Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

18010-terminal 30 zródła zasilania[b+]- niskie napiecie D

nie bardzo rozumiem ten bład ale to przypadkiem nie oznacza konca akumulatora???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjżyj się przewodom zasilającym cewkę zapłonową? Może się gdzieś przetarły albo zaśniedziały i dlatego do cewki dociera za niskie napięcie, zanim podejmiesz decyzję o naprawie u jakiegoś znachora to przyjżyj się zasilaniu ECU, i piny w sterowniku, przeczyść je i załóż ponownie bo (nie znam się na tym dokładnie, więc jeżeli to nie ma sensu to proszę mnie od razu nie ganić....) jak jakaś częśc byłaby uszkodzona to nierówna praca była by znacznie częsciej jak nie zawsze.

 

Sprawdź także przekażniki może jakiś bolec jest zaśniedziały??

 

Pozdrawiam i jak to jest bezsensu to przepraszam <respect>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten sterownik (ECU) nie znajduje sie przypadkiem gdzies na podszybiu???Pytam bo od zawsze do elektroniki i takich tam rzeczy trzymalam rece z daleka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie bardzo rozumiem ten bład ale to przypadkiem nie oznacza konca akumulatora???

Słabe połączenie(styk) klem na akumulatorze, slaby akumulator, słabe ładowanie.

Aku i alternator do sprawdzenia, klemy do wyczyszczenia.

 

---------- Post added at 19:41 ---------- Previous post was at 19:38 ----------

 

Przyjżyj się przewodom zasilającym cewkę zapłonową? Może się gdzieś przetarły albo zaśniedziały i dlatego do cewki dociera za niskie napięcie, zanim podejmiesz decyzję o naprawie u jakiegoś znachora to przyjżyj się zasilaniu ECU, i piny w sterowniku, przeczyść je i załóż ponownie bo (nie znam się na tym dokładnie, więc jeżeli to nie ma sensu to proszę mnie od razu nie ganić....) jak jakaś częśc byłaby uszkodzona to nierówna praca była by znacznie częsciej jak nie zawsze.

mielke, skąd to skopiowałeś? Sądzę ze lepiej wstawić link do czyjejś wypowiedzi niż się pod nią podszywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gural miał rację oto link autora postu klik

 

Kolego mielke odpoczynek od forum za takie numery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok,a ECU znajduje sie na podszybiu czy gdzie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok,a ECU znajduje sie na podszybiu czy gdzie???

Tak, jest w podszybiu pod maska, ale najpierw sprawdź aku i przeczyść klemy, wbrew pozorom zanieczyszczone klemy mogą wywołać wiele problemów z zasilaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W najblizszych dniach posprawdzam to wszystko i dam znac.

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdzone i przeczyszczone klemy,alternator ładuje dobrze.Napięcie na aku (tak mi powiedział fachman)dużo poniżej 12v.Więc co, do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko sprawdzone i przeczyszczone klemy,alternator ładuje dobrze.Napięcie na aku (tak mi powiedział fachman)dużo poniżej 12v.Więc co, do wymiany?

Regulator napiecia bądź cały alternator :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regulator napiecia bądź cały alternator :D

Ale altek ładuje dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na AKU jest dużo poniżej 12V, to jak on to zmierzył? Chodzi o napięcie na klemach bez obciążenia? No to i tak troszkę za mało. No a skoro alternator dobrze ładuje, to radzę zmienić mechanika, bo jakieś bzdury ci wciska. Jeśli jest prawidłowe ładowanie, to napięcie powinno mieć ponad 14V. Sam akumulator w stanie spoczynku daje około 12V.

no ewentualnie AKU powoli pada - stąd diagnoza mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na zgaszonym silniku przyłożył do klem jakiś przyrząd i powiedział że jest dużo poniżej 12V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kol. magda 84, u mnie powodem błedu 18010 był rozrusznik a konkretnie walnięty bendix.Podczas rozruchu spadało napięcie o wiele za dużo i kombinowałem z akumulatorem.Po wymianie na nowy bendix, problem rozwiązany.Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kol. magda 84, u mnie powodem błedu 18010 był rozrusznik a konkretnie walnięty bendix.Podczas rozruchu spadało napięcie o wiele za dużo i kombinowałem z akumulatorem.Po wymianie na nowy bendix, problem rozwiązany.Pozdrawiam!

A czy ten rozrusznik(bendix) dawał jakie oznaki zużycia czy wyszło wszystko przy pomiarze u elektryka?Dodam że mój rozrusznik kręci elegancko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koleżanko a czy przed odczytaniem tego błędu nie odpinałaś akumulatora ,bo wtedy ten błąd też wyskoczy.Mi często wyskakiwał jak odpinałem aku ,jak chciałem zresetować kompa a teraz jak błędy kasuje lapkiem to ten błąd się nie pojawia.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nie mogłam wytrzymać i pojechałam do kolegi elektryka aby mi sprawdził jeszcze raz ładowanie.A więc:przy włączonych światłach pokazało 13,8V a po włączeniu klimy jeszcze ciut spadło.Powiedział mi jeszcze taką ciekawostkę żebym podładowała aku i przyjechała jeszcze raz,tylko nie wiem dlaczego bo jak altek ładuje 13,8V to przy naładowanym czy rozładowanym aku powinien chyba ładować tak samo prawda czy się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówi Twój elektryk... Podejrzewa, że zaczyna padać akumulator i chce zmiarzyć napięcie akumulatora po naładowaniu. Jak po próbie ładowania nadal będzie poniżej 12V na akumulatorze przy wyłączonym silniku to wycieczka po akumulator...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze mówi Twój elektryk... Podejrzewa, że zaczyna padać akumulator i chce zmiarzyć napięcie akumulatora po naładowaniu. Jak po próbie ładowania nadal będzie poniżej 12V na akumulatorze przy wyłączonym silniku to wycieczka po akumulator...

To jednak prawde mówił.Naładuje aku i pojade do niego pojutrze bo wcześniej nie dam rady.Odezwe sie napewno.

 

---------- Post added at 12:06 ---------- Previous post was at 12:05 ----------

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naładowałam akumulator i pojechałam ponownie na pomiar.Dalej było 13,8V.Diagnoza-regulator napięcia badz jakaś dioda.Tylko jedno mnie zastanawia,jezeli ten regulator jest walniety to chyba nie powinien wogole alternator ładowac a nie zanizac ładowanie,mam racje czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności