Skocz do zawartości
Killer71

Wibracja kierownicy i inne.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie, proszę o diagnozę.

Objawy:

1.Bardzo delikatne wibracje kierownicy i lusterka wewnętrznego podczas jazdy na biegu. Jak wrzucę na luz, wibracje znikają. Z tego wynika, że wyważenie kół i opony są OK, a wibracje pochodzą od napędu.

2.Na biegu jałowym bardzo, bardzo delikatne bujanie samochodem.

3.Bardzo delikatne bicie pedału sprzegła, przy czym sprzęgło bierze w połowie i nie ślizga, więc pracuje poprawnie.

4.Czasem podczas wciskania sprzęgła, gdy dojeżdżam do skrzyżowania delikatnie szarpnie samochodem (objaw jakby przyduszenia).

 

Oprócz tych czterech dolegliwości wszystko jest OK:kumple.

 

PS. Przebieg 170 000 km.

Edytowane przez Killer71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie objawy wskazują na zużyte koło dwu masowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie bolało? W czerwcu planuję wypad na Chorwację, objadę?

 

PS. Robiłeś już swoje? Jeśli tak, to jakie koszta i gdzie kupowałeś? Widzę, że mamy te same silniki. Czy wymienić przy okazji również sprzęgło, docisk i łożysko oporowe?

Edytowane przez Killer71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam bardzo porbne objawy u siebie z tym ze dsg... na N i P lekkie bujanie samochodem... teraz doszło lekkie drżenie na pierwszym biegu - chociaż nie wiem czy to nie moja sugestia?;) dziś byłem pytać w aso o koszt koła - 3k no i nie wiem czy czekać czy już wymieniać na gwałt... powyższe dolegliwości nie są aż tak bardzo uciążliwe aby wydać pewnie ze 4k z wymianą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W serwisie koło 3300 zapłacisz, poza serwisem myślę koło 2000zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do DSG ciężko kupić poza serwisem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego postu (1), mój mechanik powiedział, że koszt części (dwumas, sprzęgło, docisk, łożysko) wyniesie 2500 zł :mmm. Robocizna 450 zł. Co o tym myślicie :fajny? Czy ktoś z Was może sprawdzić komplet jakiej firmy mam obecnie w samochodzie Sachs czy LUK i czy możne je stosować zamiennie? Jeśli tak, to który lepszy, trwalszy? VIN mojego samochodu to WVWZZZ3CZ7E235837. Z góry dziękuję za pomoc.

 

PS. Czy w tym stanie (patrz objawy) samochód jest w stanie bezawaryjnie przejechać jeszcze około 4000 kilometrów?

Edytowane przez Killer71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS. Czy w tym stanie (patrz objawy) samochód jest w stanie bezawaryjnie przejechać jeszcze około 4000 kilometrów?

 

pewnie jest ale weż pod uwage komfort prowadzenia takiego wibrującego samochodu.i ciągłego zastanawiania się czy spokojnie dojedziesz czy może jednak nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma, przynajmniej ja nie znalazłem jakie masz sprzegło dokładnie ale etka pokazuje że tarcza ze sprzęgłem to 03G 141 015L LUB(LX) SACHS lub O22 141 015 S LUB(SX) firmy LUK.

Poszukaj na forum gościa chyba Getem on sprzedaje orginalne części VW ale jest jeszcze paru chętnie ci podadzą ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS. Czy w tym stanie (patrz objawy) samochód jest w stanie bezawaryjnie przejechać jeszcze około 4000 kilometrów?

Tak, ale uwierz mi tak jak kolega wyżej , jechałem swojego czasu Astrą II do Hiszpanii z lekko (minimalnie) drżącą kierownicą , po 600km nie przekraczałem 130 (od tej prędkości drżenie się zaczynało) , po 6h jazdy przez PL czułem się jakbym był operatorem młota pneumatycznego . Uwierz mi ,że wnerwisz się tylko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będzie bolało? W czerwcu planuję wypad na Chorwację, objadę?

 

PS. Robiłeś już swoje? Jeśli tak, to jakie koszta i gdzie kupowałeś? Widzę, że mamy te same silniki. Czy wymienić przy okazji również sprzęgło, docisk i łożysko oporowe?

 

Mój przebieg to 150k i jak na razie nic nie puka i nie trzęsie.

Nie wymieniałem więc nie powiem co i jak ale są tu tematy gdzie piszą użytkownicy

po świeżej wymianie tych podzespołów. Ja bym wymienił komplet sprzęgło plus koło by później

nie wracać do tego tematu po zużyciu się sprzęgła.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi. Widzę, że wymiana przed wyjazdem nieuchronna ;( Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam drgania i czekam az sie wysypie wymienione obydwa przeguby wewnętrzne opony nowe wyważone nie jest to dwumas bo na postoju jest ok ale przy jeżdzie pod górkę po łuku w prawo i kontrowaniu kierownica w lewo czuc wibracje,drgania tak jak by w układzie przeniesienia napedu bo jak odpuszcze gaz to maleją szlak mnie trafia a w serwisie rozkładaja ręce.

Ma ktoś jakiś pomysł?

 

 

Dodam iż mam drgania na kierownicy tak od 80 zaczynają sie ale bardzo delikatnie ale już 12-140 to już wieksze (i takie lekkie głuche stukania)tylko nie piszczie że mam wyważyc opony bo to nie to.

Edytowane przez robert.gda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozróżnianie wersji produkcyjnych sprzęgieł (samochody z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem 2,0 l - 100 kW i z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem 2,0 l - 103 kW)

Może być zamontowane sprzęgło firmy „Sachs“ lub firmy „LuK“.

Wersje sprzęgieł można rozpoznać przy zamontowanej skrzyni biegów w następujący sposób:

– Wymontować osłonę tłumiącą hałas → Prace montażowe przy nadwoziu - z zewnątrz; Gr.napraw50.

– Wymontować w razie potrzeby osłonę tłumiąca hałas z miski olejowej.

 

Pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów w dolnym obrębie miski olejowej znajduje się kilka wycięć.

– Sprawdzić przez te szczeliny zewnętrzny kontur koła zamachowego.

 

– Dodatkowo można także sprawdzić kontur zewnętrzny koła zamachowego po demontażu małej blachy osłaniającej .

Okrągły kontur zewnętrzny = sprzęgło firmy Sachs =

 

 

Kanciasty kontur zewnętrzny i dodatkowo rowek dookoła = sprzęgło firmy LuK = .

Lub

 

Okrągły kontur zewnętrzny i rowek dookoła = sprzęgło firmy Luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o podanych przez mechanika cenach? Kto ,oprócz kolegi Getem'a, sprzedaje jeszcze oryginalne części do VW?

 

Co sądzicie o tym:

http://moto.allegro.pl/item1010011399_vw_passat_b6_2_0_tdi_140_sprzeglo_kolo_dwumasowe.html

Edytowane przez Killer71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności