Skocz do zawartości
passat2069

B3 Elpigaz strzały w filtr powietrza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Passata B3 1.8, typ silnika PB, 112km, instalacja gazowa I gen, założona w 2001. Problem moj wyglada nastepujaca. Gdy uruchomie samochod na gazie pochodzi ok. 1 - 2 minut zeby sie rozgrzal chce przelaczyc na gaz (delikatnie naciskac pedal gazu tak do 2500tys. obr. ) nie zawsze ale od jakiegos czasu czesto strzela w filtr powietrza.

 

Filtr powietrza pokleilem i nie posiada pekniec (klej poxipol)

 

Wyminiłem :

- przewody wysokiego napiecia (BERU), zdjalem metalowe nakladki z przewodu poniewaz znajomy mowil ze moga powodowac przebicie

- swiece NGK v-line

- kopulke i palec (BERU)

 

Gdy silnik nabierze tmp. nie zdarzylo mi sie do tej pory aby "strzelil". Na benzynie auto pieknie jedzie nie dlawi sie - zachowuje sie idealnie.

Na gazie rowniez ladnie przyspiesza nie szarpie, chodzi bez zastrzezen.

Bylem rowniez u gazownika aby wyregulowal, ale dalej "strzela" od czasu do czasu.

 

Pozdrawiam i Prosze o pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia reg. ciśnienia paliwa. bo moze zasysać wache razem z LPG i zapłon-za późny to strzela w dolot(99% przypadków strzałów), przekręć aparat delikatnie w lewo (wcześniej zrób sobie cechy na aparacie i bloku silnika) a strzelanie powinno zaniknąć,

A czasem przepływomierza ten silnik nie posiada? i klapa antywybuchowa powinna być, jak strzał sięgnął filtra to cos nie tak...powinno raczej rurę ssącą wyrwać z opasek, no ale jak nie masz klapy ...

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposob mozna sprawdzic "reg. ciśnienia paliwa." czy jest sprawny? (nie jestem fachowcem od mechaniki wiec byc moze zadaje takie banalne pytania)

 

 

Gazownik u którego byłem mówił że przyczyną mogą być membrany w reduktorze (stare), a gdy ustawial gaz stwierdzil ze jest za duzo wodoru w spalinach.

 

No i musze dodać choć nie wiem czy to jest przyczyną, ze ktoregos razu probowałem uruchodzmic samochod od razu z gazu (na zimnym silniku) to nie chcial zalapac, krecil krecil i nic, a kiedys probowalem i odpalal bez problemu w lato nawet na zimnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JA sprawdziłbym jeszcze cewkę bo u mnie ona powodowała wystrzały,

A czasem przepływomierza ten silnik nie posiada? i klapa antywybuchowa powinna być, jak strzał sięgnął filtra to cos nie tak...powinno raczej rurę ssącą wyrwać z opasek, no ale jak nie masz klapy ...

__________________

no właśnie przecież cały wystrzał powinien zatrzymać sie na klapce antywybuchowej a jeśli jej nie masz to oberwał przepływomierz bo prędzej na nim się zatrzyma niż dojdzie wybuch do filtra. I jeszcze jaki przebieg ma reduktor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A w jaki sposob mozna sprawdzic "reg. ciśnienia paliwa." czy jest sprawny?

Chyba jest ciut innszy niż w 2E ale na technicznym było jakiś czas temu opisywane (nawet fota była) o tym reg. w PF albo PB.

Gazownik u którego byłem mówił że przyczyną mogą być membrany w reduktorze (stare), a gdy ustawial gaz stwierdzil ze jest za duzo wodoru w spalinach.

Jakiego wodoru? Para wodna to naturalne zjawisko gdy silnik zimny...Jeśli nie czuc gazu pod maską i auto ma kopa to membrany są jeszcze okey...

a kiedys probowalem i odpalal bez problemu w lato nawet na zimnym.

I tu jednak mają wpływ membrany jak i oczywiście zapłon...pokombinuj z aparatem jak pisałem wyżej,,,albo zresetuj sterownik bo może nastawy zapłonu w sterowniku się posypały .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klapa antywybuchowa powinna być- i POSIADAM TAKOWA. Tylko nie wiem dlaczego nie pekla ta gumka tylko poszlo dalej na filtrze powietrza :((((

 

Instalacja zakladana byla w 2001 roku, nie mam dokumentów kompletnych do gazu wiec przebiegu nie znam.

 

W moim pasku (TYP SILNIKA PB, 112KM) jest zamontowany przepływomierz powietrza

http://gazeo.pl/img/256501b6.jpg

 

GAZU pod maska nie czuc, auto bardzo dobrze pracuje na benzynie i na gazie. Na benzynie chodzi idealnie swietnie sie zbiera nie furka, obroty nie faluja, na gazie rowniez to samo!

 

 

Strzały nie dzieja sie za kazdym razem. Strzela tylko jak jest zimny silnik przy przelaczeniu z PB na LPG. Zawsze robie tak ze daje wiecej obrotow na benzynie tak pow. 2500 przelacza sie automatycznie i gdy spadam dodaje troche gazu aby nie zgasl i wtedy "BOOOM"

 

Jak sprawdzic reg. ciśnienia paliwa - SZukalem ale nie znalazlem niestety

 

 

PLS HELP :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sprawdzic reg. ciśnienia paliwa - SZukalem ale nie znalazlem niestety

Na listwie wtryskowej jest-obok węza zasilającego i powrotnego....jeśli wychodzi z regulatora cienki wężyk i w tym wezyku jest benzyna to reg. nie trzyma .... ale to raczej nie to... stawiam jeszcze na ubogą dawkę gazu (tym bardziej jak zimny silnik) to też czasem powoduje strzały, delikatne uchylenie śruby na wężu powinno wzbogacić dawkę....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko widzisz lebow, zanim wybralem sie do gazownika przed przegladalem to samochod chodzil idealnie zbieral sie rowno pracowal (ale strzelal raz na jakis czas). Wybralem sie do gazownika poniewaz rzekomo była zbyt duza ilosc CO w spalinach, pojechal wyregulowal (i wlasnie on powiedzial mi ze musze wymienic kopulke i palec) bo to moze byc przyczyna strzalow - wymienilem nie pomoglo jak widac. Wyjechalem od niego i samochod do 2tys. obrotow wogole nie mial mocy dopiero od 2 lapal wlasciwie.

Gdy uruchomilem zimny silnik dalem mu popracowac na benzynie ok 2min. udalo mi sie przerzucic bez strzalu na gaz to pracowal nie rowno, gasnac przy wyrzuceniu na luz (wszystko to dopóki zimny, jak sie rozgrzal to chodzil nie rowno jak na 3 gary ale nie gasl.

Bylem u znajomego 2 dni temu ktory (zna sie na ustawianiu gazu tej generacji) i przekrecil minimalnie srube na wezu(ktora idzie do filtra powietrza) i silnik zaczal pracowac rowno no i zaczal zbierac sie od samego poczatku. Probowal rowniez krecic ta srube ktora jest u gory reduktora, ale po przekreceniu jej na maksa silnik nie zgasl pracowal tak samo - nic sie nie działo. Czy ta sruba moze byc zepsuta - bo silnik powinien zgasnac po zakreceniiu jej moim zdaniem - choc fachowcem nie jestem ? ? ?

 

No i teraz silnik nawet na gazie pracuje rowno zbiera sie itp wiec mieszanki raczej nie ma zbyt ubogiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przed ta regulacja z tego co piszesz była za uboga (...) na śrubach reg. musi być odczuwalna zmiana pracy silnika....zgasnąć powinien jak się śrube na max. wkręci.

Ale nadal obstawiam ciut za późny zapłon....zrób cechy..przekręć aparat w lewo ze dwa mm i pojeżdzij tak z kilka dni....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega tez mi podpowiadal ze moze byc to zaplon, wiec jak bede mial chwile to musze sprobowac...

 

A dzisiaj jeszcze znalazlem nowe spotrzezenie a mianowicie, gdy silnik pracuje na benzynie i wcisne pedal gazu do ok. 2500tys. obrotow i puszcze raptownie to obroty spadaja prawie do zera na sekunde zapala sie lampka od ładowania obroty wzrastaja i silnik powraca do normalnej pracy.

 

Czy to normalne ? ? ? Czy moze wiaze sie ta z przyczyna strzałow przy przełączaniu benzyna /gaz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wcisne pedal gazu do ok. 2500tys. obrotow i puszcze raptownie to obroty spadaja prawie do zera na sekunde zapala sie lampka od ładowania obroty wzrastaja i silnik powraca do normalnej pracy.

Rozjechały sie nastawy sterownika...Ctrl+Alt+Del...por favor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności