Stochastic Zgłoś #1 Napisano 19 Maja 2010 Witam. Mam pewne pytanie. Co to za element i czego on jest częścią? Chodzi o to co jest w kółku. To taki poskręcany wężyk o zróżnicowanej średnicy. Nie wiem, czy nie jest to przedłużenie węża wychodzącego od serwa? Nie chcę za głęboko wchodzić w mechanikę, dlatego pytam Was, doświadczonych! Ale dlaczego pytam? Ano, dlatego, że jakiś czas temu zauważyłem, że tam gdzie jest obszar w kółku, to jest jakby mała dziurka i pewnego dnia zobaczyłem na kolektorze ssącym taki jakby ślad od oleju, takie bryźnięcie olejem pod ciśnieniem. I nie wiem, czy to nie z tej dziurki bryznęło na kolektor dolotowy, poza tym dalej ten wężyk dochodzi do kolektora ssącego w pobliże przepustnicy i cały ten wężyk był tłusty od oleju. Czy w tym czymś (wężyku) jest olej? Skąd tam mogła wziąć się ta dziurka i czy muszę to wymieniać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #2 Napisano 20 Maja 2010 A czy to przypadkiem nie odma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #3 Napisano 20 Maja 2010 Możliwe, ale ja nie znam się na mechanice. Odma, to nie jest ta metalowa rurka, która idzie od strony turbodoładowania i dookoła silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #4 Napisano 21 Maja 2010 Możliwe, ale ja nie znam się na mechanice. Odma, to nie jest ta metalowa rurka, która idzie od strony turbodoładowania i dookoła silnika? Sama odma jest przy bloku silnika,niektórzy mylą ją z wężem,który tak właśnie nazywają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #5 Napisano 21 Maja 2010 Patryk_, to nie jest mylenie, tylko zwyczajne uproszczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oleksy Zgłoś #6 Napisano 21 Maja 2010 Tak to wąż odmy.Co do wymiany skoro jest uszkodzony trzeba wymienić.Z biegiem czasu dziurka zrobi się większa.A gdy będzie większa skutkiem będzie nie stabilna praca silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #7 Napisano 21 Maja 2010 A w tej całej odmie jest olej, czy jak jest tam olej, to jest źle? Czy tak ma byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EbanPleban Zgłoś #8 Napisano 21 Maja 2010 Jeśli się nie mylę, to możesz odpiąć go bez ryzyka większych wycieków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cbartek Zgłoś #9 Napisano 21 Maja 2010 (edytowane) odma jest to przewód odpowietrzający skrzynię korbową silnika. jesli oleju nie ma za duzo to normalnqa sprawa. Warto wymienic poniewaz bedziesz mial problemy w przyszlosci jesli bedzie zatkana z uszczelniaczami. Oczywiscie wymiana nie poniesie zadnych konsekwencji smialo odpinaj i zakladaj nowa gume. Pozdro P.S. Dla potomnych warto poczytac ten artykul www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html Edytowane 21 Maja 2010 przez cbartek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #10 Napisano 21 Maja 2010 Patryk_, to nie jest mylenie, tylko zwyczajne uproszczenie. Jest: pomiędzy odmą a przewodem odpowietrzającym odmy jest raczej spora różnica Dla przykładu-poniżej foto samej odmy.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #11 Napisano 21 Maja 2010 zarówno o samej odmie, jak i przewodzie (najczęściej gumowym) jaki z niej wychodzi zwykło się mówić "odma" - nie ja to uproszczenie wymyśliłem, ale tak się potocznie o połączeniu tych dwóch elementów mówi, mimo że może to wzbudzać śmiech u znawców mechaniki Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #12 Napisano 21 Maja 2010 zarówno o samej odmie, jak i przewodzie (najczęściej gumowym) jaki z niej wychodzi zwykło się mówić "odma" - nie ja to uproszczenie wymyśliłem, ale tak się potocznie o połączeniu tych dwóch elementów mówi, mimo że może to wzbudzać śmiech u znawców mechaniki Pozdrawiam. Niby tak,to taka potoczna nazwa...Nieważne,i tak wiemy o co biega EOT,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #13 Napisano 21 Maja 2010 Trzeba będzie w takim razie wymienić ten wężyk. Macie pojęcie jaki koszt i tylko w aso? Tak to wszystko wygląda z dalszej odległości, byście mieli obraz, bo ja nie jestem pewien, czy to odma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #14 Napisano 21 Maja 2010 Trzeba będzie w takim razie wymienić ten wężyk. Macie pojęcie jaki koszt i tylko w aso? Tak to wszystko wygląda z dalszej odległości, byście mieli obraz, bo ja nie jestem pewien, czy to odma. Co do serwa to nie trafiłeś Ale ten wąż o którym mowa wygląda włąśnie na przewód odpowietrzający odmy-dzwoń do ASO to dowiesz się ile u Ciebie kosztuje.Podpowiem Ci że plastikowe kolanko które mam przy samej odmie kosztowało około 120 zeta...Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach