masz przepalona dziurke rano przytkaj lekko wydech i ogladaj z kad dym pewnie na łaczniku elastycznym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
omektron Zgłoś #15 Napisano 9 Czerwca 2010 mam pytanie odnosnie ERG a mianowicie moj jest caly w oleju aczkolwiek niema jakis ubytkow na bagnecie co stym zrobic wymieniac juz czy jeszcze na takim ma chodzic (szarpie mi silnikiem powyzej 2000obr i wyskakuje ikonka ESP aczkolwiek nim zacznie szarpac minie raz 2min raz 10min jazdy powyzej 2000obr jakby niebylo 5 bieg i 90km/h nic sie nie czuje a jechac pewien czas 120km/h i juz problem vag pokazuje ze to niby pomp-injector czyli pompowtryskiwacz) wiec ERG chyba na powyzsze problemy nic niema? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #16 Napisano 9 Czerwca 2010 kolego u mnie świerszczy łożysko od klimy ,właśnie w tym zakresie obrotów -jak wyłącze klime to jest cicho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #17 Napisano 9 Czerwca 2010 mam pytanie odnosnie ERG a mianowicie moj jest caly w oleju aczkolwiek niema jakis ubytkow na bagnecie co stym zrobic wymieniac juz czy jeszcze na takim ma chodzic (szarpie mi silnikiem powyzej 2000obr i wyskakuje ikonka ESP aczkolwiek nim zacznie szarpac minie raz 2min raz 10min jazdy powyzej 2000obr jakby niebylo 5 bieg i 90km/h nic sie nie czuje a jechac pewien czas 120km/h i juz problem vag pokazuje ze to niby pomp-injector czyli pompowtryskiwacz) wiec ERG chyba na powyzsze problemy nic niema? Musisz poprawić styk wtyczki pompowtryskiwacza-nie łączy na wtyczce. Problem nie raz tu opisywany. Ja miałem świerszcza jak załączałem klimę-jak psikałem olejem silikonowym w spraju, albo wodą na pasek nastawała cisza na chwilę. Po wymianie pasków przy rozrządzie świerszcz umarł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #18 Napisano 9 Czerwca 2010 Ameba01 - nie zbagatelizuj sprawy piszczenia, bo jeśli to koło alternatora to w większości przypadków kończy się to zerwaniem paska i przestawieniem rozrządu!! http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81788&highlight=za%B3atwi%B3+alternator Sprawdzenie stanu "sprzęgła" kierunkowego alternatora to prosty zabieg, a może uratować silnik. Sprawdź dokładnie co to piszczy - to chyba słychać skąd dochodzi dźwięk. Jeśli to jest po stronie zaworu EGR to może bardziej łożysko klimatyzacji albo napinacz paska klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ameba01 Zgłoś #19 Napisano 14 Czerwca 2010 Juz po naprawie - okazalo sie ze faktycznie po wymianie tego lacznika siatkowego w rurze (FLEXI) inteligenci zalozyli stare uszczelki i jedna byla trafiona i przepuszczala - co powodowalo dziwny dzwiek swierszcza przy niskich obrotach. Wszystkie 3 uszczelki wymienione (kolektor za i przed katalizatorem) i teraz cichutko i bez problemow - silnik jakby zywszy sie zrobil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #20 Napisano 14 Czerwca 2010 To jest szczyt-zakładać stare uszczelki...A ja myślałem, że szczytem jest nie wymienianie pompy z rozrządem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach