magda84 Zgłoś #1 Napisano 31 Maja 2010 18010-terminal 30 zródła zasilania[b+]- niskie napiecie D nie bardzo rozumiem ten bład ale to przypadkiem nie oznacza konca akumulatora??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 31 Maja 2010 Przyjżyj się przewodom zasilającym cewkę zapłonową? Może się gdzieś przetarły albo zaśniedziały i dlatego do cewki dociera za niskie napięcie, zanim podejmiesz decyzję o naprawie u jakiegoś znachora to przyjżyj się zasilaniu ECU, i piny w sterowniku, przeczyść je i załóż ponownie bo (nie znam się na tym dokładnie, więc jeżeli to nie ma sensu to proszę mnie od razu nie ganić....) jak jakaś częśc byłaby uszkodzona to nierówna praca była by znacznie częsciej jak nie zawsze. Sprawdź także przekażniki może jakiś bolec jest zaśniedziały?? Pozdrawiam i jak to jest bezsensu to przepraszam <respect> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #3 Napisano 31 Maja 2010 Ten sterownik (ECU) nie znajduje sie przypadkiem gdzies na podszybiu???Pytam bo od zawsze do elektroniki i takich tam rzeczy trzymalam rece z daleka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 31 Maja 2010 nie bardzo rozumiem ten bład ale to przypadkiem nie oznacza konca akumulatora??? Słabe połączenie(styk) klem na akumulatorze, slaby akumulator, słabe ładowanie. Aku i alternator do sprawdzenia, klemy do wyczyszczenia. ---------- Post added at 19:41 ---------- Previous post was at 19:38 ---------- Przyjżyj się przewodom zasilającym cewkę zapłonową? Może się gdzieś przetarły albo zaśniedziały i dlatego do cewki dociera za niskie napięcie, zanim podejmiesz decyzję o naprawie u jakiegoś znachora to przyjżyj się zasilaniu ECU, i piny w sterowniku, przeczyść je i załóż ponownie bo (nie znam się na tym dokładnie, więc jeżeli to nie ma sensu to proszę mnie od razu nie ganić....) jak jakaś częśc byłaby uszkodzona to nierówna praca była by znacznie częsciej jak nie zawsze. mielke, skąd to skopiowałeś? Sądzę ze lepiej wstawić link do czyjejś wypowiedzi niż się pod nią podszywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #5 Napisano 31 Maja 2010 Gural miał rację oto link autora postu klik Kolego mielke odpoczynek od forum za takie numery. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #6 Napisano 31 Maja 2010 Ok,a ECU znajduje sie na podszybiu czy gdzie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 31 Maja 2010 Ok,a ECU znajduje sie na podszybiu czy gdzie??? Tak, jest w podszybiu pod maska, ale najpierw sprawdź aku i przeczyść klemy, wbrew pozorom zanieczyszczone klemy mogą wywołać wiele problemów z zasilaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #8 Napisano 31 Maja 2010 W najblizszych dniach posprawdzam to wszystko i dam znac. Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #9 Napisano 29 Czerwca 2010 Wszystko sprawdzone i przeczyszczone klemy,alternator ładuje dobrze.Napięcie na aku (tak mi powiedział fachman)dużo poniżej 12v.Więc co, do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 29 Czerwca 2010 Wszystko sprawdzone i przeczyszczone klemy,alternator ładuje dobrze.Napięcie na aku (tak mi powiedział fachman)dużo poniżej 12v.Więc co, do wymiany? Regulator napiecia bądź cały alternator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #11 Napisano 29 Czerwca 2010 Regulator napiecia bądź cały alternator Ale altek ładuje dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 29 Czerwca 2010 Jeśli na AKU jest dużo poniżej 12V, to jak on to zmierzył? Chodzi o napięcie na klemach bez obciążenia? No to i tak troszkę za mało. No a skoro alternator dobrze ładuje, to radzę zmienić mechanika, bo jakieś bzdury ci wciska. Jeśli jest prawidłowe ładowanie, to napięcie powinno mieć ponad 14V. Sam akumulator w stanie spoczynku daje około 12V. no ewentualnie AKU powoli pada - stąd diagnoza mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #13 Napisano 29 Czerwca 2010 No właśnie na zgaszonym silniku przyłożył do klem jakiś przyrząd i powiedział że jest dużo poniżej 12V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #14 Napisano 29 Czerwca 2010 Kol. magda 84, u mnie powodem błedu 18010 był rozrusznik a konkretnie walnięty bendix.Podczas rozruchu spadało napięcie o wiele za dużo i kombinowałem z akumulatorem.Po wymianie na nowy bendix, problem rozwiązany.Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #15 Napisano 30 Czerwca 2010 Kol. magda 84, u mnie powodem błedu 18010 był rozrusznik a konkretnie walnięty bendix.Podczas rozruchu spadało napięcie o wiele za dużo i kombinowałem z akumulatorem.Po wymianie na nowy bendix, problem rozwiązany.Pozdrawiam! A czy ten rozrusznik(bendix) dawał jakie oznaki zużycia czy wyszło wszystko przy pomiarze u elektryka?Dodam że mój rozrusznik kręci elegancko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #16 Napisano 30 Czerwca 2010 Koleżanko a czy przed odczytaniem tego błędu nie odpinałaś akumulatora ,bo wtedy ten błąd też wyskoczy.Mi często wyskakiwał jak odpinałem aku ,jak chciałem zresetować kompa a teraz jak błędy kasuje lapkiem to ten błąd się nie pojawia. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #17 Napisano 30 Czerwca 2010 Dzisiaj nie mogłam wytrzymać i pojechałam do kolegi elektryka aby mi sprawdził jeszcze raz ładowanie.A więc:przy włączonych światłach pokazało 13,8V a po włączeniu klimy jeszcze ciut spadło.Powiedział mi jeszcze taką ciekawostkę żebym podładowała aku i przyjechała jeszcze raz,tylko nie wiem dlaczego bo jak altek ładuje 13,8V to przy naładowanym czy rozładowanym aku powinien chyba ładować tak samo prawda czy się mylę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonysmok Zgłoś #18 Napisano 30 Czerwca 2010 Dobrze mówi Twój elektryk... Podejrzewa, że zaczyna padać akumulator i chce zmiarzyć napięcie akumulatora po naładowaniu. Jak po próbie ładowania nadal będzie poniżej 12V na akumulatorze przy wyłączonym silniku to wycieczka po akumulator... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #19 Napisano 30 Czerwca 2010 Dobrze mówi Twój elektryk... Podejrzewa, że zaczyna padać akumulator i chce zmiarzyć napięcie akumulatora po naładowaniu. Jak po próbie ładowania nadal będzie poniżej 12V na akumulatorze przy wyłączonym silniku to wycieczka po akumulator... To jednak prawde mówił.Naładuje aku i pojade do niego pojutrze bo wcześniej nie dam rady.Odezwe sie napewno. ---------- Post added at 12:06 ---------- Previous post was at 12:05 ---------- Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #20 Napisano 1 Lipca 2010 Naładowałam akumulator i pojechałam ponownie na pomiar.Dalej było 13,8V.Diagnoza-regulator napięcia badz jakaś dioda.Tylko jedno mnie zastanawia,jezeli ten regulator jest walniety to chyba nie powinien wogole alternator ładowac a nie zanizac ładowanie,mam racje czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach