ravek Zgłoś #1 Napisano 24 Maja 2010 (edytowane) Witam, Polaczylem sie przez VAG'a ENGINE-> Basic setting grupa 000. Druga wartosc wynosi u mnie 255. Z tego co wiem powinna oscylowac w okolicach 50. Silnik cieply i pozostale wartosci w normie. Czy to oznacza ze przeskoczyl mi rozrzad? Czy jestem to w stanie wyregulowac? Mam problem z odpaleniem silnika rano. Pozniej juz wszystko ok, pali na dotyk, zauwazylem tez znaczny wzrost spalania. Prosze o pomoc.... Edytowane 25 Maja 2010 przez ravek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravek Zgłoś #2 Napisano 24 Maja 2010 naprawde nikt nie wie co oznacza wartosc 255 ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #3 Napisano 25 Maja 2010 naprawde nikt nie wie co oznacza wartosc 255 ??? oznacza ze dane są poza regulacją. 255 to wartość graniczna wiecej sie nie da Albo rozrząd źle złożony albo tak rozregulowany. Możliwe też że na przykład czujnik temp paliwa szwankuje zrób screen z grupy 000BS a najlepiej logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 25 Maja 2010 Katem ?? chyba kątem - popraw to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravek Zgłoś #5 Napisano 25 Maja 2010 Grupa 000BS: 1: 41 2: 255 !! 3: 0 4: 12 ? - w/g tabelki ktora posiadam to za malo troche 5: 95 6: 200 7: 71 8: 144 9: 129 10: 83 Zrobione na rozgrzanym silniku. Nie wiem co robic... pali coraz gorzej... dzisiaj kilka minut musialem pilowac Czy wartosc 255 na kącie wtrysku, moze oznaczac uszkodzony sterownik wtrysku?? Dodam ze jak mi auto odpali to juz normalnie wszystko i w MB mam kat wachajacy sie w okolicach 61-63. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #6 Napisano 26 Maja 2010 4: 12 ? - w/g tabelki ktora posiadam to za malo trocheto akurat przjdzie, za mało za to jest w poz 7. Albo auto nie dogrzane albo czujnik. Jak wygląda tdi timming? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekcz Zgłoś #7 Napisano 26 Maja 2010 Dodam ze jak mi auto odpali to juz normalnie wszystko i w MB mam kat wachajacy sie w okolicach 61-63. Musisz patrzeć w BS a nie MB. Kąt napewno masz przestawiony, spróbuj rozgrzać auto do minimum 85 stopni (poz. 7) jeśli się nieda to masz dodatkowo do wymiany czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravek Zgłoś #8 Napisano 26 Maja 2010 Wartosc ktora podalem w pozycji 7 - to 71 zakres jest 80 do 35, co przeklada sie na temp 80-110, wiec chyba ok chyba ze cos zle mysle... Dane ktore napisalem pochodza z BS. Mam takie pomysly: - rozrzad przeskoczyl (ale czemu tylko jak zimny nie chce odpalac i kopci, pozniej juz ok) - przesunac pompe ( ale nie wiem czy jestem w stanie skoro mam wartosc 255) - poszedł sterownik wtrysku - ECU lub kable Jest ktos z wroclawia lub okolic i bylby w stanie pomoc ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekcz Zgłoś #9 Napisano 26 Maja 2010 - przesunac pompe ( ale nie wiem czy jestem w stanie skoro mam wartosc 255) tym się nie martw, regulacja kąta wtrysku (przesuwanie pompy) to mniej niż milimetrowe wartości Wartosc ktora podalem w pozycji 7 - to 71 zakres jest 80 do 35, co przeklada sie na temp 80-110 więc musisz mieć wartość minimum 80 do 110 a Ty masz 71. Co do przeskoczonego rozrządu to musi Ci to sprawdzić ktoś kto naprawdę się na tym zna. Najpierw proponuje Ci spróbować ustawić kąt wtrysku. Użyj szukajki na ten temat, masz nawet zdjęcia jak to robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #10 Napisano 26 Maja 2010 wiec chyba ok chyba ze cos zle mysle... tak masz racje mój błąd - rozrzad przeskoczyl (ale czemu tylko jak zimny nie chce odpalac i kopci, pozniej juz ok) bo na zimno jak odpalasz działają nastawy podstawowe BS a jak już złapie to sterownik przestawia kąt do nastawów wymaganych MB to sugeruje że jest to na tyle mały odchył że sterownik jest go w stanie skorygować.Rozwiązaniem będzie - przesunac pompe ( ale nie wiem czy jestem w stanie skoro mam wartosc 255) Jak kolega ci pisał są instrukcje, jak nie czujesz sie na siłach pompiarz zrobi to za niewielką opłatą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravek Zgłoś #11 Napisano 26 Maja 2010 No to zrobilem... ale nic z tego Znalazlem opis jak to zrobic w AFN'ie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235&highlight=ustawienie+k%B1ta+wtrysku No i silnik wlaczony,VAG podpiety wchodze do BS i mam 255. Kolega ruszal cala pompa powoli na maksa w lewo i prawo, a w VAG'u zadnych zmian.... Zastanawiam sie dalej co to moze byc. Niby wartosc 255 oznacza poza zakresem co sklania mnie do mysli ze byc moze jednak przeskoczyl o zabek rozrzad. Nie mam jednak pojecia jak to sprawdzic i czy trzeba duzo rozbierac... a moze to problem sterownika wtrysku ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #12 Napisano 26 Maja 2010 (edytowane) No i silnik wlaczony,VAG podpiety wchodze do BS i mam 255. Kolega ruszal cala pompa powoli na maksa w lewo i prawo, a w VAG'u zadnych zmian.... a w trakcie ruszania jak sie wykres tdi timing zachowuje? Możliwe że o jeden ząbek przestawiony jest rozrząd, żeby to sprawdzić musiałbyć zdjąć pokrywę zaworów, znaleźć coś co zastąpi liniał i zgrać to ze znakiem na kole zamachowym, potem dopasować do tego pompe. Taka jest teoria i wygląda to prosto, w praktyce wychodzi różnie. Opis i zdjęcia znajdziesz w internecie. Sprawny mechanik zrobi to w 10 minut. EDIT Aha teraz przyszło mi jeszcze na myśl że może to nieszczęsne koło pasowe, które sie inżynierom nie do końca udało i u Ciebie daje sie we znaki. Edytowane 26 Maja 2010 przez niwdew Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravek Zgłoś #13 Napisano 26 Maja 2010 (edytowane) Przy ruszaniu 255 i stoi w miejscu bez ruchu. Zapomnialem dodac ze jak poluzowalem mocno sróby i kolega póścil kija na którym trzymał pompę zaczelo rzucac cala pompa i pokazalo raz na ułamek sekundy 38, ale nie wiem co to moze oznaczac. Moglbys dokladniej mi napisac jak sprawdzic ten rozrzad i czy musze przod auta rozbierac ? O kole pasowym nie myslalem, Czy chodzi o kolo pasowe walu? Myslalem ze moze paliwa nie ciagnie. Odlaczylem waz od filtra co idzie do baku, i dalem na krotko z butelki zeby bral sobie. Wezyk byl przezroczysty i widizalem jak ladnie ssal wiec to wykluczylem. Znajomy mi powiedzial ze rano nie chce odpalac bo moze turbina siada i olejem zalewa.... Edytowane 26 Maja 2010 przez ravek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #14 Napisano 26 Maja 2010 Moglbys dokladniej mi napisac jak sprawdzic ten rozrzad Na skrzyni biegów masz takie okienko zaślepione plastikiem, po zdjęciu widać koło zamachowe ma ono nacięcie, to nacięcie i nacięcie na korpusie skrzyni ma sie zgrać. obracasz silik kluczem aż znajdziesz znak.Zdejmujesz pokrywe zaworów,masz na wierzchu wałek rozrządu, po przeciwnej stronie niż pasek ma on wcięcie w które wkłada sie "liniał". Na pompie wtryskowej powinna wtedy dać włożyć sie "blokada" tlejak wchodząca w oko koła pasowego. Masz tu temat o tym,czyataj bo u mnie w B4 jest troche inaczej http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=19965 i czy musze przod auta rozbierac ? niestety tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravek Zgłoś #15 Napisano 26 Maja 2010 (edytowane) No to w takim razie zabieram sie jutro za to EDIT: Juz po robocie, przestawilem o jeden zabek kolo na pompie, wyregulowalem ja i slicznie pokazuje 61 . Prawdopodobnie rozrzad nie przeskoczyl tylko od poczatku byl zle zlozony i skorygowany na pompie tak byle by dzialal. Edytowane 27 Maja 2010 przez ravek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach