Skocz do zawartości
ameba01

Swierszcz pod maska - czy to EGR??

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie w pewnym przedziale obrotow (niskie obroty rzedu 1000) zaczyna swierszczyc/grac dziwny dziwek. Jak stoi na luzie nie ma problemu, przy ruszaniu na poczatku obrotow zagra i pozniej nie slychac dodatkowo na wysokim biegu i malych obrotach nadal graslychac swierszcza. Dodam ze angielscy mechaniore mieniali mi laczke elastyczna na rurze wydechowej wiec ja obstaje przy tym ze cos spierdzielili (maja takie zdolnosci ze jedno robia a dwie inne zeczy psuja). Bylem u mechaniora polskiego posluchal i powiedzial ze to moze byc ERG i trzeba sprawdzic uszczelki. Komputer nic mi nie wyplul zadnych bledow. Jak sprawdzic bezinwazyjnie ten EGR?? Jest jakis spob albo objaw co by napewno sie upewnic ze to ten zawor lub 100% wykluczyc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze po wymianie lacznika nie skrecili wieszaka wydechu przy skrzyni biegow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odgłos świerszcza czyli delikatny może być łożysko napinacza alternatora. EGR jak piszą forumowicze wydaje dźwięk podobny do kwaknięcia, ale zobaczmy co inni napiszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czujesz kolego spaliny w kabinie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zadnych spalin w kabienie nie czuc. NA moj gust to musi byc rura gdzies luzna i wpada w rezonans. Mechanior wspomijal rowniez o wymianie uszczelek wydechu gdzies przy bloku - nie wiem. W sobote bedzie robil to opisze co bylo, do tego czasu jak maicie jakies pomysly chetnie sie dowiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może masz tam po prostu dużego świerszcza pod maską :P

Tak serio to często kiedy ta wymieniana przez ciebie uszczelka pod kolektorem przepuszcza jest taki dziwny pogłos.

Witam kolegę z okolicy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wojtku rowniez :)

Zobaczymy wlasnie w Leeds u znajomego bede robil i zobaczymy co wyjdzie. Poki co jezdze i licze na to ze swierszczyk to tylko zastepstwo jakiejs powaznej dolegliwosci (cos zawsze musi byc zepsute wiec dobrze ze to swierszczyk nie nic powaznego) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe alternatora na 99%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Lysy" ale to by swierszczalo raczej w wiekszym zakresie obrotow a to jak na wolnych obrotach to nic na wysokich nic tylko w okolicach 900-1200.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też stawiam na koło pasowe od alternatora. Te typy tak mają :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Lysy" ale to by swierszczalo raczej w wiekszym zakresie obrotow a to jak na wolnych obrotach to nic na wysokich nic tylko w okolicach 900-1200.

 

Nie prawda kolo daje ładnie na wolnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolo daje ładnie na wolnych
Dokładnie jak Łysolek napisał. Jak sugerowałem wcześniej łozysko koła napinacza albo jeszcze sprzęgiełko alternatora daje podobne odgłosy. Zdjąć pas i kręcić wszystkim co ma styczność z pasem a dojdziesz co tam świerszczy. Tu masz rys. poglądowy.

 

bfi1275631416g.jpg

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czujesz kolego spaliny w kabinie?
no u mnie przy przyspieszanu głównie na trzech pierwszych biegach da się to zauważyć, to właśnie słychać syczenie (czy tam coś podobnego do świerszcza) no i czuć trochę spaliny w kabinie. Więc panowie co to jest u mnie??

 

Pozdrawiam i czekam na informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokrec kolego wszystkie srubki w ukł wydechowym a jesli nie to to masz przepalona dziurke rano przytkaj lekko wydech i ogladaj z kad dym pewnie na łaczniku elastycznym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnosnie ERG a mianowicie moj jest caly w oleju aczkolwiek niema jakis ubytkow na bagnecie co stym zrobic wymieniac juz czy jeszcze na takim ma chodzic (szarpie mi silnikiem powyzej 2000obr i wyskakuje ikonka ESP aczkolwiek nim zacznie szarpac minie raz 2min raz 10min jazdy powyzej 2000obr jakby niebylo 5 bieg i 90km/h nic sie nie czuje a jechac pewien czas 120km/h i juz problem vag pokazuje ze to niby pomp-injector czyli pompowtryskiwacz) wiec ERG chyba na powyzsze problemy nic niema?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego u mnie świerszczy łożysko od klimy ,właśnie w tym zakresie obrotów -jak wyłącze klime to jest cicho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie odnosnie ERG a mianowicie moj jest caly w oleju aczkolwiek niema jakis ubytkow na bagnecie co stym zrobic wymieniac juz czy jeszcze na takim ma chodzic (szarpie mi silnikiem powyzej 2000obr i wyskakuje ikonka ESP aczkolwiek nim zacznie szarpac minie raz 2min raz 10min jazdy powyzej 2000obr jakby niebylo 5 bieg i 90km/h nic sie nie czuje a jechac pewien czas 120km/h i juz problem vag pokazuje ze to niby pomp-injector czyli pompowtryskiwacz) wiec ERG chyba na powyzsze problemy nic niema?

 

Musisz poprawić styk wtyczki pompowtryskiwacza-nie łączy na wtyczce. Problem nie raz tu opisywany.

Ja miałem świerszcza jak załączałem klimę-jak psikałem olejem silikonowym w spraju, albo wodą na pasek nastawała cisza na chwilę. Po wymianie pasków przy rozrządzie świerszcz umarł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ameba01 - nie zbagatelizuj sprawy piszczenia, bo jeśli to

koło alternatora to w większości przypadków kończy się to zerwaniem

paska i przestawieniem rozrządu!!

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81788&highlight=za%B3atwi%B3+alternator

 

Sprawdzenie stanu "sprzęgła" kierunkowego alternatora to prosty

zabieg, a może uratować silnik.

 

 

 

Sprawdź dokładnie co to piszczy - to chyba słychać skąd dochodzi dźwięk.

Jeśli to jest po stronie zaworu EGR to może bardziej łożysko klimatyzacji

albo napinacz paska klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz po naprawie - okazalo sie ze faktycznie po wymianie tego lacznika siatkowego w rurze (FLEXI) inteligenci zalozyli stare uszczelki i jedna byla trafiona i przepuszczala - co powodowalo dziwny dzwiek swierszcza przy niskich obrotach. Wszystkie 3 uszczelki wymienione (kolektor za i przed katalizatorem) i teraz cichutko i bez problemow - silnik jakby zywszy sie zrobil :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest szczyt-zakładać stare uszczelki...A ja myślałem, że szczytem jest nie wymienianie pompy z rozrządem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności